Inlägg från: Amalian83 |Visa alla inlägg
  • Amalian83

Bf Juni 2014

H83 jättetråkigt att höra, men ni har helt rätt inställning. På'n igen!

Vår bebis mår bra och vi fick titta på den idag, både vul och på magen. Inga tecken på kromosomavvik och ryggraden är hel och fin. Jag blev framflyttad 4 dagar så ny BF är 8 juni.

• Amalian83
    Korpfan skrev 2013-11-29 22:25:39 följande:

..på måndag är det dags för KUB ultraljudet. lite nervöst. 

Spännande! Lycka till :)
  • Amalian83

Idag har vi berättat för blivande farmor och farfar. Deras första barnbarn så det var extra kul att få berätta. Imorgon ska mormor och morfar få veta. De har flera barnbarn sedan förut, men de blir nog glada ändå :) 12+5 idag och ett positivt ultraljud så då känns det lugnt att berätta.

Hur tänker ni andra? Någon som klarar att spara till jul?

• Amalian83

Ok :) min sambo vill vänta med att berätta på sitt jobb till efter jul, men det är ju lättare för honom. Han behöver inte gömma en mage. Jag tror jag berättar på jobbet på måndag.

• Amalian83
    rosii skrev 2013-12-02 22:49:51 följande:

Här är det väldigt tydligt att vi är gravida också! :) känt lite fladder i magen i veckan, månne om de är bebisen redan såå mysigt :) v 14, herre så tiden går fort! !!

Ja här syns magen med. I vecka 14 också. Vad häftigt om du känner av bebisen redan! Jag har försökt och försökt men tror det bara är min mage som bubblar :)
  • Amalian83

Jag gick upp ett par kg bara av att plussa kändes det som. Sedan har jag stått ganska still ett tag. När jag kollade igår hade jag spräckt 70 gränsen. Jag plussade på 66, men kan i och för sig redan då ha gått upp något från normalvikten. Jag tänker iallafall att jag gått upp 3 kg hittills. Jag är i vecka 14. Jag har systrar som landat på ca 20 men en landade på 46 kg. Det är jag orolig för...

Idag plussade min bästa kompis. Så roligt!!

• Amalian83

Jag har också färre symtom och njuter av det. Så skönt att kunna fungera normalt på jobbet och vara vaken på kvällarna :) men det är klart att energinivån är något reducerad. Brösten är dessutom fortfarande gigantiska och magen är där.

Min navel ligger vanligtvis ganska djupt in, men nu börjar den smyga fram. Snart ploppar den ut tror jag. Märklig känsla :)

• Amalian83

Sickan: Det enda du kan göra är att försöka sluta oroa dig. Risken för missfall efter vecka 12 är så väldigt liten. Tänk på att bebisen mår bäst av att du är lugn och att försöka vara lugn är det enda du kan göra. Resten sköter kroppen. Enklare sagt än gjort, jag vet, men det är iallafall mitt mantra.

• Amalian83
    rosii skrev 2013-12-07 19:22:53 följande:

Woho vecka 15 idag! :) tiden går så fort!! Gubben ringde i veckan & bokade tid för rul till den 10 januari, tror jag är då i v 20. Har även börjat känna bebis fladder i magen, så mysigt! :)

Samma dag som mig! Jag har varit på privat UL, men den 10e blir ju den "riktiga".

Nästan bara en månad kvar :)
  • Amalian83

Började vecka 15 med att vakna kl 5, äta frukost i sängen, somna om 6.30 och vakna igen 11.30. Gött!!

Idag ska jag promenera i snön. Sedan blir det film och slappa. Helt utan dåligt samvete. Ganska fint att vara gravid :)

Enjoy your Sunday girls!

Svar på tråden Bf Juni 2014