Inlägg från: Duckan |Visa alla inlägg
  • Duckan

Läraren bad min dotter byta kläder

Jag är nog också lite mossig, men tajt, urringat (ja de brukar vara det)  linne vet jag inte om jag tycker passar sig i skolan eller på en arbetsplats för den delen.

• Duckan

Helt ok Rushmore, anmälde mitt eget inlägg så det tas nog bort inom kort.

• Duckan
    Konstigt nog är det ingen som kan berätta för oss vad dom borde gå i? Vad är anständig klädsel för en tonåring?

För min del skulle det innebära toppar/t-shirts som saknar urringning. Tajt är jag inte så brydd i om det är. Lite skitnödigt kan tyckas, men linne i sig är inte ett plagg för mig annat än möjligtivs utomlands på väg till stranden.
    I skola och på jobbet, nej.
  • Duckan

Nu är jag nog skitgammal jämfört med många här, men när jag gick på högstadiet och gymnasiset var det ingen som sprang runt i  bara linne i skolan eller "visade upp sig" i minimala kläder på skoltid. Jag får dock erkänna att jag senare i livet har haft tröjor som lämnat min mage bar, på nattklubb inte på jobbet.

• Duckan

Tubab, ja det var fasen så korta klänningar då. Har provat min fasters gamla. Jag skulle aldrig gå utanför dörren i nåt så kort. Ogillar känslan av att min rumpa hänger ut

• Duckan

Mrs Penn, jag läste 60-talet i Tubabs inlägg och tänkte på de muskorta klänningarna. Så fel av mig. 70-talet har jag sämre koll på då jag föddes en bit in där.
    Tycker inte att det var nån hit med linne på nån av donnorna ovan. Skulle inte ha gått till skolan klädd så.

• Duckan
    Sen kom kroppsnära bodys utan bh under, det lämnade inte mycket kvar till fantasin.

När i hela friden var detta modernt? Jag och mina tjejkompisar har då aldrig gått bh-lösa en dag efter att brösten börjat växa.
  • Duckan

Jag gick på gymnasiet på 90-talet. Vi var inte bh-lösa i min förort.

Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder