Lilla Plupp skrev 2013-10-15 17:49:55 följande:
Hej! Vill gärna hoppa på här också. Bor i Göteborgsområdet och har troligtvis kommit längst av alla i denna gruppen :) . Har nämligen bf 1 juni, är i vecka 7+1. Någon mer kanske?
Nästan, BF 2 juni enligt ägglossningen, men 28 maj enligt sista mens. Jag var sjuk mellan mens och ägglossning, hade feber och var allmänt kass. Tänkte att "jahapp, då missade vi den chansen" eftersom jag var utslagen. Men några dagar efter att jag tillfrisknade började jag känna rumlet i magen som brukar tyda på ÄL. Tog mitt sista test som låg och skräpade och fick tydligt positivt. Således var min ägglossning lite förskjuten denna gång. Fick väääldigt svagt positivt på BIM, men starkt positivt om man räknade ÄL+14, tre dagar senare.
Oa82 skrev 2013-10-16 07:26:45 följande:
Min son kommer att vara ca 2 1/2 när bebisen kommer tror ni att vi behöver syskonvagn. Vår kille är väldigt lång så jag är ju tveksam om han kommer att få plats i en vagn. Har någon i så fall tips på syskonvagnar med mycket plats?
Funderar på det där med syskonvagn eller inte. Tänkte nog vänta med själva beslutet, men botanisera vad för alternativ som finns. Min son kommer också vara 2,5. Han kommer ju vara lite på dagis, men det är klart, när han inte är där och jag är själv.... *läskig tanke* Och till och från dagis får väl jag antagligen ta bägge, själv.
Vi har fått en ståbräda, kanske räcker den för dessa turer, och går man ut och går med mannen kan man ta varsin vagn (vagn+sulky). Har kvar vagnen sedan sonen.