• Bellsi91

    Länka er blogg här, vill läsa nya bloggar!

    Som rubriken - länka gärna era bloggar här, varje gång ni gör en uppdatering! Vill hitta nya bloggar att läsa, och det kvittar vad ni skriver om, gillar att läsa om allt möjligt. Ni kan även kommentera i min blogg, kommenterar alltid tillbaka :)

    Så dela era bloggar nu så jag kan läsa igenom dom och kommentera!!

    Min blogg: http://fitnessbyisabelle.se  - min blogg handlar om min vardag, som innebär mycket träning, kost/mat, hälsa, mode och skönhet! 
     


    fitnessbyisabelle.se - allt om träning, kost, skönhet, mode & hälsa
  • Svar på tråden Länka er blogg här, vill läsa nya bloggar!
  • Flickanx2
    Idag var vi på Maskerad, Malte var Mumie och jag fick bli en prickig hund. Jag har kommit till punkten i livet då jag tycker det inte finns så mycket att skämmas för. "Får du undan din skam blir du en modigare människa", tror jag. "Vem av oss har inte gjort lite tokigheter som vi skäms för?" Dela gärna med dig  http://ekdungen.blogspot.se/
  • kenopeno

    Nu är min välkomstsida helt klar och jag är så stolt. Vill ni följa med från början på mitt äventyr o all dramatic från början, så föreslår jag att ni läser från början. Det är en spännande resa, men också med många berg o dalar, som ni kan se på vin välkomstsida.
    Vissa inlägg skriver jag på engelska. Hoppas de flesta förstår. Annars är ni hjärtligt välkomna att fråga mig. Följ mig gärna, så följer jag er. Och kommentera gärna. Alla blir besvarade.

    Min man har cancer som ni ser på välkomstsidan och är just nu under cellgiftsbehandling. Och jag sitter här I Kanada, utan min familj.....och skulle så gärna vilja ha fler att bolla med och lite värme o stöd, I den situation vi nu befinner oss. Visst kan jag låta positive och uppåt många gånger......men det är nog en överlevare I mig som kämpar. Och det finns så mycket mer jag önskar jag kunde dela med mig I bloggen.....hur svåra relationer är här Forutom men min man förståss. Han är mitt allt. Men....oj va många historier jag har att dela med mig av hur svåra relationer är här.....och hur otroligt ensam jag känner mig, kämpande vid min mans sida..  Ibland har jag tänkt att göra låsta inlägg, som bara ni här skulle få läsa.....där jag kan vara brutalt ärligt om hur allt är.....och en vacker dag kanske jag gör så..   Lite deppig o nere idag. Och jag som ska till Sverige om 3 veckor o träffa mina barn o barnbarn o vänner. Ser så fram emot det. Men hur svårt kommer det inte att bli att resa tillbaka hit till Kanada, pga av allt drama, elakheter o skvaller som vissa I hans familj )de är 9 vuxna medelsålders syskon) skapar mot och om mig. Ja det är inte bara mig de gör så mot.....det är mot alla ingifta fruar.  Jag kan ju berätta en av historierna, så förstår ni hur sjuka de kan vara:  

    Jag hade just talat med min dotter över Skype och vi hade just avslutat samtalet, när det knacker på dörren. Jag var rörd och hade en näsduk I handen, som jag så ofta har när jag pratat med mina kära hemma I Sverige. Så klart jag saknar de oerhört. Så inget konstigt med det.

    Systern kom in och frågade hur det var med mig och jag svarade:
    - Lite rörd bara, har just pratat med min dotter o saknar henne.

    10 minuter efter systern lämnat vårt hem, så började telefonen ringa och ett annat av deras syskon sa:
     
    - Syrran ringde mig I panic. Hon sa att hon stoppat dig från att ta självmord. Behöver vi köra dig till psyket?

    Ja jag fick väl ungefär 4 samtal till av liknande karaktär.

    Och detta var när jag varit här I Kanada unfear en månad. Och nu när jag varit här I 4 år, så kan ni ju gissa hur många sjuka saker som hänt under den tiden.

    Men så här ärlig kan jag ju inte vara I bloggen, då skulle det bli fullständigt kaos här. Men Gud va jag många gånger önskar jag kunde det.

    Så ja.....det är lite svårt här. Och det kommer bli mycket svårt att lämna Sverige och åka tillbaka hit, efter att ha varit omgiven av kärlek från alla I min svenska familj I tre veckor.

    Men Jag Älskar Min Man. Och han har cancer och behöver mig. Så jag kommer ladda batterierna och åka tillbaka till Kanada och kämpa mot den här jävla cancern, vid hans sida........för vi SKA sitta I våra gungstolar en dag, och skratta åt gamla minnen en dag......när vi blir gamla o skröppliga.

    Oj va mycket det blev. Men åh så skönt att kunna säga dessa saker högt någonstans. Jag kan ju inte prata med min familj o vänner hemma I Sverige om hur hans familj är mot mig o andra fruar. Då skulle de oroa ihjäl sig för mig. Och jag vill ju inte prata för mycket med min man om det, då han behöver all sin energy till att läka och han behöver mycket positivitet och lite stress runt sig.

    Men Kanada är stort......så när han gått igenom den här behandlingen (4 månader till) så blir det en vilopaus innan de kommer kolla upp om den fungerade som den ska. Och då har vi talat om att flytta och börja om någon annanstans. Någon annan stans där det är lika mycket vildmark o natur och Rocky moutains som här.

    Tack för att ni orkade lyssna, på det jag inte kan skriva I bloggen riktigt. 

    http://kenopeno.wordpress.com/

  • Flickanx2

    Det är lätt att på gå den där myten om hur romantisk kärlek ska se ut, fast att vara kär är inte samma sak som att vara förälskad! I verkligheten hör du aldrig Madonna sjunga i bakgrunden. Du går inte på middag varje kväll i långklänning. Vad gör du själv för att "hitta tillbaks" till den där fantastiska känslan av att sväva i det blå? ekdungen.blogspot.se/


  • Flickanx2
    "Är lite vilse, men har det väldigt trevligt ändå!" Det finns vissa "regler" vi tror att vi måste följa när det handlar om vänner eller kärleken. Du har lockats att tro att du och din partner ska vara en "fulländad enhet". Vilket naturligtvis inte är sant. Så hur gör du/ni för att ha det bra tillsammans? Läs mer:http://ekdungen.blogspot.se/
  • Flickanx2
    Vågar du tillåta dig själv att tycka du är bra på saker har du kommit långt. När någon säger det, pröva att göra som barnen - håll med! Säger någon att du är kompetent, så säg: "Ja, det här är jag bra på!". Det är ingen som tycker illa om dig för det. Jag är bra på att vara en bra mamma, snäll och rolig kompis...och att föra mig framför kameran. Vad är du bra på?http://ekdungen.blogspot.se/
  • Flickanx2
    Med rakat huvud stövlade han omkring i stora kängor och såg väldigt tuff ut.Fast om du skulle gå riktigt nära och se in i hans ögon, skulle du möta världens mjukaste man. Hemma kanske han sitter med brunögda lilla tjejen i knät. "Får jag känna på ditt hår?", frågar hon den tuffa killen. "Det kliar så skönt under fingrarna!". Vad tänker du på när du ser en människa? Läs mer:http://ekdungen.blogspot.se/
  • euforiah

    Ett inlägg, direkt från hjärtat, om min ortorexi och bulimi jag haft i 10 år och kommit ur det tack vare S:a Helena mottagningen i Skövde. Artikel om mig ("Louise", men har gått ut med mitt namn nu och fått en enorm respons på Facebook) från lokaltidningen om sjukdomen, i hopp om att min historia kan hjälpa någon annan.


    Http://inas.se


    Länk till inlägget: inas.se/2014/08/battre-sent-an-aldrig/
Svar på tråden Länka er blogg här, vill läsa nya bloggar!