• Sasse

Scooter 2.0?

Vi har en emmaljunga city cross och en carena easy som kompletterar varandra bra men nu är jag sugen på att även köpa en emmaljunga scooter 2.0. Erfarenheter?? Sedan till city crossen har vi en quadrolift som nu används som åkpåse, funderar på att köpa en fotsack..värt? :)

• Svar på tråden Scooter 2.0?
  • beccagranen

Jag har en scooter 2.0 s, och är väldigt nöjd. Hade även tidigare en vanlig scooter, som jag också var nöjd med. Den nya scootern känns mycket smidigare, men om du ska ha fasta hjul hade jag hellre haft den gamla scootern, stålkorgen och rymligheten var mycket bättre än den nya.

• Sasse

Tack! Jag funderar på fasta hjul.. :) men känns den liten och smidig? Har för mig de är rätt rejäla men kan ha fel..nu har jag bara kollat nätet är ju annat att se vagnarna irl sen. Funderar om den faktiskt är så mycket mindre än city crossen..

• Griseknoen35

Scootern är ju bara 53 cm bred. Jag tycker den är liten och smidig. Har scooter s men enda skillnaden på dom är ju att ena har svängisar fram och den andra inte. Suffletten är ganska värdelös, den skyddat inte ett smack när barnet sitter upp. Varukorgen är ju sådär men dom flesta vagnar har ju tyvärr tygkorgar. Stort plus är att dom har olika färger på chassit. Ett till minus är att barnet enbart kan sitta framåt men trivs barnet med det så är det ju inte hela världen.

• Griseknoen35

En till sak som är bra är att den har bra sittyta för barnet, högt i rygg mm. Mitt mellan barn som är en stor 3 åring sitter kanon. Han väger idag 18kg och det är inge problem att köra vagnen fast den bara är testad och godkänd för 15 kg.

Svar på tråden Scooter 2.0?