Inlägg från: Majken33 |Visa alla inlägg
  • Majken33

Första kuren pergotime okt. 2013

Theresan skrev 2013-11-04 19:34:14 följande:
    Jag var på Vul idag, tyvärr var alla äggblåsor ganska små. Jag fick en ny tid på torsdag. Tycker det är konstigt att jag helt plötsligt inte skulle svara på pergo dubbeldos.

Jag hade räknat med ÄL idag eller i morgon, blir den senare har vi ett problem. Jag ska bort i helgen, vill verkligen inte avboka det, men vill inte missa en ÄL heller.

Hm, vad konstigt. Man vet verkligen aldrig med kroppen... 

Du får rapportera hur det går och hur ni gör. Förstår det där med att "missa" en månad... det vill man ju inte. Längtan och väntan är lång ändå.  
  • Majken33
    Sötnos skrev 2013-11-04 19:58:47 följande:
    Majken, tog precis sista tabletten precis. Förutom att jag blev jättevarm en natt på tablett två har jag inte känt något. Har haft lite känningar kring äggstockarna men det kanske är inbillning? :) VUL på fredag!
    Men vad skönt att det inte var värre än så!  

Håller tummarna för positiva besked på fredag Glad 
  • Majken33
    Glimmra skrev 2013-11-06 06:51:45 följande:
    Jag äter primolut nor för andra gången eftersom jag inte hade några stora ägg efter enkelkur med pergo. Jag är på dag 9 av 10 och jag har börjat blöda redan idag. Är inte det lite konstigt eller har någon annan också fått så?
    När jag åt min 10-dagars kur så hade jag en blödning dag 8 också. Sen kom "riktiga blödningen" den 12 dagen...

• Majken33
    Glimmra skrev 2013-11-06 09:26:27 följande:
    Majken33: Okej tack för svaret :)
    Hur går det för dig har du använt dig av äl stickor?
    Ja, jag har testat fyra dagar nu men inte fått något utslag alls ännu. 

Har tagit temp också för att försöka få koll på ev ÄL men den har varierat lite så jag är inte så mycket klokare Glad

Försöker ha sex varannan dag istället/också - kanske det är bästa sättet. 
  • Majken33
    Glimmra skrev 2013-11-06 12:39:53 följande:
    Hoppas det tar sig för er Majken! Varannan dag är nog det bästa, då missar man ju inte äl iaf ???? Hur var det med pergotime för din del? Du hade inte börjat än va?
    Tack Glad

Ska till gynekologen/läkaren nästa vecka (äntligen fått tid). 

Så hoppas de skriver ut pergotime och att jag förhoppningvis får både ÄL och bättre koll på ÄL då.  
  • Majken33
    Glimmra skrev 2013-11-06 16:08:23 följande:
    Det borde du ju få :) Hur tycker du det funkar med LCHF kosten?
    Tack, det går riktigt bra.

Från början kändes det otroligt fel att äta så feta saker men jag har snabbt kommit in i det. Var nog lite rädd att jag skulle bli tjock (eftersom jag blivit fostrad så) men det blir jag inte.

Man får ju tänka om helt och göra om all vardagsmat och allt man brukar kunna småäta... Ett litet extra krux är att jag äter vegetariskt och fick tänka om en del. Sen äter jag helst inte halvfabrikat med e-nummer osv så det krävs en del planerande. Men både jag och sambon är väldigt intresserad av kost och lägger mycket tid och energi på matlagning och har kommit på massor av roliga och goda maträtter. Det finns massor vi kan äta ändå och det underlättar när vi ät två som äter på samma sätt och har lärt oss handla bra basvaror. 

På det stora hela mår jag bra. Hade ett litet sötsug första veckan, eller de två första veckorna, för jag var en riktig godisråtta innan men nu går det riktigt bra och längtar inte efter det där söta längre...  Mest nyfiken är jag egentligen på om mina hormonvärden är förändrade Glad
  • Majken33
    Theresan skrev 2013-11-07 11:10:26 följande:
    Majken33,

Jag äter också vegetariskt och försöker undvika kolhydrater i den mån det är möjligt. Det är svårt ibland för jag älskar att baka bröd.

...

Jag var på vul igen och gyn konstaterade att det inte kommer hända något den här gången, jag ska vänta ett tag och sedan börja med provera och därefter trippeldos pergotime. 
    Kul att höra att det finns flera! Är ju lite klurig kombination eftersom de flesta som äter LCHF kompenserar med mycket kött annars... 

*

Surt för er... Det här handlar ju mest bara om en lååång väntan. Månad efter månad och är det inte det ena så är det det andra. Känns som att det är så mycket som ska klaffa och mycket man inte tänkt på som kan gå fel. 

Jag försöker verkligen öva mig på att leva i nuet och inte bara längta framåt.  
  • Majken33
    Stampis skrev 2013-11-07 22:20:13 följande:
    Någon som vet vad som stämmer. På förpackningen står det att man ska ta den förstatabletten 5e mensdagen, men på lappen som min "läkare" skrivit ut står det 6e dagen.. Även hon jag pratade med när jag beställde tid för besök dag 13 sa 5e dagen.. Jag tror att jag följer det som står på receptet, alltså 6e dagen!
    Jag har ingen egen erfarenhet men har läst på många ställen att de börjar på dag 5... 
  • Majken33
    Sötnos skrev 2013-11-08 13:23:09 följande:
    gjorde ett VUL idag som visade ett ägg på 16 mm och ett annat liiite mindre .. sååå  jävla lycklig!!!
    Låter spännande! Hur många dagar tar det (gissningsvis) innan det ägget släpper då? Håller tummarna! 
  • Majken33
    zion skrev 2013-11-08 16:03:25 följande:
    Dag 35 ingen mens inget plus, så antar att jag inte hade ägglossning denna gången, ska ringa gyn på måndag och kolla om jag får provera så vi kan börja om igen!
    Åh typiskt. Kroppen är svår... 

Inte så mycket att göra. Jag försöker också ställa in mig på att det kan bli många sådana här månader innan det händer nåt...

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013