• Marzy

En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg

Hej

Jag är 37 år och plussade idag. Har bf 12 juni. Så spännande! Väntar mitt andra barn. Har en dotter som blir 2 i december. Bor i gamlestan med resterande gängmedlemmar :) 
    Hade varit så kul att följas åt några stycken och även kanske träffas så småningom och ha lite fikastunder ihop.
    Vad sägs! :) Häng på! 

mamma mu
  • Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg
  • Oa82

Jag bor i Johanneberg. Vi trivs bra här. Men suget efter en trädgård börjar att bli starkare och starkare :) 

Prata om sug. Har ni fått några cravings än? Jag är mer inte sugen precis som förra gången men måste ändå äta som en häst. Det var förövrigt ett av mina graviditetstecken, jag vaknade kl 4 och var vrålhungrig! Det var likadant med ettan så jag började misstänka något när jag vaknade vid 4 den här gången också :)

Jag tycker att citronvatten är sjukt gott det är nog min enda cravings hittils. 

• Marzy
    Oa82 skrev 2013-10-10 19:36:35 följande:

Jag bor i Johanneberg. Vi trivs bra här. Men suget efter en trädgård börjar att bli starkare och starkare :) 

Prata om sug. Har ni fått några cravings än? Jag är mer inte sugen precis som förra gången men måste ändå äta som en häst. Det var förövrigt ett av mina graviditetstecken, jag vaknade kl 4 och var vrålhungrig! Det var likadant med ettan så jag började misstänka något när jag vaknade vid 4 den här gången också :)

Jag tycker att citronvatten är sjukt gott det är nog min enda cravings hittils. 

Nä inga cravings men förra grav var de körsbärstomater.. Tror jag åt flera kilo om dagen hahaha och lakritsnappar:) än har jag inte känt mig översugen på nått..
  • Marzy
    Gbgmamma skrev 2013-10-10 18:22:39 följande:

Ja min dotter kommer också gå på dagis :) hon älskar förskolan. Vi bor i centrum nu i en fyra men har köpt radhus i fräntorp (1 km från förlossningen 6 km till centralstationen, perfekt haha) längtar såå tills vi flyttar. jag har växt upp i hus och saknar trädgård mm som dottern kan leka i nu när vi har barn. Det är ju inte allt för långt till gamlestan därifrån.

Ja fräntorp är fint.. Hade gärna haft ett radhus där...uppväxt i radhus i Partille . Vill gärna tillbaka dit så småningom..

Nä fräntorp och gamlestan går på en snabb cykeltur :)
  • Marzy

Jag har en tendens att vakna vråltidigt på morgonen ... Någon annan som upplever samma sak?

• Gbgmamma

Haha jag vaknar alltid 30 minuter innan klockan ringer :p typ nu. Jag har inga symptom alls längre. Det hade jag inte med dottern heller, nästan lite läskigt men ändå skönt!! Jag är lite trött bara, på kvällen.

• Jenyma
    Gbgmamma skrev 2013-10-11 06:05:43 följande:
    Haha jag vaknar alltid 30 minuter innan klockan ringer :p typ nu. Jag har inga symptom alls längre. Det hade jag inte med dottern heller, nästan lite läskigt men ändå skönt!! Jag är lite trött bara, på kvällen.
    Nu var det bara 2 dagar sen jag plusade, men idag vaknade jag en timme tidigare. Kunde iofs somna om. 
  • Jenyma

Alltså jag är så himla rädd att få missfall! Hur hanterar man det? Det här är ju min första graviditet någonsin och den är såå efterlängtad. Har längtat som en galning i flera år på att börja få försöka, och sen tog det ju ett tag. 
    Vågar liksom inte bli glad :( 
    Kan inte föreställa mig att det faktiskt ska bli en bebis.. 

• Lowika
    Jenyma skrev 2013-10-11 07:18:19 följande:
    Alltså jag är så himla rädd att få missfall! Hur hanterar man det? Det här är ju min första graviditet någonsin och den är såå efterlängtad. Har längtat som en galning i flera år på att börja få försöka, och sen tog det ju ett tag. 
    Vågar liksom inte bli glad :( 
    Kan inte föreställa mig att det faktiskt ska bli en bebis.. 
    Det är faktiskt inte så många graviditeter som slutar i missfall när man väl vet om det. Visst det finns en risk, och man ska vara medveten om den. Men du väntar barn, inte missfall.
    Jag har ju iofs fått barn förut, men det gick ju bra den gången. Tänker faktiskt inte alls på missfall.

Hungrig är jag också. Äter, och är hungrig en timma senare igen. Men än så länge håller jag mig vaken till "normal" läggdags på kvällen.

Då var man inskriven, tappad på blod, uppskriven på en studie, och läkarbesök med VUL inbokat.
  • Marzy
    Gbgmamma skrev 2013-10-11 06:05:43 följande:

Jag vaknar oftast mitt i natten .. Sen vid 6 och då vaknar oftast min dotter Gabriella åxå så då blir de inte mer sova. Om jag inte har tur att gubben slänger ner en flaska till henne och hon somnar om.. Idag fick jag sova till 8.

Men jag har ju ett jobb som inte tillåter mig sova förrän 1 på natten heller så de blir ju inte jätte mycket sömn ändå.:)
  • Marzy

Någon som är över 35 och tänker göra fostervattenprov ? De kan man visserligen gör om man är yngre åxå men jag ska göra de för är dör nojig att de skulle vara nått fel.. Inte för att jag har nått som egentligen skulle oroa mig i släkten men dör mitt egna lugn under graviditeten och min sambos så måste vi göra ett.:)

Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg