• EMTP

Bf Juni 2014

strumpan123 skrev 2013-10-21 14:30:21 följande:
    Det såg bra ut!!!!!! Rätt storlek på fostret!!! Men för tidigt att se hjärtat på den dåliga maskinen han hade. Ska tillbaka om tre veckor igen. Överlycklig! !!!!! Jag är gravid med en bebis i rätt storlek denna gång! Han trodde 6+2 Så bara 3 dagar tidigare vilket kan ha varit äggets tid innan det satt sig iiiiiiih

Hurra! Grattis!
     :)
  • EMTP
    smålandsjänta skrev 2013-10-24 12:22:52 följande:
    När jag testade senast var jag i v 5+3 men det stod fortfarande att jag var i v 2-3 som det gjorde första gången jag tog testet fem dagar tidigare. Blev så nojig , speciellt eftersom jag haft blodblandad/ljusbruna flytningar i snart en vecka (verkar som dom slutat nu idag "ta i trä). Men min BM sa att ljusbruna flytningar nog inte är någon fara! Men sa aldrig att testet visat 2-3 ist för 3+...vad tror ni, borde det inte stå 3+?:/ jag ska ta ännu ett digitalt om några dagar.

(Förlåt om jag kapar tråden litegrann)

Jag testade 2+3 i vecka 5+0 (enligt senaste mens) och 3+ i vecka 5+1. Nu blev jag flyttad tre dagar iom vul så alltså testade jag 2-3 i vecka 5+3 och 3+ i vecka 5+4. Var på vul i måndags och allt var precis som det skulle med den lille knodden.
  • EMTP
    bonden skrev 2013-10-25 14:15:27 följande:
    Jag klickade inte på länken men ibland är jag för nyfiken. Antar att det är något jobbigt som hänt. Skulle gärna se att inte sånt sprids här i gruppen. Folk är ju så sjukt nervösa ändå och då mår man bara ännu mer dåligt. Är det fler som håller med om att det är trevligare att hålla det lite positivt istället?
    Jobbigt nog att läsa om alla som lämnar pga mf...

Jag klickade på länken och ångrade mig omedelbart.
    Jag håller nog med om att vi kanske kan låta bli att länka till dessa fruktansvärt tragiska förlusterna, men jag tycker absolut att alla rädslor skall få plats här i tråden.

3 av 4 kvinnor som föder barn är aldrig med om ett missfall tex. Det är ganska bra odds. Faktiskt.     
  • EMTP

Är det någon som hittat någon bra/rolig/lättsam gravidblogg att följa?
    Igår var en sådan där härlig graviddag här. Jag hade en finne stor som jag-vet-inte-vad. Det såg ut som om näsan hade två nästippar. Och jag har en stor näsa till att börja med. En näsa som är galet känslig för lukter just nu. Mannen fick slänga sig i duschen när han råkade komma för nära mig. "Du luktar vidrigt! Hur många koppar kaffe har du druckit egentligen??" (tyckte han luktade möglig kaffesump.) Den nytvättade tvätten luktade bensin. Pastan vi skulle ha till middag kunde jag inte äta, för den luktade hästmat (kli eller fosfor eller vad man nu brukar ge hästar). Jag fick "utbrottsimpulser" över småsaker. Typ att pepparkakorna var för mjuka (fick öppna ett nytt paket). Eller att chokladen runt en sandwish var för "tjock". Eller att maken hade något spel på datorn igång där den som pratade hade ett konstigt engelskt uttal. Trodde jag skulle slänga ut datorn.
    Och barnmorskan rekommenderade omega-3 kapslar till mig eftersom jag är vegetarian. Men jag kan inte ens titta på burken utan att få kväljningar, för där står "smaksatt med vinbär som täcker fisksmaken." Hur vidriigt låter inte det egentligen? och när maken sa "ja, men du ska ju inte tugga dem" höll jag på att bli vansinnig på honom.  

Jodå, man blir så fin och harmonisk när man är gravid...    

• EMTP
    smålandsjänta skrev 2013-10-30 18:00:50 följande:
    Hejsan! Sist jag skrev här hade jag precis plussat. Nu är jag i vecka 7 (6+4), och jag är nästan helt förskonad ifrån illamående (spytt en gång bara, annars bara lätt illamående som "legat på lur") men mitt humör är så fruktansvärt dåligt. Det började redan några dagar efter plusset. Jag känner mig periodvis så himla tom, ensam, ledsen och jag blir arg för minsta lilla. Orimligt arg! Min stackars sambo har fått stå ut med många otrevligheter och det gör mig förkrossad! Ska det vara såhär? Kan det bli såhär så tidigt i graviditeten? Är så ledsen över att jag inte kan njuta av dedär rosa molnen alla verkar gå på nu när de fått reda på att de är gravida. Allt känns hopplöst när mitt humör spökar. Usch. Känner mig plötsligt så himla vilsen!

Vad långt det blev! Behövde nog skriva av mig:/

Kram på er alla andra junimammor!

Jag upplever att jag saknar känslomässig impulskontroll. Ibland blir jag sur och irriterad, ibland (på jobbet) kan jag fnysa åt något korkat eller himla med ögonen. Totalt oproffessionellt och inte alls likt mig. :D

Det här är min tredje graviditet (har två fina, friska levande pojkar sedan tidigare och varit förskonad från allt vad missfall heter) och jag är ännu oroligare än någonsin tidigare. Jag har bokat tid hos psykologen via MVC för att få prata av mig och förbereda mig inför förlossningen. 

Kanske är ett tips?  
  • EMTP

Imorgon går vi in i vecka 12, och firar med inskrivning hos barnmorskan. :)

• EMTP
    Sessan4 skrev 2013-11-24 18:30:05 följande:
    Hej alla Junimammor Skrattande

Har läst lite i tråden men har legat lite lågt med min graviditet (lång historia med ivf osv, många här på FL som vet vem jag är "stammis")
    Jag har i alla fall blivit gravid naturligt med min man och är i V 10+5 Hjärta
    Var på vul i 10+2 där jag fick se det lilla miraklet!, bild finns i mitt galleri.

Jag har mått riktigt illa och varit dödstrött men det har vänt lite nu som tur är Solig

Woohoo" Nu får vi hänga i samma trådar igen. :)
  • EMTP

Går in i vecka 17 imorgon, och börjar lääängta efter fosterrörelser. Hungrig är jag också. Hela tiden. Just nu äter jag blodapelsiner mest hela dagarna. Förra veckan var det coctailtomater...

• EMTP
    Miram skrev 2013-12-12 11:13:52 följande:
    Jag, med! Jättehungrig och älskar också apelsiner!

Nästa vecka ska vi på UL och då tror jagvi får veta om det är en liten kille eller tjej som gömmer sig där inne! Hur är det med er alla? Vill ni veta i förväg?
    Oj, får ni redan UL fast du har BF 1 juni? Vi har BF 28 maj, men har inte UL förrän 2 januari.

Vi kommer också ta reda på kön. Jag tror olika varje dag nästan. :D Har två pojkar sedan tidigare och ibland är ju dundersäker på att det är en töa den här gången, och trettio minuter senare är jag lika säker på att det är en tredje grabb.

Men spännande att få höra vad ni väntar för sort, speciellt som vi är sugna på samma saker. :)
  • EMTP
    EQ85 skrev 2013-12-18 12:30:28 följande:
    Hej tjejer. jag hoppar ur tråden. känner att jag inte riktigt platsar in.
    hoppas att ni får en underbar graviditet och förlossning.

kram på er{#emotions_dlg.flower}
    Vad tråkigt. Hoppas du får en underbar graviditet och förlossning du också och att du hittat någon annan tråd eller forum där du "trivs bättre". Jag är själv mest inne och läser. Ofta är det lite som att läsa små statusuppdateringar ala facebook - alla pratar om olika saker liksom. :) Men det stör inte mig så mycket. Ibland skriver jag ett eget inlägg, men oftast är det bara skönt att höra vad andra har för sig i sina graviditeter.

Idag har jag varit och lyssnat på hjärtljud. 151 slag/minut. Starka och tydliga. Går in i vecka 18 imorgon. :)
Svar på tråden Bf Juni 2014