• Äldre 23 Sep 20:29
    6607 visningar
    6 svar
    6
    6607

    Hjälp, behöver råd! Min son, 6 år, blir slagen och får stryptag i skolan!

    Min son har börjat Nollan denna terminen, och har redan ett jättestort problem Rynkar på näsan

    Det är en annan pojk i klassen som slår många av dom andra barnen, inklusive min son, men idag gick han över gränsen rejält när han tog stryptag på min lilla pojk!

    Min son blev såklart rädd, men vill ändå tillbaka till skolan. Men jag är jätterädd att det ska hända igen när ingen ser, det krävs ju bara någon ynka minut för att något hemskt ska hända!

    Lärarna är medvetna om problemet och jobbar på det så gott dom kan. Det vet jag att dom gör, och jag litar på allihopa, men man kan inte se ALLTING. Rektorn är medveten om det och det ska hållas möte imorgon och skrivas tillbud mm. Pojkens pappa är kallad till möte också.
    Jag kommer att ringa pojkens pappa imorgon när vi får klasslistorna också. 

    Jag har hört att det har förekommit våld i den här pojkens hem, mot pojkens mamma, hon finns inte längre kvar i hemmet, det är bara pappan, och pojkens bror, och han håller på likadant. Även i området där dom bor känner jag en tjej, vars son också blir slagen på gården av dessa 2, och dom gjorde likadant på dagis förut.

    Till saken nu. Vad tycker ni att jag ska göra? Har fått råd att polisanmäla, eftersom insatser för den här pojken kan skyndas på då. Vad anser ni? Någon som varit i liknande situation?

  • Svar på tråden Hjälp, behöver råd! Min son, 6 år, blir slagen och får stryptag i skolan!
  • Äldre 23 Sep 22:53
    #4

    Tack för era svar!

    Det ska jag göra imorgon, och ringa soc alltså.

    Tycker ni jag ska polisanmäla också? Kanske går ännu fortare då, soc är ju sega som tuggummi

Svar på tråden Hjälp, behöver råd! Min son, 6 år, blir slagen och får stryptag i skolan!