• Glimmra

Första kuren pergotime okt. 2013

Stampis skrev 2013-11-18 15:55:16 följande:
    Jag var på UL idag igen, äggen har växt som de ska så ÄL borde va vilken dag som helst nu! :) Inte känt något ännu iaf! Men hoppas så på att ÄL är snart, min sambo åker och jobbar till Norge på Onsdag kväll :/

Oj så spännande! :) Hoppas verkligen ni hinner innan Norge.
  • Glimmra
    Moasmostermia skrev 2013-11-18 18:18:32 följande:
    Glimmra: kämpar med vikten, så har inte kommit så mkt längre. Längtar till januari så jag får starta. Håller mina tummar för dig!

Tack! Tummarna behövs. Hoppas du får dina tabletter i januari. Har du kommit igång med någon träning? :)
  • Glimmra
    Majken33 skrev 2013-11-18 20:22:52 följande:
    Den skulle kunna komma typ vilken dag som helst nu. Är på dag 28 idag. Vet inte hur vanligt det är att få mens när man inte haft ägglossning? 

Men om den inte kommer så börjar jag äta provera typ dag 40... Bara en seg väntan nu och hoppas mest på att slippa provera. Sen vågar jag inte hoppas alltför mycket på pergotime heller. Känns som att alla reagerar så olika på olika doser och att man aldrig vet hur äggen utvecklas eller om de släpper. En hel vetenskap  

Det är ju så himla mycket väntan hela tiden! Jobbigt! Hoppas mensen kommer snart av sig självt, vet inte heller hur vanligt det är att den kommer utan äl...

Alla reagerar ju väldigt olika på pergotime märker man ju här. Det är kul att kunna läsa om en massa olika kvinnor här, för ingen av mina vänner eller familjen heller har hört talas om pco.
  • Glimmra
    zion skrev 2013-11-19 02:22:11 följande:
    Är på Dag.10 idag ska på vul Dag 13 så på fredag, hoppas det blir ägg nu med dubbel dosen! Har ingen känning av något, men det kanske kommer!

Jag önskar alla lycka till och hoppas att det blir många bebis besked inom den närmaste tiden!

Vi ligger nästan lika! Spännande med vul :) jag har inte några känningar heller och jag är på dag 12 idag. Men går hålla tummarna :)
  • Glimmra

Jag tycker inte att jag känt av några biverkningar. Men under natten och dagen har jag fått flera stora finnar på ryggen! Usch! Är det nåt man kan få när äl är på g tro? Får hoppas på det :)

• Glimmra
    zion skrev 2013-11-20 02:23:07 följande:
    Roligt att vi ligger så nära varandra i cykeln. Börjar bli lite små nervös för vul vill så gärna ha ägg så jag vet att det finns någon chans i alla fall!

Jag är också lite nervös, hoppas verkligen att det blir bra :)
  • Glimmra

Idag var mitt vul... Inte något roligt resultat. Det största ägget var 10 mm, så hon verkade inte tro att det skulle växa mer men sa att ibland tar det lång tid så jag ska tillbaka på måndag och kolla innan det blir primolut igen.

• Glimmra
    Majken33 skrev 2013-11-21 16:04:22 följande:
    Nej, vad tråkigt. Visst var det dubbel kur du ätit nu? 

Vilken dag i cykeln var detta?

Hoppas att det tar sig. Men som sagt det här med att vänta och längta gör en knäpp...  Tålamod är en dygd 

Ja det var en dubbelkur, och det är dag 14 idag. Bara och vänta och se, som sagt tålamod är en dygd!

Hur går det för dig, fått mens än?
  • Glimmra
    Majken33 skrev 2013-11-21 23:11:54 följande:
    Så glad att jag har detta forum att vädra tankar och funderingar och få stöd 

Nope. Ingen mens än. Letar graviditetstecken men nu känns det ingenting. Ska på AW imorrn och intalar mig själv att det kan vara bra att ta ett gravtest innan. Fastän jag mest är beredd att bli besviken. Vill i så fall sätta igång med pergo nu! 

Men så spännande! Många känner ju ingenting så tidigt, så det är väl lika bra att ta ett test. Så kan ni gå vidare med pergon sen eller så blir det ett plus :D Håller tummarna för dig!
  • Glimmra
    zion skrev 2013-11-22 09:33:40 följande:
    Oj då att det aldrig kan vara riktigt som man vill, det positiva är att det finns ett ägg, det negativa är att det var 23-24 så det är på gränsen till för stort och då sa han att det kanske var tomt. Jag ska testa med ägglossningstickor över helgen och höra av mig på måndag om jag inte har fått positivt utslag. Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen just nu!

Jaha så om dom är förstora så kan dom vara tomma? Så då kan alltså tomma äggblåsor växa men vad händer med dom sen då, spricker dom bara till slut?Håller verkligen tummarna att du får ägglossning i helgen!
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013