Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

Sessan; Va kul! Jag har gått 29+1, så om en vecka har jag också nått delmålet! Nästa delmål får väl bli v 38 då man räknas som fullgången.. 

• DevilsDaughter

Sessan: aha, trodde du menade att du hade gått 30 hela veckor eftersom du skrev att det var 10 veckor kvar. Men egentligen 11 veckor till BF då. Men då är vi ju lika långt gångna typ!! Kul!

Min vagn och bilbarnstol ligger nerpackade i stora kartonger i tvättstugan.. Vet inte riktigt när det ska packas upp, har kollat så allt ser ok ut och så och kollade så att stolen fick plats i bilen vilket den gjorde, sen packade vi ner allt igen! 

• DevilsDaughter

ojdå! Jag skickade in mitt pappersvägen! Därför det tar sån tid då!
    Jag är lite orolig över att mitt inte kommer beviljas.. Jag har ju slutat på mitt ena jobb och varit inskriven på arbetsförmedlingen för att skydda SGI:n, när jag ringde FK för att beställa de speciella papprena (eftersom jag är inskriven på arbetsförmedlingen) man ska skicka in tillsammans med det vanliga pappret så sa hon jag pratade med att jag inte behövde fylla i uppgifterna om min senaste anställning alls, (lön/omfattning osv), eftersom de redan har de uppgifterna och inget ang den anställningen kan ju ha förändrats eftersom jag slutade jobba där strax efter att jag skickade in inkomstuppgifter förra gången. Dock vet man ju inte hur den som tar emot mina inskickade papper ställer sig till den saken... Alltså att allt inte är ifyllt. 
    Jag tycker det är apsvårt och jobbigt att fylla i de uppgifterna eftersom jag inte har så bra koll på mina anställningar och när hon sa att jag inte behövde det så gjorde jag inte det helt enkelt. Skrev dock en förklaring till varför jag inte fyllde i uppgifterna om min anställning som jag slutat på.

• DevilsDaughter

Någon som har koll på när barnet börjar gå ner med huvudet och stanna i den positionen? Jag borde väl veta det eftersom detta är min fjärde, men har ingen koll alls faktiskt. Ska till barnmorskan om två veckor och det va två veckor sedan jag va där, tänkte be henne känns då hur bebisen ligger, vilket hon inte gjort tidigare, men det kollas kanske inte så tidigt.. 

• DevilsDaughter

a fast fixera sig räknar jag inte med att mina gör. Bara första barnet som fixerat sig för mig.. Men tänkte mer när de brukar vända sig neråt med huvudet för att inte vända sig tillbaka,,

• DevilsDaughter

ne;) Fixera är när de borrat ner huvudet så att de sitter fast och inte KAN gå upp igen.. huvudet kan ligga neråt och vara fullt rörligt jättelänge innan de fixerar sig, om de ens gör det innan förlossningen.

• DevilsDaughter

Jessica: aa då är det nog närsom nu då! 

hehe en tanke slog mig idag! Jag äter ju ganska onyttigt, har sug efter pannkakor och våfflor och likande, älskar sirap, sylt osv ( inte alls likt migSkäms).. Iaf så har jag tänkt att äsch, jag rör ju på mig ganska mkt fortfarande så det är nog luugnt.. men så kom jag på att det lär ju inte hjälpa mot bebisens vikt att jag rör på mig! Bebben får ju sockret men inte motionen!?

• DevilsDaughter

Lokesmammi: Vet att min första fixerade sig någon/några veckor innan förlossningen, men de andra två fixerade sig aldrig.. 

• DevilsDaughter

smålandsjänta: kan man skicka in moderskapsintyget på nätet då? Trodde det bara var arbetsgivarintyget man kunde skicka in där?

Amalian: jag har faktiskt inget emot det.. Känns som att det ändå är det enda jag tänker på, hehe..

Svar på tråden Bf Juni 2014