• EMTP

Bf Juni 2014

Sessan4 skrev 2014-01-13 12:32:37 följande:
    Javisst!! ringde idag, de kör annars jämna veckor men det har varit så många röda dagar nu så jag kunde komma idag! vet inte om det kommer fler? KL 14:00

jag tror det är lugnt o bara dyka upp

Då kanske jag passar på att göra det, faktiskt. Fast jag nog får skäll för att jag inte föranmält mig...
  • EMTP
    Sessan4 skrev 2014-01-14 21:22:50 följande:
    Känner mig lite lättad idag, har blivit sjukskriven 50% fram till april då jag kan ansöka om Gravidpenning..
    var lite orolig för hur jag skulle klara jobbet med bäckensmärtor.

puh..
    Nu längtar jag efter nästa onsdag den 22:a.. RUL SkrattandeSkrattandeSkrattande
    Åh, vad skönt! Grattis grattis! :)

• EMTP
    isacalbin skrev 2014-01-15 21:53:55 följande:
    Tack för ditt svar hon sa att allt som hon såg såg bra ut men ändå blev jag orolig att hon kanske såg något hon inte ville säga. Otroligt orolig över allt denna graviditet, borde ju vara tvärtom när det är tredje gången
    Jag är exakt likadan. Orolig för allt. Och det är min tredje också. :)

• EMTP
    LokesMammi skrev 2014-01-20 20:38:13 följande:
    Grattis, va kul! Samma BF som mig! =) När hade du senaste mensen? Jag hade 25augusti. ÄL 7/7. =)
    Jag hade också senaste mens 25 augusti och har bf 24 maj enligt RUL.
  • EMTP
    LokesMammi skrev 2014-01-20 21:34:45 följande:

Jaha. Enligt sista mens hade jag bf 31maj o rulet sa 2/6! =)
    Ja, jag hade samma bf enligt sm (så klart), men min menscykel är vanligtvis lite kortare än de sedvanliga 28 dagarna, så ägglossningen bör ha varit runt den 5:e. Sedan beror det ju på hur snabbt ägget fäster och kan börja dela sig och så där. :)
  • EMTP
    LokesMammi skrev 2014-01-20 22:03:24 följande:

Vet du när du hade sex? Min sambo ville inte göra mig gravid så vi hade bara sex en gång i månan!!!!!!!!!!  (nu minns jag inte när jag fick senast!!!!!!!) men han pricka ÄL varje gång! =) Enl appen jag hade hade jag ÄL 7/7 o vi hade sex dan efter. Sen kom det ingen mens..... =)
    Jag vet exakt när vi hade sex, för det var bara en gång där i närheten, och det var den 6:e. :) (fredagen)
    Enligt uträkningen nu ska jag ha blivit gravid söndagen INNAN, vilket känns högst osannolikt.

• EMTP

Grattis till alla lyckade RUL töser!! :)

Här har lille Eddie kört sin första "på diagonalen" idag, så jag har känt honom både nere på vänster sida och strax över naveln på höger sida samtidigt. :) Det börjar kanske bli trångt därinne. Vore bra det tycker jag, den här plutten sparkar så lite. :P

Vecka 22+4 idag tror jag... :)

• EMTP
    Sessan4 skrev 2014-01-23 20:00:33 följande:
    Alltså jag tänkte inte gå upp 20kg den här graviditeten.. Men jag är ju hungrig jämt för bövelen! Tryckte precis i mig en dubbel lingongrovasmörgås med ost och ett glas mjölk /-:
    Om man inte behöver äta för 2, varför är man då hungrig för 2??

Magen är spänd o svullen för inkomsterna är högre än utgifterna om man säger så tack vare järntabletterna.. Tack o lov för dulcolax
    Det tänkte inte jag heller, men här sitter jag och käkar chips till middag.
  • EMTP

Nu är jag sugen på lingongrova och skumtomtar... det är farligt att läsa här inne ibland.

• EMTP

Vi har inte den blekaste aning om vilken vagn vi ska ha. Hittar gärna en begagnad, men behöver fyra hjul, osvängbara, för att kunna ta mig runt genom skogen.

Vår andra son har precis bytt spjälsängen mot en växa-säng som gått i min släkt sedan mamma var liten, så jag tänker inte ens montera ner den, utan den får stå i ett hörn tills det är dags att bädda den i maj.

Namn är alltid klurigt. Första sonen heter Molle, och det var en självklarhet. Andra sonen tog det ett tag innan vi kom fram till Oliver. Tredje sonen (som nu ligger i magen) föreslog maken Eddie som första förslag och Eddie blir det. Eddie Almar Emil för att vara helt exakt.

Molle har dock haft svårt att komma ihåg namnet och kallat den för Bertil istället. Nu verkar det dock ha fastnat. Oliver, som är 2, förstår inte riktigt varför vi ska kalla bebisen för något annat än just Bebis.

Svar på tråden Bf Juni 2014