Inlägg från: Anonym (ledsen tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen tjej)

hur mycket offrade ni? hjälp :(

Som rubriken lyder, hur mycket offrade/offrar ni i erat förhållande? Känns som att jag redan offrat en hel del. Är 22år han 30. Vi fick en son gemensamt för 3 månaders han har 2 barn sen tidigare. Nu säger han att han inte vill ha fler barn, jag vill minst ha ett till iaf. Jag har offrat min fritid (fotboll och hästar) sitter hemma med min son vilket är underbart men varannan vecka kommer hans barn och jag sitter här med dom. Der är 8 å 10 år. Min sambo slutar jobbet kl 6 på kvällen. Är jag någon jäkla barnvakt då barnen ej får vara hemma själva för deras mamma och fritids är något de vägrar! Känns som om jag blir tagen förgivet! Kan aldrig göra något spontant med min son de veckor vi har hans barn.. jag vill gifta mig och köpa hus då vi nu bor i lägenhetshus "trivs ändå bra här" men ska ja ge upp alla mina drömmar? Jag älskar min sambo. Men hur långt ska man gå? Handlar det inte om "ge och ta?" Hur gör ni?! "/

• Svar på tråden hur mycket offrade ni? hjälp :(
  • Anonym (ledsen tjej)

Jag önskar jag kunde se de så som ni andra ser det! Min sambo är min bästa vän och jag älskar honom verkligen. Men hans jobb går nog i första hand,han jjobbar 9-18 alla vardagar å varannan helg 10-3. Den helgen vi har hans barn är han ledig och då är det oftast hans hobby som kommer i första hand (folkrace). Och de är för att JAG vill att han ska ha roligt å göra saker men han ser de inte som jag ser det! Önskar oxå att han ville ge mig ett himelskt bröllop för det är vad jag vill (han vet det) men för honom är inget giftemål prio 1. Att JAG ska kunna ha mina hobbys/fritid/egentlig de tror han nog att jag har under dagarna då jag är hemma! Alltså, han är självisk men han är ändå den personen jag vill leva med! Innan vi träffades förklarade jag tydligt för honom att skaffa barn gifta mig och köpa hus det var de jag absolut ville göra i mitt liv och jag frågade honom om han kunde tänka sig göra allt dehär igen eftersom han har två barn har vart gift (inte seriöst enligt honom) och har haft minst tre hus med exet. Han sa att han skulle kunna göra allt igen med mig. Då fick han en chans å vi blev förälskade. Nu börjar allt avta. Han vill inte ha fler barn hus är inget han önskar å gifta sig ligger långt ner på hans lista. De känns som att han lurat mig. Han älskar mig han säger de ofta och han skämmer bort mig med bilar tex, hans stora intresse. Men kärleken då? De han lovat mig? Jag "offrade" mina hästar mitt stora intresse till fotboll var riktigt duktig och hade jäkligt kul. Han har sitt drömjobb han bor som han vill, han har sin hobby och får skruva å meka med sina bilar på sin fritid.

• Anonym (ledsen tjej)
    Monchichier skrev 2013-10-06 10:28:52 följande:
    I mina öron låter det som att ni har helt olika mål i livet. Ni borde ha ett allvarligt snack, eller fyra. Om han är helt säker på att han inte vill ha fler barn, bo i hus etc så måste du ta ställning till om det är ett sådant liv du vill leva. Kan du vara lycklig tillsammans med honom utan detta? Om inte, är han redo att ge med sig för att göra dig lycklig?  

Prata borde vi absolut göra! Jag har så svårt för det, blir så ledsen för jag VILL verkligen leva med honom. Jag skulle kunna kompromissa i detta vill han inte flytta så okej, men hur känner han då för ett till barn? Osv... jag kan ge å ta de är snarare han som har svårt för det! Vi passar varandra perfekt. Som gjorda förvarandra. Jag vet att han kommer få gemedsig tillslut för ett till barn varannan vecka vill han absolut inte ha! De är inte så att jag tvingar honom eller hotar med att lämna honom men varför ska jag ge upp alla mina drömmar i livet när hans flyter på precis som han vill.
Svar på tråden hur mycket offrade ni? hjälp :(