Inlägg från: Solrosens |Visa alla inlägg
  • Solrosens

Läraren bad min dotter byta kläder

Konservativ skrev 2013-10-09 16:30:52 följande:
    Det handlar inte om vad jag tycker. Läraren som var där ansåg den opassande, det räcker. Det finns åtskilligt med jobb där man inte får vara klädd hur man vill. Ja, skoluniformer är helt bra, av många skäl. Men det tillhör ju inte denna tråd. 

Gissar att den läraren inte är Europe!
  • Solrosens
    Dr Mupp skrev 2013-10-09 17:40:22 följande:
    TS varför vill din dotter framhäva sin kropp istället för viktigare saker som vad hon är duktig på eller intresserad av. Varför först klä sig i kläder som skriker "Titta på min kropp" och sen gnälla att man blir behandlad som ett objekt? Varför tajta urringat linne och tajta byxor. Varför inte en normal topp och vanliga jeans?
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

Men snälla du. Vanliga jeans ÄR tajta jeans. Vad vill du att hon ska ha på sig? En säck? Alla kvinnor vill väl vara fina, varför sminkar ni er, kammar, borstar och lockar håret?? Vad mer ska kvinnorna bli anklagade för. Jag ser Duckan här innesom gnälltoch klagat på TS dotter, samtidigt ser hon själv för porrig utpå sin bild, och håret böonderat, sminkad till max och tja....man kan ju tycka vad man vill om den looken.
  • Solrosens
    Dr Mupp skrev 2013-10-09 17:40:22 följande:
    TS varför vill din dotter framhäva sin kropp istället för viktigare saker som vad hon är duktig på eller intresserad av. Varför först klä sig i kläder som skriker "Titta på min kropp" och sen gnälla att man blir behandlad som ett objekt? Varför tajta urringat linne och tajta byxor. Varför inte en normal topp och vanliga jeans?
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

Linne skriver du, är du emot att tjejen visar sina armar? Är det det som är sexuellt i dina ögon? Vad är fel med ett vanligt linne i dagens Sverige? Killar går också i linnen vet du!
  • Solrosens
    Alessia skrev 2013-10-09 18:23:54 följande:
    Klok lärare! Om du som förälder TS inte vet bättre än låta din dotter exponera sig i skolan med tajta linnen och jeggings (vilket det antagligen är fråga om) så är det utmärkt att en annan vuxen säger ifrån. Att skylla på killarna var onödigt även om de sitter och glor. I en av min barns klasser (förra terminen i åttan) sa faktiskt några pojkar inklusive min son, till ett par tjejer att de gjorde sig löjliga som sprang omkring halvnakna i tunna spagettilinnen och shorts som visade halva skinkorna. Det blev ändring...

Är det så du lärt din son se på andra tjejers klädval? Förmodar att det var sommar när dessa tjejer hade shorts och linnen på sig. Gud vad hemskt, haha. Hr inte killar också shorts och linnen på sig när det är fint väder? Eller?
  • Solrosens
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:29:04 följande:
    Luderlook?   Plus munkjacka eller kofta över i TS dotters fall.

Jätte fin look, ts dotter hade dessutom inte ens klackskor utan converse skor skrev ts!
  • Solrosens
    Rainbow gg skrev 2013-10-09 18:30:56 följande:
    Yes, alternativt sån där moomoo som extremt feta personer måste ha, ordentligt mycket tyg som inte sitter åt någonstans! Vanliga klänningar har ju ofta någon slags urringning, så det är bäst med en moomoo :) Sen spelar det ingen roll tycker jag vad man har på sig. Killar kollar ändå. Inte alls längesedan hade jag tjockjacka som gör att jag ser fet ut och ett vanliga par sweatpants men ett par killar som jag gick förbi i dörren i affären skulle ändå kolla in min häck. Så vad spelar det för roll vad man har på sig? Killar föreställer sig ändå vad som är under oavsett hur mycket man redan visar :( Känner mig så violated nu. Ska nog aldrig gå ut mer, verkar som att jag distraherar det stackars manssläktet för mycket. 

Precis, träningskläder idag är ju supertajta. Man ser unga, snygga tjejer i sådana tajta tränings tights och ett tajt kortare linne med joggingskor på fötterna springandes lite överallt, och röven guppar så fint. Skitsnyggt säger jag!
  • Solrosens
    puss skrev 2013-10-09 18:33:40 följande:
    har aldrig sagt nåt om de kläderna. varför visar du mig det där? "linne och jeans" går att uppföra i en mängd stilar.
    Sluta tjafsa din dumma fan.

Vilka stilar då? Vilka är okej och vilka inte enligt dig?
  • Solrosens
    Loriyana skrev 2013-10-09 18:31:51 följande:
    Har aldrig sett en kille med shorts som visar halva rumpan...oavsett hur varmt det varit.

Oj det har jag då de hänger ner i röva på dem! Kalsongerna visar dem med i vanliga tighta jeans dessutom.
  • Solrosens
    puss skrev 2013-10-09 18:41:26 följande:
    ja, bergis att många skulle reagera över det där. är du paranoid??

Men har du läst tråden. TS beskriver nästan exakt VAD hennes dotter har på sig och det är ungefär så som bilderna säger, ändå sitter det fån härinne som skriver att det är luder kläder och varför sätta på sig tajta kläder, varför sexualisera sig!? Och linnen är tydligen värsta luderklädseln i vissas ögon och jadda jadda jadda! Man tappar ju hakan.
  • Solrosens
    puss skrev 2013-10-09 18:43:44 följande:
    eller så här. om vi nu ska gissa.   

Nej, ts dotter har kofta eller munkjacka över ett vanligt linne och tighta slim fit Gina Tricot byxor på sig, allt står i tråden att läsa!
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder