Inlägg från: Brumma |Visa alla inlägg
  • Brumma

Min dotter på 14 bli utsatt för glåpord

Meei skrev 2013-10-16 23:43:36 följande:

För det första, vad är det för frågor hon stället för att få såna reaktioner? För det andra, är ju bara lämna sidan om man tycker det är mycket. Har aldrig förstått problemen med "internetmobbning", är ingen som tvingar en gå in på sidor där man blir illa behandlad. Till skillnad mot till exempel skolan där det kan bli problem om man blir mobbad och måste se dom varje dag. 

Blir så arg o ledsen bär jag läser kommentarer som din.. Nej det är inget "måste" att ha Facebook, KIK, ASK osv. Det är inget "måste" att ha en mailadress dit mobbare kan skicka mail. Det är inget "måste" att ha en mobiltelefon dit de kan skicka taskiga sms o mms... Det är heller inget måste att gå till ungdomsgården, hänga på stan, gå på discon osv. Du har alldeles rätt - det enda "måste" är ju skolan..

Enligt dig ska en mobbad person helt enkelt isolera sig från alla ställen o situationer där mobbningen uppstår (förutom i skolan då där man inte har ngt val). Men förövningar så är det lika bra att isolera sig? Vad du gör när du skriver en sådan kommentar är att lägga ansvaret på den mobbade o "fria" mobbarna... Du kan inte tänka dig att på den där sidan som några mobbar finns kanske även de enda vänner man har? Man kanske har ett behov som tonåring att passa in så man använder sig av dess sidor precis som man går till fritidsgården/disco osv.

Ska man hårddra ditt råd är det ju även inget måste att tex vara ute på skolgården under rasten om man blir mobbad? Varför utsätta sig för att vara på en plats där några är taskiga? Nej, då kan man ju lika gärna sitta ensam på en bänk, isolerad, där ingen ser en - för då blir man iallafall inte mobbad..

Du tycker säkert jag drog din kommentar för långt men det ÄR ungefär samma sak. Och det är INTE den mobbades ansvar att isolera sig för att slippa. Det är ALLTID ALLTID mobbarna som gör fel och det är DEM man behöver ta tag i!!!
Svar på tråden Min dotter på 14 bli utsatt för glåpord