• Anonym (Undrande)

    Hur gamla/unga var ni när ni började onanera?

    Jag såg denna tråd:
    Sambons dotter onanera. www.familjeliv.se/Forum-4-118/m71371289-1.html
    En flicka på 5 år onanerar. Är inte det extremt tidigt? Jag måste erkänna att jag är väldigt förvånad över att läsa att om en femåring som onanerar.

    Mitt minne sviktar lite, men jag gissar att jag var 11 när jag upptäckte onani. (jag är man)
    När upptäckte/utövade ni onani första gången? Alltså när tror ni att ni började onanera?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-15 04:56
    Frågan är alltså när du fick den sexuella tanken att onanera. Du måste ha varit medveten om kopplingen onani/könsorgan/skönt/sexuell handling. Förstår ni?

    Diskutera i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gamla/unga var ni när ni började onanera?
  • Anonym (Inte undrande)

    Onani är inte riktigt samma sak som det 5-åringen gör. Hon gör det mest troligt för att det är en skön känsla men utan att veta varför. Så att dra paralleller mellan dig och den här femåringen är rätt korkat. Barn utforskar sig själva mer eller mindre under hela deras uppväxt. Det händer hemma, på förskolan mm mm.. Så det femåringen mest troligt gör är just detta. Men kan i princip garantera att det inte ligger en sexuell tanke bakom detta som det för vuxna och tonåringar när dom onanerar. 

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Inte undrande) skrev 2013-10-15 01:23:58 följande:
    Onani är inte riktigt samma sak som det 5-åringen gör. Hon gör det mest troligt för att det är en skön känsla men utan att veta varför. Så att dra paralleller mellan dig och den här femåringen är rätt korkat. Barn utforskar sig själva mer eller mindre under hela deras uppväxt. Det händer hemma, på förskolan mm mm.. Så det femåringen mest troligt gör är just detta. Men kan i princip garantera att det inte ligger en sexuell tanke bakom detta som det för vuxna och tonåringar när dom onanerar. 
    Okej. Kanske frågan skulle inkludera "när får man den sexuella tanken"?
  • MammatillNicole

    jag började när jag var 7. tror oxå att det mest var för att det kändes skönt. när jag blivit 9-10 år fanns det sexuella tankar oxå

  • La Lola

    Jag var 17 eller 18.
    Sent, ja. Men jag var inte intresserad innan.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (())

    Själv 13, eller ja, man hade väl dragit i den lite innan också, men först då det blev utlösning. (Som man verkligen aldrig glömmer den första...).

    Tjejer verkar generellt börja mycket tidigare.

  • Anonym (hej)
    Tungan uteMammatillNicole skrev 2013-10-15 03:08:49 följande:
    jag började när jag var 7. tror oxå att det mest var för att det kändes skönt. när jag blivit 9-10 år fanns det sexuella tankar oxå
  • Anonym (hej)
    Tungan uteLa Lola skrev 2013-10-15 07:51:31 följande:
    Jag var 17 eller 18.
    Sent, ja. Men jag var inte intresserad innan.
  • Censur

    Jag har gjort det för att det har varit skönt så länge jag kan minnas.
    Började få sexuella fantasier vid 9 ungefär och började då utforska mer och på ett annat sätt. 

Svar på tråden Hur gamla/unga var ni när ni började onanera?