Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Cice skrev 2014-02-26 23:12:09 följande:
Hej tjejer !!!Grattis till er som har plusat och till era som ruvar ! Jag håller tummar o tår.
jag håller fortfarande på med IVF, och jag hittade det här lilla klipp som är ganska interessant om en tonårsflicka som vet att hon blev till tack vare Ad...
" rel="nofollow" target="_blank">
#t=36
Har ngn av er sett det ? Det verkar vara bra att berätta till barn ganska tidigt om deras tillkomst. Men det är upp till var och en. Jag vill inte komma med pekpinnar....
Stor kram, Cice
Fann även efter att jag sett klippet ovan följande klipp på youtube (samma ÄD barn Allegra) som jag också funderar över - när och hur man berättar för sitt barn att de är ÄD barn samt hur man hjälper dem att tackla frågor från omgivningen när de kommer "typ du liknar inte alls din mamma" eller som i klippet nedan mormor säger du har "långa fötter efter äggdonatorn".
Fann också ett par klipp om öppen donation när ÄD mamman vill bli med i familjen eller iallafall bli familj med barnet. Ja det kanske är positivt man får bara tänka med ett öppet sinne. Det känns annars som vi blir många i familjen helt plötsligt. Anonym donation är lättare för familjen men kanske svårare för barnet.
I klippen är donatorn anonym och tjejen funderar över sin bakgrund (ÄD donatorn) så de frågorna kommer att finnas där.
Man vill ju bara det bästa för barnen och då behöver åtminstone jag ha tänkt igenom situationerna innan de sker..