-
nej, det skulle jag nog inte, beror på vad det är för jobb och även hur pass det syns. vissa blir ju jättestora tidigt och då kan det vara skönt att berätta och känna att man är ärlig.Tizi skrev 2013-10-04 09:03:31 följande:Jag ska börja söka jobb nu så fort dom börjar dyka upp då jag tar examen i dec-jan och såklart vill börja jobba direkt. Skulle ni berätta på en eventuell intervju? Jag vill helst inte det då jag säkert kommer va i ca v10-15 då. Jag vill ju göra rul och så först. Så svårt!! -
kan vara typ ischiasnerven eller dyl. dock känns det tidigt att känna av det redan nustrumpan123 skrev 2013-10-04 09:44:07 följande:Började jobba idah efter att ha varit hemma i veckan och av en liten stund här fick jag sjukt ont där ena skinkan börjar. Kan det ha med graviditeten att göra? Har haft ont vid sidan, skinkorna och under dom som knivar i några dagar men inte sån här värk som jag har nu -
rosii skrev 2013-10-04 11:26:21 följande:Jag funderar när man ska ringa mvc för en första tid när man väntar andra barnet? Jag går in i v 6 imorgon & jag har inte ens tänkt tanken att ringa än.
Olika rutiner på olika ställen. Där jag bodde innan gick jag komma i v. 6 typ, här i v. 9-14. Så ring så får du se vad de tycker -
hade halsbränna och illamående med yngsta, avstår GÄRNA det denna gångenZwoom skrev 2013-10-04 12:51:26 följande:Blir faktist avis på vissa av er som är illamående...
Själv mår jag bra och utan symtom ja lite trött men det det är jag ju ibland annars med.
Kännes som jag fått mera energi...
Ska inte nojja mig nu!!! -
grattisfrokenlyckan skrev 2013-10-04 14:20:34 följande:Hej o grattis till alla plussare! Själv plussade jag igår :) bf 10 juni. Har en dotter på 11 månader.
d har vi samma bf
-
jag skulle gärna få veta tidigt om det är en eller två jag med, har en del tvillingar i släkten, morfar var tvilling och tror det är en syssling som fick tvillingar (morfars tvillingsysters dotterdotter eller något sådant). Har en del längre bakåt också. Men jag får nog vänta.Tizi skrev 2013-10-04 17:03:31 följande:När jag tog ut min spiral sa min bm att jag skulle ringa så fort som möjligt för hälsosamtal om jag blev gravid. Jag känner dock inte att det är så bråttom då jag gjort det förr och varken röker eller dricker eller har nån sjukdom
Nejdå jag ringer om några dagar tror jag. Jag vill dessutom gärna göra ett VUL runt v8 då jag verkligen vill veta om det är en eller två därinne så snart som möjligt! (många tvillingar i släkten) Har molvärk o smått illamående hela tiden för övrigt!
När jag tog ut min spiral sa bm att jag skulle höra a mig om det hände något eller om vi ändrade oss, och la till att hon inte trodde det skulle dröja. Tänk om jag hade fått prata med henne när jag ringde då, typ 16 dagar senare
-
gammalt blod är väl ingen fara har jag för mig, och små mängder är normalt under en graviditet ocksåHallonmjölk skrev 2013-10-04 19:08:08 följande:Känner mig helt förstörd...
Va nyss på toa och det va lite blod i trosan.. Inte rött utan mer brunt och det va absolut inte mycket.
Men det har varit sjukt stressigt på jobbet idag och även om jag tänkt och tagit de så lungt de går så har jag haft molvärk i magen.
-
Läste här http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/ och om något är fel är det i de allra flesta fall en rejäl och tilltagande blödning. ca 40 % av alla gravida upplever blödningar under de första 16 veckorna men man kan alltid ringa 1177 för rådgivning. De kanske kan verka lite lugnande.
Finns ju otroligt många ofarliga anledningar till blödningar så som sköra slemhinnor, att kroppen inte ställt in sig helt på graviditet och därför fortsätter med mensliknande blödningar trots att man är gravid (kroppen är lite efter ibland) osv
-
när ni snackar vul nu så börjar jag fundera på hur svårt det kan vara att få det här i sthlm... Var extremt svårt där jag bodde tidigare men jag har vänner i andra delar av landet som fått bara pga att de varit lite oroliga (alltså inte jätteoroliga utan bara lite sådär). Eftersom detta är 3e gången, det tog sig så snabbt osv så är jag ju nojjig över att det ska gå åt pipan just därför, undra om det kan räcka för att få ett vul om 1-2 veckor eller något
-
har också frikort... får väl ringa och prata med bm på måndag, kolla vad de säger om möjlighetenFrozen skrev 2013-10-04 20:46:17 följande:Philippan, när vi väntade första gjorde vi ul på privat klinik som var bunden till landstinget så det var inte dyrare än ett vanligt läkarbesök, typ 300kr och jag hade frikort så det blev gratis. Jag var orolig i v11 och fick en tid en vecka senare, trodde det skulle bli vul men det gick bra med vul. Jag tror det finns kliniker du kan vända dig till privat om inte din BM vill skicka remiss.
Det har inte kommit något mer blod nu och vi har inbokat vul den 15/10, så det är väl bara att avvakta och se vad som händer.