• Katt12

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Hej, vi håller på att överväga att gå över fr IVF t ÄD och det känns som att börja om fr början med informationsinsamling.

Har jag uppfattat rätt att det är Spanien, Finland och Lettland som är de stora länderna för privat ÄD? Och att i Finland får man känd donator men i Riga anonym? Eller finns det alternativ inom länderna? Hur är det i Spanien?

Hur skiljer sig länderna när det gäller priser, kötider och möjlighet att välja utseende (likhet med en själv)?

Om ngn orkar berätta lite är jag enormt tacksam!!

• Katt12

Tack snälla Redan och NinaCamilla. Mkt att fundera på och enorma prisskillnader mellan olika kliniker?

Jag har ju oxå Endo som du, NC, så kanske vore Grekland bra på så vis. Visst är ni på serum? Men det känns bökigt att åka så långt.

Riga låter bra, men jag är lite tveksam till anonym donator. Som sagt, mkt att fundera på.

Redan, vad är skillnaden mellan gamla och nya Riga? Är det samma ägare?

• Katt12

Vilken åldersgräns har Finland för ÄD? Fyller 45 nästa år. Är Finland enda landet utanför Sverige som inte har anonyma donatorer? Vet ngn om man får sätta tillbaka två ägg i Finland?

• Katt12

Underbart villsågärna och jenkis!!! Jenkis, vilken klinik har du gått hos för ÄD? Vi velar mellan Finland och Lettland så alla tips och erfarenheter mottages tacksamt:)

• Katt12

Vad roligt att det gått bra med ET, NinaCamilla! Spännande med 3 blastisar!!

• Katt12

NinaC, superduperjättegrattis!!!! Så underbart roligt och välförtjänt efter allt kämpande! Hurra!!!

• Katt12

Du med sign. skpklm; kan det möjligen vara så att det är trollet Lillstoran från IVF trådarna som laddat om batterierna och försöker göra come back som troll i ÄD-sammanhang;)?! I så fall kommer du snart bli utspärrad igen. Att du orkar.

• Katt12

Zin, har du börjat m IL igen? Uppfattade att du hade slutat m denna behandling pga att den kan vara tveksam vid Endo? Du har ju verkligen fördjupat dig på området, så intressant att höra hur du resonerar.

NinaC, hoppas, hoppas det bara är slemhinnorna!!

• Katt12

Nej, nej, NinaCamilla!! Lider verkligen med dig, var så glad att du plussat! Men även om allt är skit nu kan det reda upp sig framöver.

Tänker t ex på myran68 som gjorde ÄD efter många års försökande och fick ett X och allt var så tungt. Ett knappt år senare hade hon gjort nytt lyckat ÄD och födde tvillingar. Du ska se att det vänder framöver! Styrkekram!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014