Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

En fråga till. När man gör en äggdonation, ska man matcha den andra kvinnans menscykel då? ( hon som donerar) jag tänkte, jag har ju ingen mens och ägglossning, men har fått utskrivet 1 Progynon om dagen som jag ska ta för att få i mig östrogenet, sen den 1:a varje månad startar jag med Provera 10 dagar fram och sist på den 10e dagen kom mensen.

• bullenochgrisen

Är inte så orolig men intresserad hur det går till ☺ tack för svar

villsågärna38 skrev 2014-06-08 13:39:55 följande:
    Man får besked i god tid för att synka mot donatorn. De gör detta varje dag så du behöver inte vara orolig. Kram och lycka till!!

• bullenochgrisen

Hihi hoppas jag me. Längtan är stor! Lite spännande också. Jag siktar in mig på oktober konstigt nog, men oktober känns bra att lä gta till säger mitt hjärta ☺ bara fyra månader kvar nu!! Stort lycka till önskar jag er andra också!

villsågärna38 skrev 2014-06-08 19:10:43 följande:
    [quote=73403257][quote-nick]bullenochgrisen skrev 2014-06-08 18:49:25 följande:[/quote-nick]Är inte så orolig men intresserad hur det går till tack för svar[/quote) Hoppas att det är er tur snart Stort lycka till!! Kram

• bullenochgrisen

Följer dig med spänning. Det kommer gå vägen! Du kommer lyckas! Hur många dagar har du ruvat nu? Stort lycka till!

Redan47 skrev 2014-06-11 08:19:03 följande:
    Ja du, vad ska jag svara på det.... En ruvning är en ruvning, med vad det innebär, du vet! Men jag tar det med ro, visst är det så , tog sista sprutan igår så får ge mig till tåls ytterligare en vecka :) Jag känner att mitt humör fortf är taggigt, men minskade bara till 6mg+2mg vag. Hade E2 på 4000pg/ml- så det var ju högt. Men vågar inte just nu gå ner till 4mg+vag... Ich det är ok för peny. Men, det faktum att vara beroende av mannen mfl pga min handled gör mig grinig ixå, blommor som ej kommer ner i jord, prylar att flytta lyfta osv. Jobbade m bokföring igår och handleden pulsar inatt o idag... Så grinigt känns det. Är nog oxå lite nervös för jag vill ju så gärna det blir plus denna gången.... Min hund är inte heller sig lik- nerverna utanpå - tänker att jag smittar henne- dvs hon är kvitto på mig själv typ???spegling. Idag blir en sol o bad dag om vädret håller sig! Kram Och hur mår du darling?

• bullenochgrisen

Håller tummarna! Vilket försök är du på? Hur kommer det sig att man inte väljer Finland som alternativ då försäkringskassan täcker? Nyfiken nybörjare :) månaderna minskar sakta. Vi väntar på vårat första försök på ks huddinge. Troligtvis hösten sa barnmorskorna på rmc, så vi siktar in oss på Oktober. 3 månader kvar! Känns som att tiden går sååå sakta!!

Redan47 skrev 2014-07-06 12:22:20 följande:

Reser den 17/7 till Aten!

• bullenochgrisen

Oj det visste jag inte. Varför godkänner de bara vissa? Så Finland har inte så bra "rykte" med lyckade äd graviditeter? Vi gör ju som sagt vår första behandling på ks i Huddinge, men kan ju vara bra att ta reda på lite info om utomlandskliniker också. Tack alla för svar och stort lycka till!

Lillan15 skrev 2014-07-06 17:46:00 följande:

FK ersätter långt ifrån alla som ansöker om ekonomisk hjälp via dem. Vi har fått avslag. Har nu överklagat till FV rätten.

• bullenochgrisen

Tack för svar. Vi är 25 respektive 28 år gamla. Om våra försök i sverige inte skulle fungera tror du då att vi hade kunnat söka oss till finland och få ersättning från fk? Om försöken i sverige inte fungerar så lämnar man väl kön? Jag har 25% estniskt ursprung så det hade i så fall blivit riga efter finland.

• bullenochgrisen

BMW på RMC Huddinge ringde idag och meddelade oss att vi är mottagarpar 2. Med start slutet på september. Nu är det nära! Första försöket och stått i kö i ett år nu. Bara att hålla alla tummar och tår nu att vi kan få vara med denna gången och att det lyckas!!!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014