Inlägg från: Anonym (jag också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag också)

Julkalender till frun - part two!

Vad kul med en ny tråd det här året igen. Förra året gjorde jag ett häfte till min man. Där fanns det en del sexuella och vanliga "tjänster". Tyvärr är han som alltid sådan, att han lätt glömmer bort sina presenter, så de flesta av lapparna finns kvar. 
    Det här året tänkte jag göra en kalender med jag med, men dem tydliga dagar och tidpunkter till allt. Så han inte glömmer.
    Kan någon komma med tips till att ge en man? Vi har inga barn, så tid finns till överflöd.  Att ge bort presenter i form av matlagning och städning fungerar inte hos oss, då jag sköter det alltid själv här hemma. 

• Anonym (jag också)
    Finns säkert massa bra sätt att fixa detta på. Allra snyggast är ju om man kan ha alla dagar klara i förväg och göra en kalender med 24 luckor.

Motfråga: vad skulle du vilja hitta i din kalender? Jag behöver mer inspiration.
    Menar du en kalender där alla sakerna ryms i eller? Det är upplägget jag har problem med, känner ju sig helt fantasilös när man försöker klura ut bästa designen.  

Vad jag skulle vilja ha i kalendern: (helt oberoende av ekonomin nu alltså)
    saker till min hobby
    nagellack, smink, parfym
    böcker är skitbra bara den andra vet vad man gillar
    massage, både hemma och i salong
    hemlagad mat av honom
    en random semesterdag tex en tisdag då man bara får en extra dag att umgås och mysa tillsammans
    cosmonova
    frukost på sängen
    praliner
    en bra tidning och en bra kaffe eller te till det
    vin- ost- choklad- osv provning
    restaurangbesök
    teater, opera
    konsutställning
    en påse av favoritlösgodis

• Anonym (jag också)
    tarmac skrev 2013-10-08 12:32:55 följande:
    Som man kan jag ge tips om saker jag skulle uppskatta

- Själv skulle jag uppskatta någon/några utekvällar.
    - Massage går alltid hem. En dag fotmassage, en annan rygg, en tredje ansiktsmassage.
     -Har han någon hobby man kan köpa småsaker till? Typ tidning om favoritsporten, träningströja till innebandyn eller en ny golfhandske?
    - Gå på ett boxpass ihop.
    - Hotellfrukost
    - Filmkväll med hans favoritfilm.

Tror du tänker rätt med att inte ge kuponger att lösa in. Mer av "ikväll ska du få...". Jag hade nog också lätt glömt av att lösa in kupongerna.

Vad tyckte din man om förra årets kalender då?
    Har du tips på någon bra hotellfrukost, förutsatt att det är i Stockholm? Bra tips med boxningen, ska se om jag hittar en sport att prova på. 
    Min man blev ju alldeles till sig av kalendern, och försökte lösa in hälften av sakerna samma kväll. Sen glömde han bort den. Vilket fick mig att tänka direkt då att det blev fel med den. Det måste vara jämnt utdelat hela månaden, inte bara julen. Dessutom vill jag ge saker också den här gången.
Svar på tråden Julkalender till frun - part two!