Inlägg från: e linnea |Visa alla inlägg
  • e linnea

Fler som väntar på att få börja utredning?

Hej!
    Är också i början på utredning och vill gärna följas åt till pluset
    Har fått remisser och lämnat alla prover så nu väntar vi på telefonsamtalet för att boka in första besöket och få svaret på proverna, lite nervös :-/

• e linnea
    Jessica 85 skrev 2013-12-30 15:07:29 följande:
    Vi är precis i samma läge då för det är precis där vi står nu. Alla prover är lämnade så nu är det bara att vänta in när vi blir kallade ¨på besök. Sjukt nervöst iaf!!! Är det något fel eller inte och om det är det, vad är fel? Jag är nog ganska positiv men har ingen aning om hur jag kommer att känna om det är något besvärligare än vad jag hoppas....
    Ja det ska liksom ändå bli skönt att få ett svar på varför det inte går men som sagt sjukt nervöst är det. Jag är nog ganska negativ för jag ställer alltid in mig på det värsta. Jag vill vara mer positiv för man trycker lätt ner sig själv. Vem vet man kanske oroar sig i onödan.
  • e linnea
    lolipop911 skrev 2013-12-30 15:30:00 följande:

Vi har precis blivit klara med utredningen och ska börja behandling...kanske fel tråd jag är i då? :)

Skulle va intressant att veta hur utredningen går till och hur det går för er :)
  • e linnea
    Jessica 85 skrev 2013-12-30 19:09:14 följande:
    ja man vet varken ut eller in liksom!  Det går ju inte att gissa sig till vad som är fel men jag hoppas innerligt att det kan lösa sig lätt och inte att det är helt kört och det bara finns ivf som alternativ. Har en kollega som genomgått flera ivf och nu måste börja betala och helt plötsligt så är de en kamp att ens ha råd att genomföra en behandling som ev kan leda till graviditet. Jag har alltid önskat mig flera barn så det vore hemskt tråkigt om det var så. Men det vet man ju inte så......vi får följas här och se vad dom kommer fram till vid våra utredningar :)
    Jag hoppas också innerligt att det ska va en enklare lösning. Det känns så fruktansvärt orättvist att man ska behöva betala för att få ett barn :-/ ja det vore hemskt tråkigt om det är den vägen det blir. Men vi får tänka positivt :) ja vi får följas här, skönt att prata med folk i samma situation :)
  • e linnea

Ja då var det ett nytt år. Hoppas detta är vårt år :) gott nytt år och lycka till alla med utredningarna! :)

• e linnea
    Jessica 85 skrev 2014-01-01 19:48:16 följande:

Detsamma! Jag hoppas innerligt att det blir vår tur iår! smile1.gif
    Ja verkligen!
  • e linnea
    Jessica 85 skrev 2014-01-08 10:28:44 följande:

Det ser ut som att det inte kommer att bli något år 2014 heller!! Fick veta igår att sambons prov visade att det inte fanns några spermier! Han ska utredas vidare såklart men det ser inte så bra ut. I värsta fall är det så att vi inte kommer att kunna få några biologiska barn. Ja jag vet, jag grät mig själv till sömns igår och det kom en skvätt i morse också. FAAANN!! Inte konstigt att det inte blivit något trots alla femhundramiljarder tester och piller och kurer och appar.....känns så himla sjukt att jag har lagt ned pengar och tid och oro på något som aldrig kommer att gå. Det var ju bra att vi inte väntade längre iaf med att söka hjälp men jag är skiträdd för vart det kommer att sluta. Det skulle ju bli VÅRA barn......*tår i ögat*

Usch vad ledsen jag blir :-/ förstår hur du känner.. Vi har inte fått reda på våra provsvar än så man går konstant och oroar sig. Hoppas de hittar nån typ av lösning och hoppas ni får er bebis..
Svar på tråden Fler som väntar på att få börja utredning?