• stockholmare

Läraren bad min dotter byta kläder

Min dotter går i åttan. Hon är en väldigt söt tjej och över sommarlovet har hon utvecklats mycket och blivit en riktig kvinna, med bröst och höfter och smal midja. Hon är såklart glad över sin nya vuxna kropp, och framhäver den gärna med tighta linnen och tighta jeans. Hennes pappa och jag lägger oss inte i vad hon har på sig sålänge hon inte fryser. Igår berättade min dotter att en lärare tagit tag i henne och sagt att jag och många andra lärare har märkt att pojkarna har lite svårt att koncentrera sig på lektionerna när du klär dig så där. Sådana kläder kan man ha på fest men vi tycker att du kan klä på dig lite mer i skolan. Jag blev väldigt förvånad att lärarna tydligen i grupp diskuterar min flickas kläder, och dels för att de skyller pojkarnas konsentrationssvårigheter på henne. Hur skulle ni ha reagerat på detta. Är detta ok av skolan?

• Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder
  • Clanica
    Milliemolly skrev 2013-10-10 09:54:28 följande:
    Hrm.................jag är själv lärar på en f-9 skola.

Jag vet att lärarna sa till henne för hennes egen skull!

SÅ många elever jag skulle vilja säga det till. Dessa små trasiga tjejer som lever på at se sexiga (tror de) ut.....................i för små kläder och med urrungningar så man vet inte vart man sak titta - och jag är kvinna. Det är så pinsamt. Dessutom ser man på killarna att de som är imitten av sin pubertet dras till detta spännande.

Jag skulle vilja skrika till dem faktiskt - klä på dig, lär dig ditt värde, bli poppis för att du är smart och vacker istället.

Ni som skriver att det är vanlig klädsel, det är det...........................men linneneas urringningar kan diskuteras.........................

Nu verkar u den här mamman ha e väldigt frigjord syn på det mesta, orre, sex mm så flickan har ju också det.

Tyvärr.

Allt prat i lärarrm är för elevernas bästa, vi vill dem väl, men tyvärr tolkar föräldranra ofta det annorlunda. De här lärarna vill hjälpa din dotter ur slamp-stämpeln!                     
  • SussiAlive
    stockholmare skrev 2013-10-10 09:12:44 följande:
    Jag känner inte att det andra är saker som jag kan göra något åt. Hon har sex och kommer inte att sluta med det för att någon annan tycker det. Vi tycker inte att hon ska anpassa sin klädsel för att vissa har fördomar. Hon är duktig i skolan och har bra betyg. Hon varken röker eller dricker, och så länge som det ser ut så ser jag inte säkert sex med jämnåriga på lika villkor som ett problem. Det som gör mig upprörd är just att lärarna tillsammans diskuterat hennes klädsel. En klädstil som hon haft sedan sjätte klass, men som nu inte längre är ok för att hon har utvecklats i kroppen.

Jag tänkte mer på ryktet hon har och får leva med. Alla vet hur elaka ungar kan vara. Utåt sett kan hon verka tuff och oberörd men självklart blir hon ledsen. Man kan inte lita helt på sina tonåringar, i så fall är man för naiv för sitt eget bästa.

Lärarna då...kalla samman ett möte. Ring rektorn och fråga om det ska gå till så här. Åk dit och fråga läraren vad som hände och sas. Ibland kan saker också misstolkas. Det sistnämnda är nog en lämplig start. 
  • sofiepinglan

Det här är ju helt oseriöst.. ingen förälder skulle prata så här om sin dotter som TS gör. Dessutom hur kan TS veta om att läraren tagit i dottern och sagt till åt henne just på det viset? Var TS med där själv, nope? och knappast berättar en tjej i åttan åt sin mamma något sådant. Det här är en oseriös och påhittad skämt-tråd.

• Solrosens
    stockholmare skrev 2013-10-10 09:12:44 följande:
    Jag känner inte att det andra är saker som jag kan göra något åt. Hon har sex och kommer inte att sluta med det för att någon annan tycker det. Vi tycker inte att hon ska anpassa sin klädsel för att vissa har fördomar. Hon är duktig i skolan och har bra betyg. Hon varken röker eller dricker, och så länge som det ser ut så ser jag inte säkert sex med jämnåriga på lika villkor som ett problem. Det som gör mig upprörd är just att lärarna tillsammans diskuterat hennes klädsel. En klädstil som hon haft sedan sjätte klass, men som nu inte längre är ok för att hon har utvecklats i kroppen.

Men ring skolan då istället för att pladdra på här!!!
  • Solrosens
    Milliemolly skrev 2013-10-10 09:54:28 följande:
    Hrm.................jag är själv lärar på en f-9 skola. Jag vet att lärarna sa till henne för hennes egen skull! SÅ många elever jag skulle vilja säga det till. Dessa små trasiga tjejer som lever på at se sexiga (tror de) ut.....................i för små kläder och med urrungningar så man vet inte vart man sak titta - och jag är kvinna. Det är så pinsamt. Dessutom ser man på killarna att de som är imitten av sin pubertet dras till detta spännande. Jag skulle vilja skrika till dem faktiskt - klä på dig, lär dig ditt värde, bli poppis för att du är smart och vacker istället. Ni som skriver att det är vanlig klädsel, det är det...........................men linneneas urringningar kan diskuteras......................... Nu verkar u den här mamman ha e väldigt frigjord syn på det mesta, orre, sex mm så flickan har ju också det. Tyvärr. Allt prat i lärarrm är för elevernas bästa, vi vill dem väl, men tyvärr tolkar föräldranra ofta det annorlunda. De här lärarna vill hjälpa din dotter ur slamp-stämpeln!                     

Håller absolut med!
  • QueenBeee
    Ntme skrev 2013-10-09 11:10:40 följande:
    jag tycker det är helt rätt att de reagerar.. Går man bara i 8an behöver man itne framhäva sig och sexuallisera sig på det viset.Man är fortfarande ett barn oavsett utvecklings nivå
    Tack!!! Jag går i gymnasiet och tänker precis likadant, det gjorde jag i högstadiet med! High five!
  • QueenBeee
    Charlie86 skrev 2013-10-09 11:11:55 följande:
    Oj helsike va arg jag hade blivit!
    Ta ett snack med lärarna och rektorn OMGÅENDE!
    Din dotter få gå klädd som hon vill. Varför ska hon behöva bry sig om hormonstinna pojkar??
    Ingår shorts som knappt når låren och linnen med otroligt djup urringning? Det är inte bara jämnåriga grabbar som ser, kan jag säga.
  • Prins Williams Mamma

TS är nog en fjortis som har tråkigt kanske????

William 110428 Jasmine bf 131130
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder