• Glimmra

Första kuren pergotime okt. 2013

Majken33 skrev 2013-11-12 18:11:07 följande:
    Joo... tänk om  Jag hoppas. 

Jag ska se om jag får nån mens. Får jag inte det ska jag ta ett gravtest och äta en sväng provera igen för att sätta igång en ny cykel och börja med pergotime...

Det kommer bli spännande framåt jul alltså.  

Jippi nu fattar jag hur man gör så här! :D

Hur funkar provera? Är det tabletter och i så fall hur många? Tänkte på att du skrev att du blir deppig av dom så då kanske du borde prova primolut nor? Men jag har ingen aning om vad skillnaden är på dom.
  • Glimmra
    Moasmostermia skrev 2013-11-12 17:54:30 följande:
    Glimmra: okejs. Ja min arbetskollega har pcos och hon säger att de inte är bra med gör mkt protein för oss samt inte med kolhydrater. Vad i hela friden ska man då äta? Luft?

Vi får prova luft dieten ????
  • Glimmra
    Glimmra skrev 2013-11-12 19:42:43 följande:
    Vi får prova luft dieten ????

Skulle ju vars en :) inte massa ??? Hihi!
  • Glimmra
    Majken33 skrev 2013-11-12 20:11:18 följande:
    Hihi, bra :) 

Jo, det är tabletter. Det var nog i tio dagar jag åt dem tror jag. Gulligt av dig att tänka så men nu har jag redan Provera hemma så det känns lika bra att köra dem. Gissar också att Primolut Nor har samma effekt... kanske samma biverkningar också? Jag nämnde ju för gynekologen att jag hade blivit deppig och hon bekräftade att en del blev det. (Borde inte hon föreslagit nåt annat då? Kan man ju tycka...) 

(Nu måste jag googla och kolla de här läkemedlen) 

Det kan säkert vara samma symtom, jag blev lite tröttare än vanligt på kvällarna annars så kände jag inget av primolut, men det finns säkert en massa biverkningar. Dom är 20 tabletter, två om dagen. :)
  • Glimmra
    Moasmostermia skrev 2013-11-12 22:07:09 följande:
    Glimmra: haha ja den får vi testa. Tror Dick man dör på kuppen. Försöker hålla mig borta från kolhydrater. Att körs lchf funkar inte för mig. Min mage säger ifrån på de. Men en liten light version får allt gå.

Det gäller att hitta det som passar en för att det ska funka, jag äter också lite mindre kolhydrater men så är det ju motion som är så viktigt. Jag tränar inget förutom långpromenader och det skulle jag behöva ta tag i, röra mer på kroppen.
  • Glimmra
    Stampis skrev 2013-11-13 09:55:00 följande:
    Var iväg på undersökning idag! Han kunde se 2 ägg på 13 mm vardera! Återbesök om 1 v igen! Och han sa också att ÄL skulle va om ca 6-7 dagar. Så det är väl bara att ligga i som han sa själv till mig:)

Härligt! Ja då blir det till att ligga i! :)
  • Glimmra
    Moasmostermia skrev 2013-11-13 10:06:26 följande:
    Glimmra: ja då är vi två som behöver de. Men jag är så otroligt trött på morgonen! Tror jag behöver införskaffa mig lite vitaminer att knapra på. Annars så tycker jag de är otroligt skönt att gymma. Ska önska mig ett par stavar i julklapp.

Jag äter "mitt val kvinna", det innehåller bla folsyra som är bra att äta innan och när man är gravid. Så det är väl toppen att skaffa lite vitaminer. Men så är det nog mycket själa inställningen till träningen man behöver jobba på. Det finns ju tusen grejer man kan göra istället, så man måste nog bara bestämma en tid som passar och inte rubba på den alls. Vi får försöka med det :)
  • Glimmra
    Majken33 skrev 2013-11-13 13:19:00 följande:
    Jag har också börjat äta Folsyra nu sedan två-tre veckor. Så känner mig redo! :) 

Det är ju kanon! :)
  • Glimmra

Hur går det för alla? Vart är ni i "processen"? Själv så ska jag göra vul på torsdag. Då kommer jag vara på dag 14, hoppas verkligen att en dubbelkur med pergo gett resultat!

• Glimmra
    Majken33 skrev 2013-11-18 15:37:23 följande:
    Spännande! Håller tummarna för dig! (Jag går bara och väntar på ev mens eller på att börja med provera) 

Vill också höra mer om hur det går för alla...  

Hur länge ska du vänta på mensen, har du fått nån tid liksom :)
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013