Bf Juni 2014
Hurra! Grattis!
:)
Är det någon som hittat någon bra/rolig/lättsam gravidblogg att följa?
Igår var en sådan där härlig graviddag här. Jag hade en finne stor som jag-vet-inte-vad. Det såg ut som om näsan hade två nästippar. Och jag har en stor näsa till att börja med. En näsa som är galet känslig för lukter just nu. Mannen fick slänga sig i duschen när han råkade komma för nära mig. "Du luktar vidrigt! Hur många koppar kaffe har du druckit egentligen??" (tyckte han luktade möglig kaffesump.) Den nytvättade tvätten luktade bensin. Pastan vi skulle ha till middag kunde jag inte äta, för den luktade hästmat (kli eller fosfor eller vad man nu brukar ge hästar). Jag fick "utbrottsimpulser" över småsaker. Typ att pepparkakorna var för mjuka (fick öppna ett nytt paket). Eller att chokladen runt en sandwish var för "tjock". Eller att maken hade något spel på datorn igång där den som pratade hade ett konstigt engelskt uttal. Trodde jag skulle slänga ut datorn.
Och barnmorskan rekommenderade omega-3 kapslar till mig eftersom jag är vegetarian. Men jag kan inte ens titta på burken utan att få kväljningar, för där står "smaksatt med vinbär som täcker fisksmaken." Hur vidriigt låter inte det egentligen? och när maken sa "ja, men du ska ju inte tugga dem" höll jag på att bli vansinnig på honom.
Jodå, man blir så fin och harmonisk när man är gravid...
Imorgon går vi in i vecka 12, och firar med inskrivning hos barnmorskan. :)

Går in i vecka 17 imorgon, och börjar lääängta efter fosterrörelser. Hungrig är jag också. Hela tiden. Just nu äter jag blodapelsiner mest hela dagarna. Förra veckan var det coctailtomater...