Inlägg från: Dansar alltid nykter |Visa alla inlägg
  • Dansar alltid nykter

Varför hatar folk SD?

För att den absoluta majoriteten av Sveriges befolkning är inte rasister och tycker att uppdela 
    folk efter etnicitet är förkastligt.

• Dansar alltid nykter
    nihka skrev 2014-01-06 15:24:03 följande:
    Jo, en egen ihopklippt version där allt komprometterande var bortredigerat. Snyft, snyft sedan hoppsan det där är ju jag och mina SD-polare som gör och säger precis det vi sa att vi inte hade gjort. och sagt

Senaste draget är att Ekeroth krävt ca 700 000 kronor av DN som i sin rapportering av händelsen använt bilder ur järrörsfilmen. Han hävdar upphovsrätt och hotade med att stämma om inte fakturan betalades:

www.svt.se/nyheter/sverige/kent-ekeroth-hotar...

Ja, han kopierar det sämsta beteendet från SD-håll.
    Det är bara så skitroligt.
    Undra vilken pr-konsult han anlitat angående det.
    Jaså du har varit med i en skandal och videofilmat det.
    Men du vill helst att folk glömmer bort det.
    Jamen då är mitt råd att du stämmer de som har visat filmen, då kommer de garanterat glömma bort det.
    Fast det roligaste i den filmen är nog när de går och bär på rören och man hör hur ekeroth säger.
    "vi försvarar oss bara" 
    Får en att tänka på nån full fjortis på midsommarafton fest.
  • Dansar alltid nykter
    sjuttiofemman skrev 2014-01-07 16:41:53 följande:

Inte lätt att förstå när ens övertygelse går ut på att se samhället utifrån en ensidig syn.
    Självklart är det lika illa åt andra hållet. Men så vitt jag vet har inget invandrarparti jönsat runt i demonstrationståg och gapat "Sverige åt invandrarna" som ett visst svenskt parti har för vana att göra fast med ett annat budskap.
    Hade jag varit invandrare i ett land där jag känt mig utanför så skulle jag också ha valt svenska butiker osv.
    Eftersom vi är de i födda i landet så är det upp till oss att sätta ribban, bemöter vi invandrarna med avståndstagande så lär de visa samma tillbaka. Det är rätt naturligt och även du borde kunna relatera det till dig själv.

Sen är det självklart fruktansvärt med hedersvåld, det måste bekämpas i alla dess former. Som tur är så är det en extremt liten del som har den kulturen.
  • Dansar alltid nykter
    M Y L F skrev 2014-01-23 11:47:44 följande:
    Jag pratar om dom radikala unga som åker iväg. Jag ser det som ett problem oavsett om det bara skulle vara en som kommer tillbaks och smäller av en bomb.

Man gör ett val när man åker iväg. 

Om ni vill ha era barn där en ev bomb smäller av, så får det stå för er, men jag är inte villig att offra mina barn för fanatiska dårar.

Och detta är ju inget hittepå...Bara det att det mörkas och vanliga människor har ingen aning om att "svenskar" åker iväg på Jihad...

Andra länder ser detta som ett stort hot, vi i Sverige verkar ju tro gott om alla och det händer inte oss vi som är så goda.

Det ska vara kriminellt att åka iväg för att mörda, tortera och våldta och det ska vara kriminellt att uppmana till det. Det är helt galet enligt mig.
    Om man tror att detta är den enda radikaliseringen av unga som sker eller den enda som skulle kunna utgöra en potentiell fara så kan man inte ha följ vad som har hänt i vårt land.

Radikalisering sker inte bara här utan det är även vanligt bland vänster och högerextrema och det är ju faktiskt de som har stått för det mesta och farligaste våldet i Sverige.

Sen som redan skrivits ovan, svenskar har deltagit i massor av krig frivilligt.
    Problemet är inte att de alla ska komma hem och vara farliga utan det är att de kommer hem med svåra upplevelser som de kommer att dras med livet igenom. 
    Svenska soldater utomlands får hjälp att hantera detta men den hjälpen finns ju inte för de som är frivilliga i andra konflikter.
  • Dansar alltid nykter
    de Robespierre skrev 2014-01-23 11:58:51 följande:
    Tror inte att det "mörkas" utan att SÄPO mfl är medvetna om riskerna. Däremot gäller det att kvantifiera det hela. Och det går aldrig att garantera 100% säkerhet från terrordåd. Inte förrän staten kan läsa våra tankar. Därför kan händelser som t.ex Utöya ske med då av "Enemy within".

F.ö är det kriminellt att mörda, tortera och våldta. Både enligt de krigslagar som finns samt de lagar som reglerar folkmord mm (Haag). De flesta länder har lokal lagstiftning som gäller även under krig och konflikter. Problemet brukar vara att lagföra dessa personer. 
    http://www.svt.se/nyhetsklipp/svtforum/article1728647.svt

Säpochefen berättar hur det jobbar med Syrienfrågan.
  • Dansar alltid nykter
    M Y L F skrev 2014-01-23 12:04:09 följande:
    Visst förminska "problemet".

Att du inte ser det som ett problem betyder ju inte att det finns ett ev hot? Eller hur?

Som jag skrev, man kan bli överkörd idag, men det innebär inte att jag tycker att det är ok att dårar kommer tillbaks till Sverige och kanske inte gör något. Den risken vill inte jag ta om det inte behövs. 

Varför sitter du och försvarar våld? Det är en gåta för mig att det finns människor som tycker att det är helt ok att man uppmanar folk att ge sig ut på Jihad. 

Skicka ner ännu fler våldsverkare till Syrien. Känns ju nästan som perverst...Precis som att det behövs mer krig och våld.
    Nej jag förminskar inte det, men du gör det till nåt större än vad det är.
    Sen har du ju rätt dålig koll på läget generellt också.

Jo det är ett problem med att svenskar åker utomlands för att kriga. 
    Men det är samtidigt deras val, hur ska du kunna hindra den fria människans val?
    Det bästa är ju med dialog med personen och dem runt omkring personen.
    Men sen har ju detta skett i alla tider. 
    Vi hade en svensk före detta krigsförbrytare som avrättade poliser under ett rån men vi kan
    ändå inte förbjuda folk att resa utomlands för att kriga.
    Lyssna på P3 Dokumentär om Bosnienbataljonerna så hör du även där
    svenskar som reste till Kroatien för att de vill uppleva kriget.  

Om du tror att jag sitter och försvarar våld så har du grava lässvårigheter.
    Att förklarar något är inte desamma som att försvara. 
  • Dansar alltid nykter
    M Y L F skrev 2014-01-23 12:22:15 följande:
    Jag vet inte vilket läge jag har dålig koll på? 

Nu diskuterade jag hur vi skulle kunna förhindra potentiella hot. Du verkar ju tycka att det är ok, medans jag inte tycker att det är ok att som svensk ge sig av ut i världen för att kriga. 

Jag kan inte hindra folk att ge sig av ut, men vi skulle kunna hindra dem att komma in igen. Lätt som en plätt.
    Du har dålig koll på historien och dålig koll på vilka interna hot mot demokratin som vi har.

Återigen klarar du ej av att läsa en enkel text.
    Förklara är inte försvara.

Så du menar att vi ska hindra svenska medborgare från att återvända hem om de har deltagit i ett krig??
  • Dansar alltid nykter
    Errol Flynn skrev 2014-01-23 12:27:56 följande:
    www.expressen.se/kvp/terrorsvenskar-omhaktade.../

www.expressen.se/nyheter/sa-avslojade-sapo-mi.../

www.expressen.se/gt/sa-planerade-misstankta-t.../

www.aftonbladet.se/nyheter/article12722782.ab

debatt.svt.se/2012/11/02/aven-svenska-jihadis.../

I Sverige saknas det juridiska medel att hindra unga män från att resa till konfliktzoner och ansluta sig till terroristorganisationer. Det mest kraftfulla verktyget säkerhetspolisen har att tillgå är frivilliga samtal, med vilka man muntligen försöker övertyga jihadisterna att det är bäst att stanna hemma.

Det är inte kriminaliserat att vara medlem i en terroristorganisation, och det är inte olagligt att delta i träningsläger. I svensk rätt anses det knappt ens graverande att ha deltagit i vapenträning hos en terroristorganisation. I mars förra året friade hovrätten för västra Sverige två män som stod åtalade för stämpling till terroristbrott, trots att rätten kunde konstatera att männen hade tränat med al-Shabaab.

Men varför ska man bry sig, kanske någon undrar? Svenska frivilliga har väl i alla tider dragit ut i fält; i Finland, i Spanien eller i franska Främlingslegionen?

● En första anledning är förstås att terroriströrelserna bedriver en fullkomligt hänsynslös krigföring, ofta mot civila mål, och i strid mot alla de krigets lagar som reglerar framfarten hos legitima stridande parter. Det borde vara självklart för Sverige att göra allt för att förhindra civila blodbad även i utlandet.

● En andra orsak till oro är att jihadistveteranerna utgör ett säkerhetshot även i Sverige. Som bekant anser dessa extrema islamister att även Sverige är ett legitimt mål, bland annat med hänvisning till vår truppnärvaro i Afghanistan eller den tryck- och yttrandefrihet som gör det lagligt att driva gäck med profeten Muhammed. De resenärer till konfliktzoner som överlever och återvänder till Sverige får hög status bland yngre likasinnade, vilket leder till nyrekrytering och fler potentiella terrorister även i Sverige.

Med rätta anser säkerhetspolisen att återvändande jidahistveteraner tillhör de största terroristhoten på hemmaplan. Av de fyra män från Sverige som tidigare i år dömdes till långa fängelsestraff i Köpenhamn för att ha försökt iscensätta en massaker på Jyllands-Postens redaktion, hade tre rest i olika konfliktzoner.

Sverige borde, precis som många andra västländer, kriminalisera deltagande i träningsläger och medlemskap i terroristorganisationer.

Du kan väl lägga upp lite om hur Svenska motståndsrörelsen anordnar träningsläger inför raskriget?
    De gör de helt öppet på sina hemsidor, men dem är ju inte terrorister eller? Trots att de har en dömd mördare som partiledare.

Det finns en risk med att folk åker utomlands och deltar i krig ja. Det vet vi ju efter morden i Malexander.
    Men du som alla andra överdriver det hotet. Det som utgör det verkliga hotet är ideologiska personer som
    helt smyger under radarn.

• Dansar alltid nykter
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-11 01:31:21 följande:
    Du glömmer ju att SD-are kan telepati, de kände på sig att en ensam, tokfull man skulle vara hotfull för de tre trappra, starka unga svenskarna... Obestämd
    Eller med Eriks ord, det lönar sig alltid att vara ögontjänare.
  • Dansar alltid nykter
    maria diaz skrev 2014-03-26 18:11:37 följande:
    .
    Hatet mot SD beror väl oftast på okunskap, typ att alla invandrare ska kastas ut.

20% av medlemmarna i SD är ju själva invandrare.
    Vilket hat mot SD?
    Det är inget hat det är motstånd mot ett rasistiskt parti
Svar på tråden Varför hatar folk SD?