• detvar

    äntligen gravid?

    vågar man förlita sig på detta?
    BIM 4+ tagit testen vid fyra olika tillfälle det digitala tog jag imorse :)

    när skall man kontakta MVC, och när sker isåfall första utraljudet?


  • Svar på tråden äntligen gravid?
  • Swensken89

    Klart du kan lita på dem!

    Grattis!

    Du kan kontakta mvc redan nu om du vill.

    Första besöket hos bm brukar vara runt v.8-10.

    Ultraljudet är det lite olika i olika landsting. Ibland kan man få ett tidigt vaginalt ultraljud. T.ex. om man gjort utredning eller om man inte vet hur långt gången man är. Det brukar vara runt v.8.

    Annars är det kub-undersökning som man även har ultraljud. Dock så får inte alla tillgång till detta. Det beror på vilka regler ditt landsting har. I mitt måste man vara över 34 år för att få det. Kub brukar vara runt vecka 12-14.

    Det ultraljud som alla får är rutinultraljudet. Det görs runt vecka 18-20.


    väntar en pojke med BF 22 februari 2014
  • detvar
    Swensken89 skrev 2013-10-12 17:49:37 följande:
    Klart du kan lita på dem!
    Grattis!

    Du kan kontakta mvc redan nu om du vill.
    Första besöket hos bm brukar vara runt v.8-10.

    Ultraljudet är det lite olika i olika landsting. Ibland kan man få ett tidigt vaginalt ultraljud. T.ex. om man gjort utredning eller om man inte vet hur långt gången man är. Det brukar vara runt v.8.

    Annars är det kub-undersökning som man även har ultraljud. Dock så får inte alla tillgång till detta. Det beror på vilka regler ditt landsting har. I mitt måste man vara över 34 år för att få det. Kub brukar vara runt vecka 12-14.

    Det ultraljud som alla får är rutinultraljudet. Det görs runt vecka 18-20.
    okej va skönt :)

    okej men då kontaktar jag dom på måndag .

    tacksam för dina svar :)
  • MissPink

    Sitter här och skrattar till din bil då jag har 7 olika tester här brevid mig och där av 2 st claerblue digital och är på bim +6 men vågar inte riktigt bli glad. Stämde testerna?

Svar på tråden äntligen gravid?