Anonym (Känner igen?) skrev 2013-10-03 19:38:34 följande:
Jag är ganska så intelligent och smart. Det är många fördelar, men när man ligger på den övre toppen, så är det väldigt jobbigt, för man märker andra människors okunskap lättare.
Någon annan som känner igen er? Folk som förstår mig bäst, är andra som också är väldigt intelligenta och smarta, men det är få av dessa människor i samhället och livet:(
Känner att prata med normalbegåvad ger mig väldigt lite, för det en normalbegåvad säger, det hade jag själv kunnat tänka ut, det blir liksom inte någon utmaning. En normalbegåvad skulle dessutom aldrig förstå vad vi intelligentare människor pratar om, så länge vi inte anpassar oss, jobbigt värre.
Tror nog snarare att det är din attityd det är fel på. -Om du behöver utmaningar i allt du gör kommer du snart att bli slutkörd och stå ensam
Det finns olika sorters intelligens, den andra är känslans, troligen har du svårt att kommunicera med en person som har ett väldigt högt EQ, då de mest sannolikt finner dig tråkig -och du förstår inte deras språk och sociala koder. =Pinsam tråkig konversation, därmed inte särskilt svårt att räkna ut vad motparten kommer säga
Personligen som gammal medlem i Mensa och med en hel del år på nacken samt högt EQ, så har jag aldrig haft några problem att hitta vänner, jobb eller föra konversationer. Tvärt om jag finner de ALLRA flesta otroligt intressanta på olika sätt dock.
Jobba på din attityd/ödmjukhet, känsla och att slappna av lite, det finns mycket spännande här i livet med massor av fina, roliga och underbara normala människor . Men om man är styv i korken hela tiden så ser man de inte