• Webbredaktör02

    Skulle du vilja vara gift med en bonde?

    TV4 kör igång med en ny säsong av Bonde söker fru. Men hur attraktivt är egentligen livet på landet? Svara på frågan och diskutera!

    Varför vill vi se bönder på teve?
    Vad lockar och vad avskräcker med bondelivet?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du vilja vara gift med en bonde?
  • La Lola

    Nä, jag kan verkligen inte tänka mig den livsstilen!
    Bo på landet, nä, inte min grej, jag är uppvuxen så.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Griseknoen35

    Om det var en fin gård, närheten till hav eller stor sjö, inte en fattig bonde utan en som tjänar hyfsat, möjlighet till en relativt ny bil så ja då kan jag tänka mig det utan problem. Mannen måste ju förstås vara rätt också ;)

  • sär skriven

    Annat; Ja, om jag blev förälskad i en bonde.


    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Burberry

    Kan inte tänka mig något annat liv. Uppväxt på bondgård, gift med bonde. Alla jag dejtat seriöst har faktiskt varit bondsöner.

  • Smulan 89

    Ja, både jag och min man skulle vilja ha en gård någon gång. Vi är bara 24 och 25 år, så hoppas att vi kommer att bo på en gård senare i livet.

  • Omogen citron

    Ja, absolut, men i så fall i Stockholmsonrådet, inte ute i ingenstans.

  • Anonym (m)

    jag ser inte på de där tv-programmen och jag har aldrig fattar vilka som ser på det (kanske andra bönder?) De gånger jag råkat se en bit tycker jag bara det är patetiskt och plågsamt. Nu tycker jag förvisso det även om andra typer av "skaffa en partner-program" också. 

    Är själv uppvuxen på landet, dock utan att ha djur men grannarna hade och nej, skulle aldrig orka ha en gård. det ser idyllist och härligt ut men fy så mycket jobb

  • KimPossible

    Annat; jag ville bli bonde själv när jag var yngre. En bonde som även jobbade som dansare och flygvärdinna ibland.

    Skämt åsido, det skulle nog bero på mannen i fråga. Gården bör iaf inte ligga alldeles i obygden, samt inte uppta alla dygnets timmar året om för hela familjen. SÅ roligt är det inte.  


    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Anton Chigurh
    Griseknoen35 skrev 2013-09-26 09:09:43 följande:
    Om det var en fin gård, närheten till hav eller stor sjö, inte en fattig bonde utan en som tjänar hyfsat, möjlighet till en relativt ny bil så ja då kan jag tänka mig det utan problem.

    Mannen måste ju förstås vara rätt också ;)
    Vissa har ju orimliga krav.......
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Skulle du vilja vara gift med en bonde?