Inlägg från: Majken33 |Visa alla inlägg
  • Majken33

Första kuren pergotime okt. 2013

Stampis skrev 2013-11-13 09:55:00 följande:
    Var iväg på undersökning idag! Han kunde se 2 ägg på 13 mm vardera! Återbesök om 1 v igen! Och han sa också att ÄL skulle va om ca 6-7 dagar. Så det är väl bara att ligga i som han sa själv till mig:)
    Har du känt av någon ägglossning? 
  • Majken33
    Stampis skrev 2013-11-18 15:55:16 följande:
    Jag var på UL idag igen, äggen har växt som de ska så ÄL borde va vilken dag som helst nu! :) Inte känt något ännu iaf! Men hoppas så på att ÄL är snart, min sambo åker och jobbar till Norge på Onsdag kväll :/
    Åhh! Bra att äggen växt men dålig timing... Ni får göra det ni kan innan! :) 
  • Majken33
    Moasmostermia skrev 2013-11-18 18:18:32 följande:
    Glimmra: kämpar med vikten, så har inte kommit så mkt längre. Längtar till januari så jag får starta. Håller mina tummar för dig!
    Heja dig! You can do it! 
  • Majken33
    Glimmra skrev 2013-11-18 19:12:37 följande:

Hur länge ska du vänta på mensen, har du fått nån tid liksom :)
    Den skulle kunna komma typ vilken dag som helst nu. Är på dag 28 idag. Vet inte hur vanligt det är att få mens när man inte haft ägglossning? 

Men om den inte kommer så börjar jag äta provera typ dag 40... Bara en seg väntan nu och hoppas mest på att slippa provera. Sen vågar jag inte hoppas alltför mycket på pergotime heller. Känns som att alla reagerar så olika på olika doser och att man aldrig vet hur äggen utvecklas eller om de släpper. En hel vetenskap Tungan ute 
  • Majken33

Hur mår alla då? Några härliga biverkningar? 

(Jag har roat mig med att läsa bipacksedeln på fass.se och det finns ju en hel del man inte vill råka ut för... ) 

• Majken33
    Glimmra skrev 2013-11-21 15:41:22 följande:
    Idag var mitt vul... Inte något roligt resultat. Det största ägget var 10 mm, så hon verkade inte tro att det skulle växa mer men sa att ibland tar det lång tid så jag ska tillbaka på måndag och kolla innan det blir primolut igen.
    Nej, vad tråkigt. Visst var det dubbel kur du ätit nu? 

Vilken dag i cykeln var detta?

Hoppas att det tar sig. Men som sagt det här med att vänta och längta gör en knäpp...  Tålamod är en dygd Obestämd
  • Majken33
    Glimmra skrev 2013-11-21 17:03:57 följande:

Ja det var en dubbelkur, och det är dag 14 idag. Bara och vänta och se, som sagt tålamod är en dygd!
    Hur går det för dig, fått mens än?
    Så glad att jag har detta forum att vädra tankar och funderingar och få stöd Glad

Nope. Ingen mens än. Letar graviditetstecken men nu känns det ingenting. Ska på AW imorrn och intalar mig själv att det kan vara bra att ta ett gravtest innan. Fastän jag mest är beredd att bli besviken. Vill i så fall sätta igång med pergo nu! 
  • Majken33
    zion skrev 2013-11-22 08:57:08 följande:

Fy vad tråkigt! Det är så orättvist att kroppen inte fungerar korrekt på alla individer! Jag ska på vul nu, och tror att jag får ett negativt besked nu tyvärr
    Jag hoppas på positivt! 
  • Majken33
    Glimmra skrev 2013-11-22 19:35:20 följande:
    Majken33: hur gick det, gjorde du något test idag?
    Japp... Fick dricka vin idag Obestämd

Det känns ok. Var inte inställd på nåt annat även fast jag så klart hoppades lite. 
  • Majken33
    zion skrev 2013-11-22 09:33:40 följande:
    Oj då att det aldrig kan vara riktigt som man vill, det positiva är att det finns ett ägg, det negativa är att det var 23-24 så det är på gränsen till för stort och då sa han att det kanske var tomt. Jag ska testa med ägglossningstickor över helgen och höra av mig på måndag om jag inte har fått positivt utslag. Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen just nu!
    Meh... ojoj, ja, det verkar verkligen vara svårare än man tror. Och annars har man typ trott att man ska bli gravid om man har sex en gång utan skydd...? 

Håller tummarna för dig, det kanske är stora och bra ägg!?  
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013