• Zappy

Straff för tonåring

The past is now skrev 2013-10-28 06:45:30 följande:
    Ta hans pengar och stoppa dom på ett sparande, han kan skaffa sig ett helgjobb och tjäna sitt missbruk själv. Sluta köp kläder osv åt honom..usch vad ungar  curlas idag.

Jag jobbade och sparade till mitt körkort samt en egen bil! Jag var så stolt då..ojoj.  

Duktig du var då. Är man 16 år så ska man bli försörjd av föräldrarna och få kläder bl.a. Jag hoppas att du betalade allt för dig hemma också (faktiska kostnader)medan du sparade till det du ville ha.
    Muppar..
  • Zappy
    The past is now skrev 2013-10-28 07:27:50 följande:
    Fick aldrig mitt barnbidrag..det ingick i den allmänna hushållskassan. Jag fick betala eller köpa mitt eget tvättmedel osv..ja och jag var då helt enkelt med att betala allt hemma.

Idag har jag inga skulder eller studielån...har allt jag behöver. Ingen bil i dagsläget för det har jag inte råd med.  

Duktig eller ej...jag har fått lära mig att hushålla och ta del av hur det faktiskt fungerar. Har svårt för bortskämda ungar... 

Du betalade alltså den faktiska kostnaden hemma trots att du skulle bli försörjd i tonåren? Usch. Barnbidrag går ju till föräldrarna, det är inget som är självklart att barnen ska få. Studiebidrag går ju till den studerande.
    Muppar..
Svar på tråden Straff för tonåring