• Anonym (Vovve)

Sparkat en hund ikväll :(

Ikväll var jag och min son påväg till affären. Han är 2år och lunkade själv brevid vagnen. Då kommer en stor svart blandras mot oss, en glad unghund. I panik ryter jag åt den och försöker kasta mig framför ungen men fick inte tag i den så ställer mig fort upp och sparkar hunden hårt flera gånger tills den vänder ifrån oss.
    Varför? Min son är allergisk. Han blir direkt tät i halsen och får svårt med andningen. Ögon svullnar igen och läpparna blir riktigt stora. Sen börjar även ögon och näsa rinna. Saliven är livsfarlig för honom och även pälsen.
    Vi har medicin men den verkar ju inte direkt.
    Aja, det gick bra och vi gick hem och jag ställde mina skor och kläder i garaget så får min mor komma och hämta för tvätt.
    Men vad min son grinade då jag sparkade hunden och skrek nej nej och jag tokgrina efteråt både för det mot hunden och lättnad att den inte kom fram på min son. Stackars hund...
    Ägarna skrek något men hörde inte, kan tänka mig dom var chockade över vilken idiot som sparkar deras glada hund sådär.
    Så snälla hundägare, håll koll på era hundar och ha dom helst kopplade. Vi vill gärna komma oss till affären imorgon...

• Svar på tråden Sparkat en hund ikväll :(
  • Anonym (Vovve)
    MrsPenn skrev 2013-10-08 21:30:35 följande:
    Hoppas att det står klart för alla nu att Anonym (:O) är väldigt "kreativ" med sanningen.

Väldigt! Människan spårar ju iväg totalt. Ändrar till för den mer passande ord och tolkar allt som jag skriver helt skevt. Helt sjukt faktiskt!

Men jag bryr mig inte. Däremot funderar jag på hur (:0) funkar i det verkliga livet. Kan inte vara lätt ha så svårt förstå och göra helt galna tolkningar. Stackars (:0)...
  • hundpuss
    Anonym (Vovve) skrev 2013-10-07 23:15:46 följande:

Hunden kunde varken nej, gå iväg/hem eller sluta och vad jag nu mer hann ryta åt den. Så den var ju inte den lättaste prata med.
    Kan vara för att hundar inte kommunicerar som vi gör. De pratar inte svenska. 
    Om du hade frågat vad klockan var, hade du blivit irriterad om den inte svarade så som du önskade? Cool 
  • Anonym (allergimamma)
    jag är den jag är skrev 2013-10-09 08:51:17 följande:

Varför angriper du ts så hårt, var du med när det hände eller?

Nej, ingen av oss var det och alltså kan vi bara gå på vad som står i ts. Utifrån vad som står i ts så kan jag förstå att ts handlade av beskyddarinstinkt. 
    För att hon/han tror att ts ljuger och vill sätta dit ts. Hon/han tror även att jag ljuger.

Ingen vet om ts talar sanning eller inte, ingen vet hur sparkarna gick till och ingen vet hur allergiskt barnet är. Jag väljer att tro på ts, varför skulle jag inte? ...och om hon ljuger så vad har det för betydelse, ämnet är intressant att diskutera ändå. Fast intresset för mig ligger mer i hur olika man kan tolka saker och ting. Jag förundras över hur snabbt folk skapar sig en uppfattning och sedan vräker ur sig den ena elakheten värre än den andra och anklagelser till höger och vänster. Jag kan också sätta ner foten mot sånt jag tycker är fel, men då vill jag veta att jag verkligen fattat situationen rätt först. Att sitta här som anonym på ett forum och vräka ur sig tycker jag är vidrigt rent ut sagt. Bara för att man inte tycker lika som alla andra så behöver man inte vara elak!

...och anonyma är de flesta här inne varesig man har ett anonymt nick eller inte i diskussionen. Om jag valt att inte vara anonym så hade ni ändå inte vetat vem jag är, bara känt igen mig från andra ställen i forumet.   

• Anonym (allergimamma)
    hundpuss skrev 2013-10-09 09:26:20 följande:
    TS,

har du funderat på att du i princip gör din son rädd för hundar?  
    Du tycker inte att hunden fixade den biten ganska bra själv när den hoppade på ts och sonen? Jag skulle aldrig tillåta att en hund, jag har ansvaret för, gjorde på det sättet! 
  • jag är den jag är

Alla ni som tror att ts ljuger om sin sons allergi, jag ställer återigen frågan; Varför tror ni att ts ljuger om den biten, men inte om att ha sparkat hunden? Om ni ska spekulera hej vilt och ifrågasätta sanningshalten i ts så bör ni väl ifrågasätta sanningshalten i HELA ts och inte bara vissa - av er - utvalda delar?

Antingen så förutsätter vi att ts ljuger, och då om allt som står i ts inklusive sparkarna mot hunden.
    Eller också förutsätter vi att ts talar sanning, och då även om sonens allergi.  

• jag är den jag är

Saken är ju faktiskt den att sparkarna som ts beskriver föranleddes av sonens allergi.

Om man tror att ts ljuger om sonens allergi så bör man följaktligen även tro att ts ljuger om sparkarna.

Så varför fortsätta att skälla på ts för sparkarna om ni ändå tror att ts ljuger?   

• Anonym (allergimamma)
    jag är den jag är skrev 2013-10-09 09:55:49 följande:
    Saken är ju faktiskt den att sparkarna som ts beskriver föranleddes av sonens allergi.

Om man tror att ts ljuger om sonens allergi så bör man följaktligen även tro att ts ljuger om sparkarna.

Så varför fortsätta att skälla på ts för sparkarna om ni ändå tror att ts ljuger?   

Klockren!
  • Anonym (hundägare 5)
    MajaVira skrev 2013-10-07 18:29:55 följande:

Du verkar inte riktigt klok. Hoppas hundägaren polisanmäler dig.

Jag håller med dig! Fy fan! Om nån sparkade till mina hundar för att de kommer å vill hälsa (iofs så skulle det aldrig hända) jag skulle inte klara av att nån sparkade mina hundar, då skulle jag fan slå tillbaka! Då får dom väl anmäla mig för misshandel, fy fan!!  Även om jag ser nån annan sparka/slå nån annans hund skulle jag ingripa, jag skulle iaf prata med den som slog å sparkade djuret! Tänk dig själv om du va en jätte glad hund och kom framrusandes mot en människa som sparkade dig, hur skulle du känna dig då?

Jag tar mer sympati för djuren än för människor! Ingen normal människa slår ett djur! 
    Fy fan för dig TS!! Du kunde väl ha lyft upp din son istället för att sparka på hunden?! USCH!  
  • Anonym (Vovve)
    hundpuss skrev 2013-10-09 09:28:22 följande:
    Kan vara för att hundar inte kommunicerar som vi gör. De pratar inte svenska. 

Om du hade frågat vad klockan var, hade du blivit irriterad om den inte svarade så som du önskade?  

Dom flesta hundar jag känner kan Nej, sluta, ner, gå iväg/hem, bort eller så kan dom iaf ett av dom.

Dina hundar måste ju vara väldigt ouppfostrade och tröga. Mina hundar har iaf alltid förstått många kommandon och även meningar som vill du ha mat eller ska vi gå ut. Med en hund tidigare då tränade och tävlade vi ju i spår och lydnad. Inget skrytbart men klarat LP2 en gång och uppflyttade till lätt klass spår. :)

Så näe, jag vet kanske inte hur jag ska hantera en ouppfostrad okänd 40+kg hund när den är okontaktbar. som dina verkar få vara. :( speciellt inte med en allergisk son i famnen.
Svar på tråden Sparkat en hund ikväll :(