• Juliette F

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

NinaCamilla skrev 2014-02-27 10:55:49 följande:
    Jag är så rädd att göra grav.test. Jag har gjort så många att jag spyr på hela grejen och vill helst slippa det. Jag kunde testa idag , 12 dagar efter ET med blastisar men väntar tills lördagen att jag kan gråta hemma om det inte blir något. Samtidigt har jag symptom och andra sidan icke-symptom, vet inte vad är medicin och vad är inbildning eller vad är på riktig. Hatar att ruva! Förlåt min inlägg men vill bara skrika på jobbet just nu....

Vet precis vad du går igenom!! Var där själv för en dryg vecka sen, kände exakt likadant. Jag hatar också att ruva, för mig är det likställt med psykisk tortyr. Jag håller tummarna för en lycklig utgång i ditt fall!! {#emotions_dlg.flower} 
  • Juliette F
    Redan47 skrev 2014-03-02 08:12:51 följande:
    Minus dag 10 oxå. Ngt nedslagen, hopplös - grinig. Men tar ett nytt dag 12 igen. Och vlöntar på TD hcg.
    Jag vet hur det känns - försök få ett hcg-blodprov, så får du bättre svar. Fler än en har testat minus före TD med urinprover! Håller tummar!
  • Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-03-02 09:36:33 följande:
    Redan: Jätte tråkig men avvakta fortfarande. Jenkis: Hoppas att du hittar någon som kan göra VUL. Vet ni hur man räknar veckor vid ÄD? Om allting går bra, göra jag VUL i vecka 7 privat men vet inte när är det. Om jag räknar 5 dgr blasto plus 14 till testdagen från ET, får jag vecka 5. Är det korrekt?
    Grattis! {#emotions_dlg.flower} Hoppas allt går bra nu!!
  • Juliette F
    villsågärna38 skrev 2014-03-05 09:28:30 följande:

Varierar från land till land. Klinikerna i Tjeckien och Polen är billigare än Riga t ex men brukar ha längre väntetid. Om ni vill ha känd donator så är det Finland som gäller. Minst 6 mån väntetid där. Finns även bra kliniker i Grekland och Spanien. Kram

Vill bara tillägga att det inte brukar vara så långa väntetider på många kliniker i Tjeckien - ofta inga alls. Jag har gjort två ÄD där, aldrig något väntetid (två olika kliniker).  Polen har också skärpt till sig en del, färskt ÄD på Invimed i Gdynia går tydligen rätt fort och prisbilden är attraktiv.
  • Juliette F
    Frk Röd skrev 2014-03-05 21:32:54 följande:
    Invimed i Gdynia avrådes från, vänligt men bestämt!!
    Säger ni det?? Det har en kampanj där för svenskar just nu - anställt en svensktalande koordinator o allt, har t o m själv fått mail från henne men de ligger lite högt i pris för att vara Polen... Har läst om folk på FL som är på g där just nu.. vad var det som gick så fel där? Jag har själv varit på Invicta i Warszawa, Polen, för ett "inskrivningssamtal", ÄD. Det var så dåligt så det finns inte. Blev Tjeckien istället.
    Cice skrev 2014-03-05 21:37:53 följande:

Jag har en  kompis som  har  gjort behandling där. Hon säger att det är den värsta som hon har varit med i hela sitt liv.Obestämd

Usch, låter inte bra.Obestämd Vad hände?? Isisisis på FL har varit på Invicta, hon fick tvillingar där, det gick bra. Hon har skrivit att kliniker i Polen är kompetenta och moderna.
  • Juliette F
    Jenkis skrev 2014-03-05 21:37:16 följande:
    Tack alla som hojtat till och frågat och peppat!

VUL gick bra idag! Fast de gjorde UL Läkaren tyckte att jag var så smal och smärt att ett VUL var onödigt?! Vi hade en av Sveriges bästa på UL/VUL, så jag lät honom bestämma. En liten krabat fanns på rätt ställe, var i rätt storlek och hade ett fin hjärtaktivitet. Hurra!
    Grattis!!
  • Juliette F
    Redan47 skrev 2014-03-08 16:20:11 följande:
    Villsågörna: jag föreslog att börja m fragmin tidigare utsnpå trombylen- svar nej. Mina blodvärden behövde bara en skjuts.

Ska höra med juliette! Tack

Sorg igår som fa....men Ja, nu är jG på gång mentalt i en ny process. Werlab på måndag prov th tsh mfl. Telefontid m serum bokat.

Råkade se det här, ger gärna lite instruktioner. Har fått svar från Serum, de hittade Ureaplasma hos mig! Jag och maken ska få tung antibiotika, vi är SÅ tacksamma att ÄNTLIGEN få ett svar!! Detta förklarar mycket för oss, både jag och maken har rätt jobbiga symtom. Läkaren där tror att ureaplasman har försämrat makens spermier, och kanske även försämrat miljön i livmodern för mina embryor.

Testet jag gjorde heter Life Code 7-in-1 test, och testar för 7 olika baciller inkl vaginos. Pris: 170 euro. Betalning sker via bg när provet kommit fram till dom, innan de gör analysen.

Så här gör du: du behöver bara några få droppar mensblod. Antingen så samlar du upp det med en långsmal steril sked, eller låter det droppa rakt ner i en behållare med skruvlock (steril, helst polystyrenplast), alternativt "krama ur en tampong" läste jag.. men jag valde skedmetoden. Tänk bara på att låta skeden svalna (den ska i kokande vatten först), innan du stoppar upp den. Det glömde jag nämligen.. SkämsGlad

Du ska blanda blodropparna med lite (ca 5-10 ml) kokt avsvalnat vatten, alternativt linsvätska. Skruva på locket på burken (får EJ läcka), och skaka om. Skriv namn och födelsedatum på lapp, klistra på burken. Lägg i en liten plastpåse, knyt om. Sedan linda in i bubbelplast och lägg allt i ett tjockt, vadderat kuvert, tillsammans med ett brev om vilket prov du vill göra samt kontaktuppgifter. Skicka som vanligt brev till Serum, express om du har bråttom.

Vikten är låg då plastbehållaren bör vara liten & lätt. Jag använde en steril minischampoflaska med skruvlock, annars kan man nog fixa behållare från apotek.

Du får även noggranna instruktioner från Serum hur du ska göra, om min beskrivning är otydlig!

Lycka till!
  • Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-03-08 21:36:08 följande:
    Juliette: Skönt att ni har fått besked! Vi har också mykoplasma hominis eller hos mig och fick äta 30 dagar starka antibiotika. Man ska äta dem också när man plussar i 15 dagar så att släng inga mediciner som du har över

Jag fick också svar från Serum och min Hcg-stigningen är normalt och hon är inte orolig alls. Jag bokade en extra hcg-mätning på måndag eftersom de ville. Jag försöker boka UL lite tidigare än vecka 8. Nu kan jag titta mello i lugn och ro igen. Vad skulle jag göra utan er och utan Serum-kliniken! Eller werlabs! Vilken underbar sida.. tackar för tipset Redan.

Tack för tipset NinaCamilla- jag har fått 100 tabletter, men ska "bara" äta 50 - så jag ska absolut spara de som blir över :).

Vad skönt att allt verkar normalt för dig nu!! Ja, Serum är bra {#emotions_dlg.flower} - tänk om vi hade gått runt med den här bakteriella ski*ten år ut och år in tills pensionen? Ureaplasma är inte att leka med när man har såna symtom som vi. Ska kolla in werlabs-sidan också. Är tacksam för detta forum, så mkt hjälp man fått!!Hjärta Utan er hade jag inte kontaktat Serum. Då hade vi suttit där och inte fattat nånting, för vi är testade för allt möjligt av olika läkare i åratal, utom just ureaplasma... Död
  • Juliette F
    Pyret77 skrev 2014-03-09 01:27:34 följande:
    Ja personen i fråga är inte värd vår energi helt enkelt :)

Jag brukar alltid undvika energitjuvar, i möjligaste mån. Flört Ha en trevlig söndag alla!
  • Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-02-16 11:26:29 följande:
    Juliette: Penny rekommenderar nästa alltid hysteroskopi som kostar 1500 eur för att rensa livmoder från polyper etc. De gör oxå en implantatsnitt i livmoder som de tror hjälpen till fästningen. Snittet håller på 6-8 mån. I mitt fall har jag endo, sköldkörtel och 2 st stora myom och adenymosis och skiljevägg. De syns inte på UL utom myom som i Sverige och i Finland hävdade att de inte påverkar ev graviditet. Penny tror annat och jag fick göra stor laproskopi operation 4000 eur (fick pengar tillbaka från FK pga.endo). Penny tar inte blodprover om man har redan autoimmuna sjukdomar så som endo och sköldkörtel utan sätter mediciner enligt den. Jag knaprar prednisolon, anti-inflammatofiska, virusmediciner, antibiotika och blodtunnande. Penny är bäst och efter stora livmoder make over, tror jag att vi lyckas. Du kan börja med att boka gratis telefonkonsultation med henne och kolla vad hon säger. Jag är säker på att hon vill göra hysto på dig. Vi ÄD har de alltid 2 donatorer redo att man får bättre skörd. Vi fick 7 st blastocystor som är fantastisk! När säsongen börjar hittar man billiga flyg till Aten i april. Hojta till om du behöver mer hjälp. UL visar inte allt och om man har försök flera ggr kan det vara bra att rensa livmoder från spår av gammalt.
    Har mailat Penny i morse, och fått svar! Äntligen någon som tycks ta en på riktigt allvar!! Hon föreslår att jag fyller i ett hälsoformulär och sen efter det gratis telefonkonsultation. Har redan tackat ja! Solig  Hon anser att mina vrålsmärtor efter senaste ET-behandlingen beror på en infektion, och skriver så här:

However, we strongly suggest an hysteroscopy with implantation cuts to those who had found with intrauterine infections a month before the next IVF and of course immunological treatment during the IVF as chronic intrauterine infections make uterine natural killer cells  elevated . 

Penny verkar kompetent, och svarar snabbt och utförligt, kanon! Har köpt ut alla mediciner idag, vi börjar i kväll. Får se hur magen reagerar, men fick tipset att käka lite oregano-olja - det ska döda svamp effektivt!! Även bakterier och virus dör, tydligen testat o funnet lika bra som 18 olika antibiotika, enl en artikel!! Ska beställa från nätet.

Kaprylsyran i kokosolja ska också vara bra, blir 2 matskedar om dan. Bra att smörja med därnere också så man slipper champinjoner. Avstå från allt sött nu, alkohol, sol etc. FIck även utskrivet Omeprazole av Serum, för att "lugna magen". Jag menar 40 dagar på stark antibiotika..... Förvånad Man behöver inte testa om sig efteråt tydligen, bara ge sig på IVF ganska omgående, för risken finns att ureaplasman återvänder tyvärr...svårutrotad enl Penny... Rynkar på näsan

Funderar nu på om jag åker ner till Serum före påsk, om det hinns med... Bra att snittet håller länge, 6-8 månader!! Har man mkt ont efter hysteroskopin?

Inte säkert jag gör IVF på Serum dock, vi har fått ett supererbjudande från ny klinik i Tjeckien - men jag vill gärna ha de där grekiska intralipiderna som alla pratar om! Har ju en autoimmun sjukdom. Samt allt det andra som Penny är så duktig på!

Det står att intralipider ges som dropp  - men hur funkar det rent praktiskt?? Gör man det på sig själv eller är en sjuksyrra inblandad?
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014