Inlägg från: Anonym (Inspirerad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inspirerad)

Julkalender till frun - part two!

Jag blev otroligt inspirerad av denna tråd då jag älskar att överraska. Jag tänkte mig ett upplägg med 24 paket hängandes på ett snöre.

Detta kommer ingå i min kalender:
    1. Dikt (kärleksförklaring samt presentation av kalender)
    2. Kärleksböna
    3. 60 minuter massage (skall tillägga att jag brukar massera henne dagligen men kanske endast 15 min)
    4. Vin/ost/kex-kväll
    5. Värmehjärta
    6. Kyssbalsam
    7. Trisslott
    8. Jelly SPA
    9. Sällskapsspel med musiktema
    10. Handkräm
    11. Chokladpraliner med portvin
    12. Bodybutter
    13. Godisunderkläder
    14. 3-rätters gourmet-middag (hemlagat)
    15. Skicka iväg henne på en SPA-behandling
    16. Doftljus
    17. Någon form av smink
    18. Bio tillsammans
    19. Förspelstärningar
    20. Chokladpizza
    21. G-punktsvibrator (jag skall vara bortrest här ett par dagar :))
    22. Kvällsmys med glögg och film
    23. Bingolott (pensionärsvarning, men vi uppskattar det)
    24. Fortfarande oklart

Samtliga paket tänkte jag komplettera med ett rim.
    Tack för mycket bra inspiration.                               

• Anonym (Inspirerad)
    Smogen skrev 2013-10-23 09:34:49 följande:

Kanoners, du har verkligen fått till en bra mix, Grattis Skål
    Skulle vilja veta lite mer om några av din luckor:

2. Kärleksböna
    6. Kyssbalsam
    8. Jelly SPA
    20. Chokladpizza    

Kan du inte beskriva lite mer vad detta rör sig om, verkar vara intressanta grejor...Glad

Sedan snor jag Bingolotten rakt av, hur kunde jag glömma bort uppesittarkvällen med Bingolotto, är ju en klassiker även om vi inte brukar spela annars.

Hade också uppskattat om du velat dela med dig av nr 1, antingen snor man den rakt av eller så använder man det som inspiration, tyvärr så är man inte riktigt en sådan hejare med pennan som man skulle vilja vara... Oskyldig 
    Samtliga "luckor" du undrar över finns att beställa på Cool Stuff. Kärleksböna är någon form av växt med ett inbyggt kärleksmeddelande. Kyssbalsam är lypsyl med 2 matchande smaker (en till killen och en till tjejen) så när jag kyssar varandra skall de 2 olika smakerna ge en fin upplevelse tydligen :)

Jelly SPA är ett pulver man häller i badkaret vilket förvandlas till massa små gelékulor. Chokladpizza är en minipizza gjord av choklad. Passande för en som gillar både choklad och pizza.

Nummer 1 behåller jag gärna för mig själv då den är väldigt personligt skriven och även innefattar sambons namn.   
  • Anonym (Inspirerad)

Värmehjärtat har en knapp som sätter igång kemiska reaktioner som genererar värme. När reaktionerna är klara har materialet i hjärtat övergått till fast form och måste därför läggas i kokande vatten för att "laddas" om.

@Anonym (Batterikatten): Kär rimmar på begär t ex. Borde ju gå att få in på temat. Om du fastnar på ett ord och inte hittar något passande rim, försök att slänga om orden i meningen, t ex: "Det är något jag vill säga" till "Det är något jag säga vill". Säkert lättare att hitta passande rim-ord till "vill" än till "säga".

• Anonym (Inspirerad)
    tarmac skrev 2013-10-24 07:42:15 följande:
    @Inspirerad. Tack för tipset om coolstuff.se! Det fanns ju massor roliga saker där. Något av de där 52-veckors-spelen lät roliga. Även de mer vågade spelen, som fifty days of play, men jag tror inte de skulle uppskattas lika mycket hemma.

Tur det finns gott om tid att botanisera där. Det finns så mycket man skulle kunna köpa, men det är ju en budgetfråga också.

Precis. Det ä en svår avvägning vad som kommer att gå hem eller inte.

På tal om budget, får man fråga vad era "kalendrar" kommer landa på? Min kommer upp i ca 4000:- men då kostar SPA-upplevelsen 1100:- så den drar upp det en del. 
  • Anonym (Inspirerad)

Då jag skall laga en 3-rätters skulle jag behöva lite input på en riktigt snygg och god dessert. Det gör absolut ingenting om den är tidskrävande.

Svar på tråden Julkalender till frun - part two!