• bonden

Bf Juni 2014

Känner igen det där med kaffet. Åh vad jag kommer sakna det. Har druckit bara några klunkar med massor av varm mjölk men mår ändå illa. Får nog lägga av helt snart.

Har tur som inte har ömma bröst för dottern ammas fortfarande 3-4 gånger per dygn och det hade väl knappt funkar om det gjorde så ont som det verkar göra för vissa av er.

Sen vill jag bara säga till alla som oroar sig att symptom kan komma och gå utan att vara något fel. Vissa känner inte mycket alls genom hela graviditeten och då är det bara att njuta!

Mitt största problem är att fastän dagarna är fyllda av saker tycker jag tiden i graviditetskalendern går så långsamt. Är i v 7 nu (6+3) och det känns som att jag varit det i veckor nu :) Har en sån sjuk längtan efter ultraljud och hoppas få reda på kön så vi kan spåna namn. Känns så mycket mer verkligt då.

• bonden
    linaochliten skrev 2013-10-17 21:26:28 följande:
    Ok. Jag har jobbat i några år så då borde det väl bli mer än minsta.. Inte en fast anställning men det kanske inte spelar någon roll...

Det viktiga är att anställningen har varit utan uppehåll dvs att du inte varit arbetslös någon månad ht och där. Så länge det har varit sammanhängande så räknas din föräldrapenning ut på den lön du har nu/skulle förväntas ha om du fortfarande jobbade. Eventuell lönehöjning nyligen eller under FL skall alltså också rapporteras in så att SGI:n justeras.
  • bonden
    EQ85 skrev 2013-10-19 13:14:09 följande:
    Frågan är om vi kan känna bebben den e 2-4mm. :-s

Jag tror inte heller det är fysiskt möjligt så här tidigt. Däremot känner jag både knuffar och sparkar ibland men tyvärr är det inte från grynet där inne utan bara luft som förflyttar sig :)
  • bonden
    hundtok skrev 2013-10-19 16:08:15 följande:
    Har drabbats av ett mindre angeläget graviditetssymtom: magen har slagit helt stopp :/

Jag har samma problem och hade det förra graviditeten också. Regelbunden motion, mycket grönsaker, mycket vätska och massa torkade aprikoser har hjälp ibland. Men när man knappt kan äta och dricka av illamåendet, bara vill ligga på sofffan och plötsligt fått avsmak för torkade aprikoser så är det inte till så stor hjälp :/
  • bonden
    EQ85 skrev 2013-10-19 15:47:05 följande:
    Jag kände runt v 13 sist. Lydnaden med stetoskopet samtidigt o blev en.riktig duns samtidigt som jag kände d rörde sig. Jättehärligt! än har jag inte.känt ngt. Men magen är ändå mysig

Har du fått mitt pm? Vill gärna bli tillagd i Facebookgruppen jag också.
  • bonden
    EQ85 skrev 2013-10-19 20:42:19 följande:
    Såg att du nu är med i gruppen.

Kanon!

Fast det är lite förvirrande att inte veta vem som är vem från FL. Kommer nog mest hänga här ett tag till men kul att kunna titta in där ibland.
  • bonden

Jag klickade inte på länken men ibland är jag för nyfiken. Antar att det är något jobbigt som hänt. Skulle gärna se att inte sånt sprids här i gruppen. Folk är ju så sjukt nervösa ändå och då mår man bara ännu mer dåligt. Är det fler som håller med om att det är trevligare att hålla det lite positivt istället?

Jobbigt nog att läsa om alla som lämnar pga mf...

• bonden
    Hallonmjölk skrev 2013-10-28 08:04:51 följande:
    Hej på er!

Har inte varit inne på säkert en vecka. Varit full rulle på jobbet och hemma.

I helgen har vi haft släkt på besök så har inte funnits tid att gå in här under helgen heller fast jag varit ledig.

Så jag har en hel del läsning att ta igen =)

Mår inte så jätteilla längre, vilket känns skönt. Men det kommer lite då och då.

På torsdag ska jag på VUL. Bokade ju tid eftersom jag hade en liten blödning förut. Sen får dom också kolla vilken vecka jag är i eftersom jag är osäker på min sista mens.

Hoppas att dagarna går fort nu så det blir torsdag snart =) Längtar så efter att få se den lilla bönan =)

Min sambo vill med när jag ska dit, men jag vete sjutton om jag vill ha med han in i rummet... Kul å ligga där i gynstolen med han bredvid.. Men förstår ju om han också vill se vårt lilla liv därinne. 

Han måste ju inte sitta vid fotändan. Klart han ska få följa med. Han är väl lika nyfiken som du :)
  • bonden

Jag har också fått problem med foglossning. Har skippat promenader med vagnen, försöker att inte bära så tungt (tyvärr måste ju dottern kånkas på en hel del och hon väger runt 12 kg). Jobbigt att det kommit så tidigt denna gång. Förra gången fick jag det först i V. 20 ungefär...

• bonden

Jag kan varmt rekommendera boken "att föda". Förberedde mig mycket inför dotterns födelse och det blev en jättefin och häftig förlossning.

Svar på tråden Bf Juni 2014