Inlägg från: Majken33 |Visa alla inlägg
  • Majken33

Första kuren pergotime okt. 2013

Moasmostermia skrev 2013-10-29 19:22:43 följande:
    Är lite nervös inför vul. Blir mitt första nu på torsdag! Försöker att inte tänka på de men svårt att låta bli..
    Det förstår jag. Håller tummarna. Spännande att höra, du får rapportera! 
  • Majken33

Har någon av er tagit temp för att försöka klura ut ägglossning? 

Är det på morgonen man ska ta?  

• Majken33
    zion skrev 2013-10-30 01:02:50 följande:
    Nu börjar jag närma mig Bim... Har Bim förmodligen i helgen och känner mig inte de minsta gravid så jag förväntar mig att mensen kommer :(
    Men de flesta känner nog inga symptom så tidigt. Jag håller tummarna.

Tror du att ni prickade ägglossningen?  
  • Majken33
    zion skrev 2013-10-31 02:28:38 följande:
    Majken: om inte ägglossningen var alldeles för tidig så borde vi ha prickat in den. Vi myste dag 12,13,14 och på Dag 15 sa gyn att jag förmodligen hade haft ägglossning. Så jag hoppas vi prickade in.
    Glimmar: tack för omtanken!

Jag ska nog ta ett gravtest när jag vaknar i morgon men är rädd att jag bara blir besviken!
    Håller alla tummarna Glad 
    Hoppas!  
  • Majken33
    Moasmostermia skrev 2013-10-31 09:49:37 följande:
    Gick som jag förväntar mig idag! Just nu bara så arg på mig själv! Ska under tre månader försöka gå ner i vikt innan de skriver ut pergo. Så ja inte mkt annat att göra än å försöka med de. Blir att ringa tillbaka i januari.
    Åh. Tråkigt att det inte blev som du ville... Obestämd

Och ledsamt att höra att du är arg på dig själv... Det tror jag inte att du förtjänar. Du förtjänar att ta hand om dig själv och vara snäll med dig själv. Du ska ju dessutom vara ett hem för en framtida bebis så då är det ju bra om du mår bra, äter bra och tycker om dig själv. Allt kanske hänger ihop... 

Det kommer bli bra!  

Jag har själv lagt om kosten (till LCHF) för att försöka ändra hormonerna. Tror att kolhydrater och insulinhöjningar är dåligt för kroppen och har tagit bort alla kolhydrater sedan 6 veckor. Det var en stor omställning men blev förvånad över hur snabbt jag vänjde mig.

Men med en morot om en framtida bebis så är åtminstone jag mer motiverad. Och jag har ju redan fått mens så det kanske funkar..?

Oj, det blev långt. Och alla får göra som de själva vill men jag ville bara berätta om min situation... Och stöttar gärna om du vill prova. 
  • Majken33
    zion skrev 2013-11-01 21:15:31 följande:
    Det va negativt gravtest i morse så nu inväntar vi mensen!
    Jag har ett bmi på cirka 23, jag tycker inte att jag är överviktig eller så men hade kanske kunnat gå ner några kilo men det känns som att det inte skulle hjälpa i mitt fall.
    Äsch då. Trist. Har du gått förbi din beräknade mens? 
  • Majken33
    Theresan skrev 2013-10-31 14:33:24 följande:
    Det är inte alls säkert att du känner av pergotime, jag har aldrig fått några biverkningar som trötthet, yrsel osv. När jag äter provera däremot blir jag väldigt deppig. 
    Åh det blev jag också glad av att läsa, positivt. 

Jag tyckte också att jag blev halvdeprimerad när jag åt Provera...  men hoppas isf att det kan vara samma för mig.
  • Majken33
    Sötnos skrev 2013-10-31 10:52:13 följande:
    Ska ta min första tablett idag, enkelkur. Har ingen egen ägglossning. Vissa läkare säger pco, andra säger absolut inte pco. Har regelbunden mens. Är jätteorolig för yrsel och huvudvärk som biverkningar då jag är beroende av att köra bil flera gånger under dagen. Är mkt överviktig. Finns det ens hopp?
    Hej, hur har det gått för dig? Har du känt av tabeletterna? 
  • Majken33
    Stampis skrev 2013-10-28 19:50:17 följande:
    Hejsan! 

Jag är ganska ny här kan man säga men har hört om denna sida förut. Därför tänkte jag nu kika runt lite och hamnade här. Jag är under utredning och har precis fått Pergotime utskrivet. Har inte börjat med det ännu men inväntar min mens. Är förväntansfull inför vad som kommer hända men försöker att dra ner hoppet lite ifall det inte går den vägen som jag vill. Verkar funka lite olika för de flesta här såg jag. Har läst lite om det på nätet och sedan ringde min Barnmorska mig lite snabbt och förklarade hur man skulle gå till väga. Men nu börjar jag bli nervös att jag ska göra fel när min mens väl kommer.. Ja, detta är en hel djungel. Men ska bli kul att se hur allt slutar! =) 
    Låter spännande. Du får rapportera när du börjar, hur du mår och hur det går :) Håller tummarna. 
  • Majken33
    Längtar1985 skrev 2013-10-23 18:49:07 följande:

Testade negativt i morse. När jag kissade klart kom det lite brun flytning på pappret och jag har haft mensvärk idag så tyvärr är det mensen.. Sjukt nere hela dagen..
    Hur känns det nu när det gått ett par veckor? Obestämd

Vet du när du får ägglossning igen?

Jag fick ju min mens 22 okt så tänker att vi kanske ligger ganska lika. Fast jag har ingen aning om när jag får ÄL eller om jag får det alls... Tänker att det är dags att börja sexa på typ varannan dag nu...  

Håller tummarna för oss båda Flört 
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013