• power

Läraren bad min dotter byta kläder

detta handlar om två saker.
    dels bör man ha vett att klä sig som folk. bli inte hysteriska över det nu (för sent antar jag).

dels har ingen annan med att göra hur man klär sig, förutsatt att regel ett följs.

ja, jag inser att många på detta forum omöjligen kommer begripa hur dessa två regler kan samexistera, men jag chansar på att en vettig kotte dyker upp.      

nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
  • power
    Solrosens skrev 2013-10-09 13:47:36 följande:

Vad pratar du om, det är mode med slim fitt jeans och kanske någon topp över ibland pösigt lös eller tightare! Det är kläder tonåringar har på sig, vanliga jävla kläder. INGET FEL i det överhuvudtaget. Det är inte så att hon gått till skolan i porrkläder a la pretty woman horigt.

nähä? varför tror du läraren reagerar? för att ALLA andra tjejer på hela skolan har typ burka? tydligen är denna ungen extrem.
    nämen oj då, ignorerade jag precis dig? Det är för att du är en idiot, förstår du.
  • power
    Mandel skrev 2013-10-09 13:52:03 följande:
    Håller med sig!

Tror bara lärarna försökte hitta en förklarande ursäkt till varför de ansåg att hon skulle byta kläder och då råkade killarnas koncentrationsproblematik komma med i bilden. 
    Hade de bara sagt att det inte passar sig så hade både dottern och föräldrarna ifrågasatt varför. 
  • power
    stockholmare skrev 2013-10-09 13:56:06 följande:
    Kläderna är inte extrema! Däremot är hon mer utvecklad än de flesta andra i klassen. De går i en liten skola och de flesta killarna vet förmodligen ryktesvägen att hon är sexuellt aktiv vilket säkert spär på deras intresse. Nu handlade som sagt inte tråden om hennes kläder utan om det var ok för lärarna att diskutera hennes klädstil sinsemellan.

låter ju strålande. 
  • power
    Solrosens skrev 2013-10-09 14:00:57 följande:

Okej jeans och linne, var är det extrema där?

det finns ett oändligt antal varianter på extrema jeans och extrema tröjor.
  • power
    Solrosens skrev 2013-10-09 14:02:58 följande:

Finns många skolor idag där alla tjejerna har slöja.

nähä??? no shit?? äre sant?? jag kan bara inte TRO det!!
  • power
    Rushmore skrev 2013-10-09 14:03:33 följande:
    Så en tonårstjej som fått former ska inte kunna gå i jeans och linne till skolan för att killarna inte kan koncentrera sig? Det är hon som ska ta ansvar för deras koncentration och förmodade kåthet? Mitt huvud exploderade just här.

Jag tycker att det är på sin plats att ställa till ett jävla väsen, ringa rektor, kräva att få se dokumentation på en jämställdhetshandlingsplan och så vidare.

Är det här Sverige 2013? Jag bankar snart pannan blodig i närmsta vägg.

eller så ligger detta på en annan nivå.
  • power
    Solrosens skrev 2013-10-09 14:07:10 följande:

Vilka extrema jeans finns det?

www.google.com
  • power
    Solrosens skrev 2013-10-09 14:10:00 följande:

Frågar dig och inte google.

varför det? jag säger att det finns massor. ge fan i att tjafsa. leta på själv det du letar efter.
  • power
    Babyimafake skrev 2013-10-09 14:10:55 följande:
    "Åkte buss igår när en tjej (~14) kliver på. Just den här dagen hade "dagens outfit" inte blivit helt lyckad (om inte annat blir man ju förkyld av att ha så lite kläder på sig, tänker jag). Inte heller valet av skor var optimalt och hon skulle kanske behöva en liten snabbkurs i användandet av solpuder. Inga konstigheter, vi har alla varit där. Konstigt blev det däremot när tanterna bakom mig tyckte sig ha rätten att högt och dömande diskutera hennes kläder. Bland de mer skeva uttalanden hördes "men det är ju synd om de jämnåriga pojkarna, det är ju så många hormoner som snurrar i den där åldern, det blir ju som att kasta ett köttben till en hund". 
    ...

Här är min hund Marlon. Marlon är en hungrig hund. Inte så att han "tycker det kan vara gott att äta något litet ibland" utan vi snackar om en besatthet. Hela Marlons liv kretsar kring mat. Kort sagt så äääälskar han mat. På bilden har han en skiva underbart god salami precis under nosen. Vet ni varför han inte rör den? 

För att jag sa "nej"

japp den är bra. fast knappast relevant här.
  • power
    Solrosens skrev 2013-10-09 14:18:36 följande:

Jag letar inte efter någonting. Du hävdar att ts dotter har extrema jeans på sig och då undrade jag hur ett par sådana ser ut. Men det är lugnt ifall du själv inte vet :)

visa vart jag hävdat det eller erkänn att du ljuger.
  • power

men gud vad alla är onyanserade. buhuu får man inte ha jeans. va fan tänk till lite, om det hjälper.

Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder