Bf Juni 2014
Jag blöder inte näsblod, men när jag snyter mig är det rött (ursäkta) och jag är väldigt torr och sårig i näsan.
När jag var yngre blödde jag näsblod pågrund av järnbrist, men då vet jag att det inte är det det beror på nu iallafall.
Det här med Facebook alltså.. Jag skriver alltmer sällan, det har blivit lite för stort för mig! Jag brukar tänka, vill jag verkligen att allt ifrån gamla skolkamrater till grannar och den där nyfikna släktingen jag egentligen inte vill vara vän med skall veta att jag lagt på mig 7 kg?? Eh nej.. Så sorry, startas det en fb grupp så lär ni inte se mig där.
Hela poängen med FL är att man slipper vara så offentlig..
Det passar MIG ![]()
Det viktigaste med vikten, tänker jag iallafall, är att göra det man kan vad gäller vad man äter och hur mycket man rör på sig. Har man ont, mår man illa, är man supertrött ja då är det inte lätt att se till att äta tillräckligt/äta bara nyttigt/röra på sig.
En annan viktig sak är att inte aktivt försöka gå ned i vikt. Hellre då att från början undgå att extrakilona, på grund av onyttigheter, kommer. Att bränna fett släpper toxiner, som är farligt för bebisen.
Hoppas ni som stressar över vikten klara av att inemellanåt ha samma inställning som sickan. Det ska iallafall jag försöka med!
Har nog tryckt i mig 2 kartor Novalucol idag! Räcker med att jag halvligger på soffan eller böjer mig för att ta på skorna så bränner det som eld i halsen ![]()
Bra tips mot halsbränna mottages tacksamt!
Vecka 25 idag! Började dagen med näsblod. Jag som var så nöjd att jag sluppit det.
I min mage rumlas det runt så att det är synligt på utsidan. Mysigt och märkligt :)
Idag ska jag till barnmorska för första gången. Bara gått till läkaren innan. Ska bli intressant att se vad barnmorskan gör till skillnad från läkaren.
Angående sjukskrivning så måste jag bara skaka på huvudet åt det svenska systemet. Att ni ens orkar bo kvar i Sverige? I Norge gäller det min läkare säger, punkt slut. Mitt jobb betalar full ersättning (100% lön) i 14 dagar, sedan kommer ersättningen från motsv. Försäkringskassan.
I Norge är det inte alls ovanligt att läkarna sjukskriver gravida på bakgrund av jobbig graviditet den sista tiden innan förlossning.
Det man har problem med i Norge är att man inte kan ansöka om föräldrapenning förrän man passerat vecka 26 och helst inte förrän 6-8 veckor innan BF. Ansöker man tidigare måste man skicka in lönedokumentation på nytt. Handläggningstiden är i sin tur 12 veckor, så de som inte får föräldrapenningen utbetalat via sin arbetsgivare riskerar att stå utan inkomst en-två månader.
Huvaligen jag hade inte pallat flytta hem till Sverige. Kämpa på tjejer!
Har precis köpt varmrökt lax. Den har ju varit uppvärmd, men till vilken temperatur vet jag ju inte. Listeriarisk??
Åh vad jag längtar till juni nu! Kan inte sova om nätterna, är så TRÖTT på jobbet, mår illa och börjar få foglossning. Bara måste få gnälla : D
Jag har bara så svårt för att lämna ifrån mig mina projekt. Det är mina idéer och det är jag som har drivit igenom att de ska genomföras. Nu ska någon annan få slutföra det jag kämpat för och få äran för den roligaste delen i projekten där själva resultaten kommer.
Helst av allt skulle jag vilja att alla mina projekt fryses inne och att ingen gör något på dem tills jag är tillbaka, men riktigt så kan det inte fungera på mitt jobb :(
Märkligt att jag kan vara omotiverad samtidigt som jag inte klarar av att släppa taget!
bara jag som älskar mitt jobb och verkligen INTE vill bli sjukskriven. jag slåss med näbbar och klor mot min foglossning för att jag ska kunna fortsätta jobba. älskar att gå till jobbet och vill knappt gå därifrån när jag slutar.
ryser bara av tanken att behöva gå hemma hela tiden. kommer gå hemma från slutet av april men det känns som det är för nära nästan.