Inlägg från: Solrosens |Visa alla inlägg
  • Solrosens

Läraren bad min dotter byta kläder

Madeleine02 skrev 2013-10-09 12:41:46 följande:
    Haha, bängolles kommentar var klockren, bra att visa det omvända (om än extremt) för att fatta det löjliga i det hela. Varför har er dotter behov av att "visa det" (att hon "blivit kvinna) och köra upp sin sexualitet i ansiktet på andra. Inte ok, alla kanske inte tycker att hon är snygg, det är kanske bara ni och hon som tycker det" andra kanske tycker hon är äcklig.

Vad pratar du om, det är mode med slim fitt jeans och kanske någon topp över ibland pösigt lös eller tightare! Det är kläder tonåringar har på sig, vanliga jävla kläder. INGET FEL i det överhuvudtaget. Det är inte så att hon gått till skolan i porrkläder a la pretty woman horigt.
  • Solrosens
    stockholmare skrev 2013-10-09 13:56:06 följande:
    Kläderna är inte extrema! Däremot är hon mer utvecklad än de flesta andra i klassen. De går i en liten skola och de flesta killarna vet förmodligen ryktesvägen att hon är sexuellt aktiv vilket säkert spär på deras intresse. Nu handlade som sagt inte tråden om hennes kläder utan om det var ok för lärarna att diskutera hennes klädstil sinsemellan.

Nej det är inte alls okej. Ring och prata med dem och be lärarna sluta prata om din dotter och hennes kläder!
  • Solrosens
    power skrev 2013-10-09 13:49:35 följande:
    nähä? varför tror du läraren reagerar? för att ALLA andra tjejer på hela skolan har typ burka? tydligen är denna ungen extrem.
    nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.

Okej jeans och linne, var är det extrema där?
  • Solrosens
    power skrev 2013-10-09 13:49:35 följande:
    nähä? varför tror du läraren reagerar? för att ALLA andra tjejer på hela skolan har typ burka? tydligen är denna ungen extrem.
    nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.

Finns många skolor idag där alla tjejerna har slöja.
  • Solrosens
    power skrev 2013-10-09 14:02:09 följande:
    det finns ett oändligt antal varianter på extrema jeans och extrema tröjor.

Vilka extrema jeans finns det?
  • Solrosens
    power skrev 2013-10-09 14:09:08 följande:
    www.google.com

Frågar dig och inte google.
  • Solrosens
    power skrev 2013-10-09 14:12:00 följande:
    varför det? jag säger att det finns massor. ge fan i att tjafsa. leta på själv det du letar efter.

Jag letar inte efter någonting. Du hävdar att ts dotter har extrema jeans på sig och då undrade jag hur ett par sådana ser ut. Men det är lugnt ifall du själv inte vet :)
  • Solrosens
    Mandel skrev 2013-10-09 14:27:23 följande:
    De har kanske inte behövt gå ut med det tidigare eftersom tidigare årskullar har klätt sig skapligt ändå? Självklart ska inte pojkarnas hormoner vara det avgörande för hur man ska klä sig utan det handlar mer om sunt förnuft. Nu blir det totalknas hela situationen. Tjejen är väl utvecklad för sin ålder, klär sig tajt för att visa sina former - urringat? och så är hon sexuellt aktiv. Självklart ska hon inte behöva bli antastad eller stå till svars för pojkarnas problem, men det är kanske mer lämplig klädsel för en kväll på disco än i skolan? 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.

Man brukar inte ha converce skor och munkjacka på discon, inte i min stad i alla fall!
  • Solrosens
    Konservativ skrev 2013-10-09 16:08:48 följande:
    Vem har tyckt att tjejer ska skylla sig själva vid våldtäkt? Det handlar inte alls om det. Men flickan hade tydligen utmanande kläder och läraren ansåg att det var opassande. Bra att flickan fick höra att man inte kan ha vad som helst var som helst när som helst. 

Tjejen hade svarta Gina Tricot slim fit jeans, converse skor ett linne under en munkjacka/kofta. Tycker du klädseln är så opassande på en tjej? Vad tycker du isåfall att hon ska ha på sig som är mer ok? Skoluniform som i England? Syns mer hud då!
  • Solrosens
    Duckan skrev 2013-10-09 16:28:24 följande:
    Konstigt nog är det ingen som kan berätta för oss vad dom borde gå i? Vad är anständig klädsel för en tonåring? För min del skulle det innebära toppar/t-shirts som saknar urringning. Tajt är jag inte så brydd i om det är. Lite skitnödigt kan tyckas, men linne i sig är inte ett plagg för mig annat än möjligtivs utomlands på väg till stranden. I skola och på jobbet, nej.

Men du lite uppdate det finns linnen i blus material, fina snygga, vita som inte är så tajta mer pösiga i formen med en noral urringning som desutom går ner till höfterna. Har sådana själv ursnyggt!!

Är det okej för killarna att visa kalsongerna och halva röven i sådana hipp hopp jeans, eller ska vi anklaga dem ifall tjejerna får koncentrationssvårigheter?
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder