• JagsomärPella

    Gillar inte killar att bli uppraggade?

    Såhär är det. Jag är nybliven singel, 30 år, haft förhållande med en tjej i 5 år...
    Jag är bisexuell men senast jag hade pojkvän var jag 22 :p
    Jag har alltid varit bisexuell men attraktionen till killar/män har inte gjort sig påmind speciellt mycket sen jag var runt 22. Nu känner jag dock att jag Är bisexuell och inte lesbisk, nu när jag är singel och har kommit över uppbrottet och inte längre har en "monogam inställning" i hjärnan...
    Och jag vill träffa killar också. MEN, jag vill inte träffa killar som det varit innan då jag aldrig raggade eller vågade visa intresse men hade massa jobbiga stalkers och var som ett villebråd som var jagat.
    Jag vill jaga själv! Dessutom tänder jag på yngre killar 19-24 :p
    Jag vill vara med killar som jag varit med tjejer, vilket innebär att inte vara "döda fisken" i sängen och vara passiv och hela tiden "bli uppvaktad".
    Jag vill få killen att rodna, komma med blommor, vara den som tar kontakt och tar initiativet.
    Tycker killar det känns fel? Alltså jag bryr mig inte om ifall det gör att jag inte blir flickvänsmaterial för jag har varit flickvän majoriteten av mitt vuxna liv, vill vara fri och träffa vem jag vill utan att binda mig..

  • Svar på tråden Gillar inte killar att bli uppraggade?
  • MrC

    De gillar det säkert. Vad hindrar dig?


    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • 21 årig man

    Jag tycker att du låter som rena drömmen, fattar inte varför killen bara ska uppvakta. Jag som kille blir väl minst lika glad som tjejen blir av att vara uppvakad? Tycker det borde vara ömsesidigt!

  • JagsomärPella
    21 årig man skrev 2013-10-09 23:17:12 följande:
    Jag tycker att du låter som rena drömmen, fattar inte varför killen bara ska uppvakta. Jag som kille blir väl minst lika glad som tjejen blir av att vara uppvakad? Tycker det borde vara ömsesidigt!
    Trevligt! Jag tycker också det! Vill att man ska ha kul tillsammans. Hur kul kan det va att Alltid förväntas vara och gå in i rollen som initiativtagaren till ett mähä? Om jag tycker att en kille är sexig vill jag bara ta tag i honom och trycka upp honom mot väggen :p
  • Mr Volluto
    JagsomärPella skrev 2013-10-10 21:14:40 följande:
    Trevligt! Jag tycker också det! Vill att man ska ha kul tillsammans. Hur kul kan det va att Alltid förväntas vara och gå in i rollen som initiativtagaren till ett mähä? Om jag tycker att en kille är sexig vill jag bara ta tag i honom och trycka upp honom mot väggen :p
    Men absolut gillar killar att bli uppvaktade :)  Tycker det skulle vara riktigt kul med någon som faktiskt skulle ragga på mig. Så kör bara på om du hittar något du vill ha :) 
  • stoner

    Jag raggar aldrig själv, men har flera JÄTTESNYGGA tjejkompisar som gör det ibland. Många killar drar sig undan då. Vi har aldrig fattat varför.

  • Seuss

    Tror att de flesta killar skulle uppskatta att bli uppraggade av en tjej ! Vet inte om det skulle skrämma yngre killar . Det jag tror skulle kunna skrämma en kille är att du är bisexuella och kanske skulle känna sig osäkra .

  • canty

    Jo, det vore trevligt. Men sånt händer ju inte i verkligheten. Till mig har tjejer alltid sagt att de vill att killen ska ta initiativet. Igår pratade jag med en äldre kvinna som tyckte det var konstigt att jag la ner efter att ha frågat en tjej en gång om dejt. Hon skulle aldrig gå ut med en kille som bara frågar en gång. Man måste vara mer intensiv, på, sa hon. Jag förklarade att det inte är min stil. "Ja, då får du sitta där själv då" svarade hon.

  • Sensitiveguy
    21 årig man skrev 2013-10-09 23:17:12 följande:
    Jag tycker att du låter som rena drömmen, fattar inte varför killen bara ska uppvakta. Jag som kille blir väl minst lika glad som tjejen blir av att vara uppvakad? Tycker det borde vara ömsesidigt!

  • Feral

    Jag tycker det är grymt att tjejer raggar, skulle verkligen inte gå undan om en tjej raggade på mig. Även om jag inte var intresserad skulle jag bli glad. Det är ju bara trevligt. Jag vet själv att det kan vara lite nervöst och om tjejer vågar (som naturligt inte har haft det "kravet" på sig) är bara attraktivt.  Jag tycker alla ska ta initiativet och våga köra.

  • smurfan74

    Vi fostras ju till en aktiv/passiv sexualitet där mannen förväntas vara aktiv och kvinnan passiv.

    Detta gäller naturligtvis inte i homosexuella relationer men även där förekommer ju i många (ej alla) fall ett spel med liknande roller som butch/femme eller top/bottom, ibland lite på skoj ibland mer på allvar.

    Många killar är inte så komplexa och gillar inte komplicerade eller normbrytande människor som du uppenbarligen är eftersom du är bisexuell. Att göra något det minsta oväntat rörande aktiv/passiv sexualitet stöter bort dem.

    Jag tror du har störst chans att göra det här med bisexuella män faktiskt.

Svar på tråden Gillar inte killar att bli uppraggade?