• Äldre 4 Oct 09:29
    9598 visningar
    5 svar
    5
    9598

    Hjälp!!! Min MacBook har låst sig vid uppstart??

    För några dagar sen så gjorde jag en uppdatering på min MacBook och fick sen meddelandet att datorn behövde startas om. Sagt och gjort. Men när den skulle starta upp så stod den bara och tuggade i detta läge (bilden). Och nu spelar det ingen roll vad jag gör, jag kommer bara hit (trots flera omstartsförsök och att jag stoppat uppstartsskivan i datorn (och den är låst där nu).
    Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta. Hur löser jag det?


  • Svar på tråden Hjälp!!! Min MacBook har låst sig vid uppstart??
  • Äldre 4 Oct 16:27
    #1

    Puff?

  • Äldre 4 Oct 18:26
    #2

    Prova att håll in C-tangenten när du startar med skivan, välj skivverktyg och reparera skiva. Om inte det hjälper prova smc-reset support.apple.com/kb/HT3964

  • Äldre 4 Oct 18:32
    #3

    Fast lättast är om det fungerar att starta i säkert läge (håll in skifttangenten i uppsatt tills grå applesymbol visas). Startar datorn då så prova en normal omstart.

  • Äldre 5 Oct 12:45
    #4
    Tyson skrev 2013-10-04 18:26:27 följande:

    Prova att håll in C-tangenten när du startar med skivan, välj skivverktyg och reparera skiva. Om inte det hjälper prova smc-reset support.apple.com/kb/HT3964


    Tack!!!! Shift-grejen gör ingen skillnad utan uppstarten blir samma.

    C-grejen får datorn att pipa 3 signaler i stöten tills man stänger av den igen.
  • Äldre 5 Oct 14:07
    #5

    Inget att tacka för om det inte hjälpte, eller smc-reseten fungerade? Såg att ag förklarade dåligt, man ska trycka ner shift-knappen direkt efter man hör uppstartsljudet inte innan...

Svar på tråden Hjälp!!! Min MacBook har låst sig vid uppstart??