Anonym (sekt) skrev 2013-10-30 09:50:14 följande:
Det blev nog för obekvämt. Hon hävdar att mormonerna inte räknas som en sekt, jag vet inte om jag håller med. En sekt tillåter inte oliktänkande. När jag var med i Jehovas vittnen, då ansåg inte jag att dom heller var en sekt. Men efter att jag hoppat av har jag insett att det är en manipulativ sekt. Man ser inte det när man är inne i det. Dom lägger ju inte alla korten på bordet från början heller, utan "hjärntvätten" sker successivt.
Ja Gud ja, vet det där om Jehovas. Min mamma har vart ett Jehovas i snart 30 år. Har själv studerat, som det så fint heter. Men när vi kom till boken om hur man skulle agera/vad man skulle säga, för att dra in nya till Jehovas gick det upp en glödlampa och jag insåg hur manipulerande den sekten är och sprang med stora steg därifrån, huvva! Det var hemskt. Morsan är helt i sin egna la-la värld och vägrar lyssna på sånt som "bevisar" att sekten är falsk, hon får inte ens. Jävla skitsekter att förstöra familjer. Morsan slutade upp med att ge oss barn julklappar/födelsedagspresenter när jag var 12, skitkul! Och så jäkla convenient för henne. Inget mer julfirande...Det var som att hennes behov var de enda som behövdes mötas efter det, vi andra fick rätta oss därefter. :(