• rosii

Bf Juni 2014

Läser här om ökad aptit & minskad. Jag vill verkligen inte äta kyckling, växer bara i munnen. Makaroner & korv är smaskens haha :) dricker jätte mkt juice, det är sjukt vad det går juice här hemma! Äter gärna salta snacks när kvällen kommer, försöker hålla till helgen iaf. Jag har ganska liknande matvanor som när jag väntade lillan.

• rosii
    Sickn12 skrev 2014-01-27 15:19:04 följande:
    Förstår vad du menar, och det håller jag med om! Just nu är det vårt hem, vi ska strax flytta. Svärmor vill bestämma hur det ska möbleras, hur vi ska flyttpacka osv. Det som gjorde mig mest ledsen igår var dock när hon raljerade över att jag tänker läsa till sjuksköterska. Det är dåligt eftersom det kan innebära jobb på obekväm arbetstid, och så undrar hon varför jag vill bli det, om detr för att sticka nålar i folk. Att min sambos jobb också innebär en del obekväm arbetstid är inget hon har åsikter om. Det är inte första gången hon kommenterar det. Jag känner att hon är av den åsikten att jag ska stå tillbaka yrkesmässigt. Jag var så ledsen igår kväll och pratade faktiskt med min sambo, var tvungen. Han sa att hon/dom inte menar det så, men att han kan förstå mig lite och att han kan prata med dom.

Men gud vilken jobbig människa, varför säger du inte ifrån själv direkt då du känner dig obekväm med det hon säger/frågar? Förklara att du blir ledsen. Eller bara pika henne om det skulle kännas bättre så. Hoppas det blir bättre, & att svärmor får veta sin plats ;)
  • rosii
    LokesMammi skrev 2014-01-29 20:54:57 följande:
    Ja, jag ska gå på gaviditetspenning 2 april ung. Såååå långt kvar.

Ja jag får ont på jobbet. Jobbar på äldreboende med många stroke drabbade. Dom är tunga. Lyfta en död fot är jobbigt. Vända nån som väger 90+ i sängen är jobbigt......jag får sammandragningar. Inge kul! :/

Har du fått den beviljad? Jag ska till mvc till veckan & ska då fråga efter moderskapsintyg så ska jag också skicka iväg en ansökan om gp (funkar den förkortningen haha). Hur länge tar de innan man fpr ett beslut?
  • rosii
    LokesMammi skrev 2014-01-31 15:32:56 följande:
    Har inte ansökt än. Ska till BM 14e. Får moderskapsintyg då. Sen får vi se. Men dom brukar inte neka när man har ett tufft jobb som jag har!

Nä det tvivlar jag inte på, annars vore det konstigt! Själv jobbar jag med ungdomar med förståndshandikapp, skit skoj jobb men väldigt psykiskt stressigt då man inte vet om man får hot & slag just den dan. Vi måste alltid ha överfallslarm när vi går på våra pass, tror inte det vore nå problem för mig heller att få det beviljat :)
  • rosii

Här är en som också föjt tråden sen start, var aktiv första månaderna. Har bf på torsdag, om 4 dagar. :) har börja få endel förvärkar bl.a. inatt efter färdknäpp så satte lite värkar igång men det avtog & jag somnade. Jäklar att jag känner efter hela tiden! Första gick jag över 9 dagar så jag har väl till att vänta mig övertid denna gång också!

& jag håller med, jag är mer nervös denna gång då man vet hur ont det gör :p

• rosii

Bf imorgon & idag har slemproppen gått. Känner av lite mer molvärk än jag tidigare gjort. Hoppas det drar igång snart typ i natt haha :) bebisen verkar "slö" tumlar inte alls runt som den brukar, men tänker att det kanske är lugnet före stormen? Tror mig ha läst det nånstans.

• rosii

Jahap, bf idag har sovit som en gris i natt. Totalt däckad, inte ens fogarna har väckt mig! :o har lite mensvärk, väldigt svag änsålänge. Startade morgonen med att springa på toa, lös i magen, sry för detaljerna men jag hann knappt fram på toa. Så de är klart förhoppningar finns, särskilt när slemmisen gick igår.

• rosii

Devilsdaughter: jo jag ska vara uppmärksam. Den rör ju sig men inte lika intensivt som förut.

• rosii

Har ni också tryck neråt? Bebis här är fixerad. Känner när jag står & går att bebis trycker neråt & det gör så jävla ont. Inte sådär stickande huggande, mer som att man känner hela huvudet pressas neråt. Antar att det bara är förvärkar. Undra om det gör nytta att promenera när det trycker, kanske trycker på livmoderhalsen & tappen & mognar.. har iaf varit igång endel idag, resulterat istället i konstant rygg molvärk. Hur var det nu, varför sätter det oftast igång på natten?

• rosii

Bf+2 idag, 3 dygn sen slemmisen släppte. Den gjorde då ingen skillnad! Förvärkar som kommer & går, så tråkigt att bli lurad. Få dagarna att gå.. lättare sagt än gjort :)

Svar på tråden Bf Juni 2014