• clin

Insemination hösten 2013

anno81 skrev 2014-02-20 14:31:47 följande:

Imorse kom det rött på pappret så det är väl bara till att invänta fanskapetð??¢

Amen nej! Hoppas på nidblödning, de e ju faktiskt inte försent förrän mensen kommer. Styrkekramar till dig!
  • clin

Ligger här o väntar på morgondagen. Hur har ni sex runt inseminationen? Något för att öka chansen? Nu laddar jag inför morgondagen. :)

• clin

Då var det klart, har även hunnit vila en stund. En väldigt konstig menvärk känns det som. Men andra gången var värst, nu tredje gången tycker jag att de känns mer som mensvärk o matt i kroppen. Nu blir de en lung fredag med hockey kl ett förstås! :)

• clin

Nu två dagar efter insemination har mensvärken/hugg släppt. Nu är de lång väntetid igen....... Måtte de gå vägen denna gången.

• clin
    anno81 skrev 2014-02-23 18:25:40 följande:

Håller tummarna för dig clin!

När ska du tillbaka? Kör du en fjärde gång med?
  • clin
    anno81 skrev 2014-02-23 20:56:11 följande:
    Hans sa att vi kunde pröva en fjärde gång men att det funkade sämre ju fler gånger man försöker. Ska dit den 11/3. Imorgon ska jag lämna mina blodprov.
    Ok. Kag fick den 26 mars. Skall också lämna blodprov om mensen kommer. TSH mm. Men jag fick själv säga till om T3 o T4, Hans sa att man bara tog dem om TSH va dåligt. Men jag vill kolla allt man kan. De var en vän som tipsa mig. När hon kom ner till ivf så var T3 dåligt o TSH bra. Så då justera dem hormonerna och hon blev gravid utan ivf! Så ett litet tips är att kolla även dem.
  • clin
    anno81 skrev 2014-02-23 22:16:46 följande:

Clin: har läst att man ska ta dessa prover på 2-3 mensdagen. Jag har inte fått någon riktig mens än. Bara bruna flytningar fast idag kom det lite mer. Ska jag räkna det som mens ändå?

Men då hade jag gått idag. De viktigaste är att de sker under mensen. Styrekram till dig!
  • clin
    Saturnus skrev 2014-02-25 13:10:25 följande:

Det blev starkare idag så nu känner jag mig något tryggare???? lycka till allihopa, jag hoppas såklart att vi blir flera snart!

Ett stort grattis! Va de något du gjorde annorlunda denna gången? Du ger oss andra hopp.
  • clin
    Skånetös skrev 2014-02-25 21:21:30 följande:

Jag ska till en kvinnlig läkare den 7/3 för att ta bort en muskelknuta i livmodern. Hans har sagt att det är kanske den som spökar och gör att jag inte blir gravid. Kan ju alltid hoppas att han har rätt :)
    Jag har varit hos Emma en gång, hon är väldigt nogrann o duktig. Kanske lite hårdhänt. ;) hur många inseminationer har du gjort? Kram
  • clin
    Skånetös skrev 2014-02-27 10:35:51 följande:

Vi har gjort en fullständig insemination! Förra gången skulle vi inseminerats på en helg och då fanns där ingen läkare som kunde göra det. Då fick vi försöka hemma själv. Hur många har ni gjort? Hans har sagt till oss att vi får göra så många inseminationen vi vill och orkar.
    Vi har precis gjort vår tredje, förra fredagen. Vi tänkte skicka remissen efter dena gången. Hans sa efter fyra ggr så är chanserna väldigt små. Då var de bättre o gå vidare om vi så önskade. Så när vi har skickat remissen gör vi en fjärde gång. Skulle de ta sig så kan man kalla tillbaka den.

Mycket tankar finns, varför blev vi de paret som måste gå den långa resan mot en bebis.
Svar på tråden Insemination hösten 2013