• bonden

Bf Juni 2014

Jag tycker ett bra snacks är att blanda en dip att ha i kylen och sen doppa morotsstavar i. Fast ibland blir det chips eller lakrits för min del också när saltsuget slår till Rostade frön typ solros eller pumpafrön är ju också nyttigt och gott. Finns som lättsaltade i affären.

• bonden
    lilsis skrev 2013-11-07 18:44:06 följande:
    7+3. Levande graviditet nära höger äggstock, lär väl bli av med den på op antar jag... Ska skrivas in om en stund.

Usch va jobbigt för dig. Hoppas op går bra.
  • bonden

Hur knäppt är det inte att jag kan äta lösgodis utan att må illa men kräks av det mesta annat? En liten stunds njutning fick jag i alla fall :)

• bonden
    claire skrev 2013-11-08 15:30:22 följande:
    Någon som funderar på att  vänta till RUL för bekräftelse av graviditet? En del av mig känner att så länge inget är fel, jag får blödningar eller jätteont eller så - så finns det kanske ingen anledning att utsätt mig och fostret för onödig strålning (missförstå ej - jag förstår VERKLIGEN alla som vill vara säkra!). Liksom - om nånting är fel, skulle jag då bli gladare att få veta det nu?

Vi kommer vänta till RUL och gjorde det även med dottern. Har ju testat positivt och inte haft missfall så då räknar jag med att jag är gravid.
  • bonden

Här är illamåendet som värst på morgon/förmiddag och sen från typ fem och framåt på em/kväll. Vissa dagar är det mycket hela dagen men oftast är det mycket mer hanterbart mitt på dan. Orkeslös och trött är jag förstås hela tiden och så har jag foglossning sen några veckor. Mår dock mycket bättre i fogarna sedan jag slutat rida och inte kör barnvagnen (kör med ergonomisk bärsele till dottern om vi ska ut på nån längre sväng).

Är i v. 9+5 nu och hade inskrivning häromdagen med bra värden på proverna.

Jobbigast är:

Att inte ha aptit på något men behöva äta så ofta

Ha ork med ettåriga dottern när jag egentligen typ vill sova

Att känna sig som en trist partner som hasar runt här hemma och inte bidrar med särskilt mycket

Fast jämfört med hur illa jag mådde förra graviditeten så är det här hanterbart. Är bara emellanåt lite avis på er som mår bra och kan äta vad ni vill. Njut!!! (Och käka lite kött åt mig med för i min mage är det en vegetarian )

• bonden
    jamka skrev 2013-11-10 16:40:56 följande:
    Och jag väger för och emot när det gäller KUB. Min BM ville att vi skulle fundera om jag vill göra det eftersom jag är 36. Har någon av er gjort det förut?

V. 8+5  och illamående. Dessutom blev jag förkyld och har ont i halsen. Hoppas att jag inte får feber. Hög feber kan skada embryot.

Ingen rolig söndag för min del:(

Hög feber är väldigt ovanligt i samband med en vanlig förkylning så jag tror inte du behöver vara orolig.
  • bonden
    Hallonmjölk skrev 2013-11-14 05:31:07 följande:
    Godmorgon!

Har börjat må bättre (peppar peppar). Känner mig inte alls så gravid just nu, Illamåendet har släppt en hel del och känner mig inte lika sjukligt trött som förut. Gick in i vecka 10 igår =)

Känns riktigt skönt att börja närma sig vecka 12. Ska till BM om 2 veckor ungefär.

Tycker veckorna går jäkligt seeeeegt!

Har iaf suttit och tittat på barnvagnar på nätet. Mysigt =)

Vet dock inte hur vi kommer göra, om vi kommer köpa ny eller begagnad. Varken jag eller sambon har nåt emot begagnat men så har jag läst mycket om mögel i barnvagnar, vilket jag aldrig ens har tänkt på kan förekomma. Men de e klart, står dom ute så blir de ju så.

Nåja vi har tid och tänka och fundera på hur vi kommer göra. =) 

Oftast kan man ta av och tvätta klädseln på vagnen och dessutom sunna det om det finns mögel. Kolla bara vagnen noga. Jag kommer köra på med vår tidigare vagn som vi köpte till dottern. Superfin och bra trots att den var flera år när vi köpte den. Valde en från folk i lägenhet så den hade alltid förvarats inomhus. Har även köpt begagnad reservagn till dottern. 5 månader gammal och nästan halva nypriset plus att vi fick flera tillbehör med.
  • bonden

Har inte lust att äta något direkt men oftast funkar det med mjölk, ris och kokt potatis (sällan alla tre samtidigt :) )

Mår lite illa när jag läser om cravings efter korv osv... Precis som med dottern i magen är det mest vegetariskt som gäller för mig nu. Annars är jag en köttälskare men nu funkar det inte alls.

• bonden
    rosii skrev 2013-11-16 20:19:15 följande:
    Nu när det pratas alkohol.. hur är det med glögg som innehåller typ 2, 8% eller va dom brukar innehålla.. svärmor sa att när man hettar upp glöggen försvinner alkoholen? Stämmer det? :s

Jag köper den alkoholfria för säkerhetsskull.
Svar på tråden Bf Juni 2014