• Äldre 30 Sep 20:51
    7989 visningar
    5 svar
    5
    7989

    samsung galaxy 4 vs Iphone?

    Nån som bytt från Iphone till Samsung galaxy 4? 
    Vad tyckte ni? Kommer man att ångra sig? Vilken tyckte ni var bäst? 

  • Svar på tråden samsung galaxy 4 vs Iphone?
  • Äldre 30 Sep 21:24
    #1

    Jag bytte från Iphone 4 till Samsung Galaxy S4 och det är jag riktigt glad över.

    Har nästan bara använt mig av iPhone tidigare, bytte sedan till Samsung galaxy s2, men det dåliga med den var batteritiden och de har dom fixat med fyran.

    Det som jag älskar med Samsung galaxy är ju alla dessa smarta finesser, den är säkert den bästa på marknaden skulle jag vilja säga, oerhört teknologisk och smart av sig!

    * Röststyrning -  Jag brukar knappt skriva när jag ska googla någonting, det räcker med att jag trycker på en ikon på skärmen och så pratar jag med telefonen och så googlar den upp det automatiskt.  Sen kan man också såklart be den göra saker, skriva si och så, ringa den personen osv. Men jag tycker det är smart det där med googlingen, det använder jag ofta.

    * Kameran -  är bättre än iphone 4an, och framförallt så tar den bilder ultrasnabbt, så den är snabbare.

    *Den är obegränsad - Apple ''förbjuder'' vissa låtar på youtube och internet är bara mycket mer begränsat på iphone, men Samsung Galaxy är som en dator, man har tillgång till allt.

    * Foto/musikhanterare - Det är lika enkelt som en usbsticka,  bara att dra över filerna mellan dator och mobil, du behöver inte nåt jäkla itunes som på iphone.

    * Skärmen - Skärmen är mycket större (vilket jag älskar)  och snyggare. Väger mindre och är tunnare. 

    * Sensor - Mycket bättre sensor på samsung, när du pratar i telefon så slocknar skärmen, iphonen är lite dålig på det och man hamnar lätt ur samtalet och råkar trycka på knappar medan man pratar

    * Picture in picture - Du kan ha flera rutor uppe till exempel kolla på ett klipp medan du surfar.

    * Grymma funktioner - Ansiktsigenkänning som låser upp mobilen, täck mobilen med din hand så visas missade samtal, sms och klockan, markera ett ord med fingret så översätts det ordet, mobilen har en sensor som känner av när du tittar på skärmen, så den släcks aldrig när du har ögonen på skärmen, för den känner av ditt ansikte, kollar du bort släcks skärmen, samma sak ifall du tittar på ett filmklipp, pausas när du kollar bort. 

    * Design och organisering på skärmen - Du kan ändra designen och hur det ska se ut på skärmen med olika widgets.

    * Ficklampan - Du behöver längre ingen app som du måste klicka in på och sätta på ficklampa, dem apparna suger och släcks efter en stund. Samsung har en egen widget du kan ha på skärmen, du trycker på skärmen så är den på, hur länge du vill och du slipper vara inne i själva programmet utan du kan använda mobilen som vanligt med ficklampan på.

    Ja, det är väl det jag tycker är bra med den, finns säkert massa jag glömt men som du ser är det sjukt mycket fördelar med samsung  

  • Äldre 30 Sep 22:53
    #2

    Sambon bytte från iphone 4 till galaxy s4. Har själv en iphone 5.

    Bättre med samsungen är överlägset kameran, och storleken på skärmen.
    Annars tycker jag som van vid apple att den är sjukt störande i menyn och internetapparna. Saker och ting ser inte liladant ut som de gör på apples appar. Bara en sån app som t.ex spotify är sjukt dålig via android. Jag blir förbannad varje gång jag ska låna hans telefon om det
    så bara handlar om att ringa med den. Onödigt mycket tryckande för att få fram funktionerna man vill.

    Samsung-NEJ TACK!

  • Äldre 30 Sep 23:11
    #3

    Hm svårt detta! Det är ju främst kameran som jag hade i åtanke, den verkar ju grymt bra!
    Antar att resten kan vara en vanesak...
    Beslutsångest!!

  • Äldre 2 Oct 17:44
    #4

    Står och väljer mellan 5S och S4 men det lutar åt att jag fortsätter med Apple. S4 har visserligen roliga funktioner men är det något man kommer att använda dagligen? Har hört att den inte är lika bra anpassad till internet osv och att den laggar som inte iPhone gör. Skärmen är ett stort plus på S4 för det vore skönt med en större skärm men är det värt att förlora allt det andra från iPhone enbart för skärmen? Svåra val här i livet...

  • Äldre 26 Jan 20:26
    #5
    Krusbär skrev 2013-09-30 22:53:22 följande:
    Sambon bytte från iphone 4 till galaxy s4. Har själv en iphone 5. Bättre med samsungen är överlägset kameran, och storleken på skärmen. Annars tycker jag som van vid apple att den är sjukt störande i menyn och internetapparna. Saker och ting ser inte liladant ut som de gör på apples appar. Bara en sån app som t.ex spotify är sjukt dålig via android. Jag blir förbannad varje gång jag ska låna hans telefon om det så bara handlar om att ringa med den. Onödigt mycket tryckande för att få fram funktionerna man vill. Samsung-NEJ TACK!

    Onödigt mycket tryckande? Du kan ju ha dina kontakter/inställningar/vad som hellst direkt på starskärmen om du vill. Spotify sämre på android? Sist jag använde spotify på en iPhone så kunde man inte köa låtar om dom inte låg i en spellista, wtf?
Svar på tråden samsung galaxy 4 vs Iphone?