Inlägg från: Crnac |Visa alla inlägg
  • Crnac

Varför hatar folk SD?

Missermajser skrev 2014-01-04 17:19:56 följande:
    Inte kan väl någon här på FL hjälpa att svenskarna lånat sina traditioner från andra kulturer? Förövrigt så är väl inte Mona Sahlins bristande historiekunskap något att bekymra sig om och det kommer inte att hota Sverige.

Dessutom som är den turkiska kulturen influerad av vår ända sedan järnåldern. Osmanska kejsare har t.o.m haft vikingar i sitt livgarde.
    Lite fräckt kan man påstå att våra förfäder slagits för islam....
    Nej, så är det inte.

Vikingarna var stabila.
  • Crnac
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 17:54:18 följande:

Tror inte en enda person resonerar så, detta är bara en del av de fördomar som avpixlat och annat skit sprider.

Klart att det finns intoleranta människor bland invandrare också, men då tycker jag att vi infödda svenskar bjuder in dessa till samtal istället för att som Sd och andra titta på dem med avsmak.

Med tolerans och en inbjudande hand kan vi öka integrationen, med avståndstagande blir effekten tvärtemot.
    Varför är det så svårt att förstå?
    Hej Sjuttiofemman! Jag håller på att skriva en bok om vänsterextremism, näthat och oikofobi, något som fascinerar mig väldigt mycket. Jag har under ca två år nu studerat vänsterextremisten i sin naturliga miljö, både på nätet och under det regelrätta våldet som sker på gator och torg utfört av er rödingar.

Men nu känner jag att jag kört fast i en fråga, själva uppkomsten av vreden? Som det verkar så fungerar vänsterextremisten mer eller mindre som vilken sektmedlem som helst, vardagen präglas av gruppgemenskap, svart/vita dogmatiska tankemönster och ett starkt och ständigt brinnande hat emot dom som inte delar sektens värderingar.

Det har ärligt talat varit en väldigt obehaglig lärdom att läsa alla kommentarer på dom värsta hatsajterna på nätet, nu har ni dessutom hittat hit på Familjeliv där det vänsterextrema hatet blivit vardag.

So far so good.

Hur började allt för din del? Som du förstår är det väldigt kontroversiellt att hata sitt fosterland och sina egna landsmän och att medvetet vilja förstöra för oss via en destruktiv politik - det som i folkmun kallas för oikofobi, jag får inte riktigt grepp på det här. Finns det händelser i barndomen som präglat er? Kanske fått nobben av en blond vacker svenska i den känsliga tonårs-tiden? Något?

Stämmer mina analyser om att ni egentligen skulle kunna falla för vilken sekt som helst? Eller är själva oikofobin och hatet emot era landsmän grundpelaren som ni gemensamt vilar på?

Sedan 2010 kan man märka att hatet trappats upp flera nivåer vilket skrämmer mig, detta beror såklart på att det nu finns ett parti i riksdagen som tycker om Sverige och sina medborgare - något som får vänsterextremisten att tappa all sin sans vilket tyvärr ofta mynnar ut i blodigt våld och ett ensidigt näthat.

Du får gärna PM.a mig om du vill berätta om din resa? Tack på förhand.

• Crnac
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 18:52:07 följande:

Haha berätta om min resa? Jag har inte gjort någon resa och även om jag gjort det så skulle jag inte diskutera det med någon som är så uppenbart färgad i sin uppfattning. Jag har ingen lust att hamna i någon propagandaskrift. Vad får dig att tro att jag är en våldsbejakande vänsterextremist?
    Du vill väl ha väldigt mycket flyktingar hit trots att du vet att det är jättedåligt för Sverige?

Detta är som du förstår både kontroversiella och vänsterextrema värderingar. Det handlar inte om någon propagandaskrift utan det kommer bli en faktabok som ska heta "Vänsterextremism, näthat och oikofobi"

Du får jättegärna vara anonym, det jag menade med "resa" var hur ditt starka hat gentemot Sverige började? Om det var någon speciell händelse som triggade igång det eller om du helt enkelt föddes med ett starkt hat emot fosterlandet.

Tack!
  • Crnac
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 19:14:18 följande:

Vet inte vad du har rökt på för något men hata Sverige gör jag definitivt inte. Nej jag är inte intresserad av att bli uthängd i "avpixlat - the book".

Förstår inte varför ni högerextrema anser att alla era meningsmotståndare hatar Sverige. Räcker det inte med att ni mördade oss på 90-talet?
    Varför vill du medvetet skada Sverige och skapa fler brottsoffer här om du inte hatar landet? Du har väl läst i  BRÅ och i nationalekonomiska rapporter att den utomeuropeiska massinvandringen är extremt skadlig för oss?

Jag är genuint nyfiken, om det inte handlar om brinnande hat eller oikofobi, varför vill just du genom ett aktivt val skada ditt eget land samt skända och vanära dom hjältar som byggt upp landet?

Eller har jag misstolkat dig, röstar du egentligen på ett landsvänligt parti? Jag får intrycket av att du har ganska extrema åsikter faktiskt .....

• Crnac
    Eugenie skrev 2014-01-04 19:32:36 följande:
    Jag är också nyfiken. Hur BLIR man så, att man börjar hata sitt eget land, förneka sin egen kultur, nedvärdera sitt eget folk o.s.v.?
    Det är det som vi ska gå till botten med, det viktiga är att vi slår fast att det är väldigt extrema och kontroversiella åsikter.Skeva värderingar och hat skall aldrig normaliseras.

Landshatet är för mig en gåta, därav min fråga till vänsterextremisten Sjuttiofemman. Jag vill verkligen veta om det handlar om hat/oikofobi eller om det eventuellt kan vara svårigheter i att tolka statistik som är boven i dramat
  • Crnac
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 19:30:16 följande:

Invandring skulle absolut kunna diskuteras men då krävs det ett samhälle som Sverige inte har idag, där invandrare demoniseras, kränks och diskrimineras. Ett samhälle utan främlingsfientlighet och rasism.

Jag skulle gärna ställa upp och prata om såna här frågor men inte med en person som redan innan är så färgad av sina åsikter som du är, dvs ingen seriös författare.
    Diskuteras? Det ska inte ens vara en diskussion. Vi har inget behov av invandrare, hög arbetslöshet och bostadsbrist. Konsekvenserna av invandring är negativ för Sverige enligt all statistik.

Alltså bör vi ta noll st invandrare över gränsen varje år. Varför ska det diskuteras?

Om man vill ta in fler än noll invandrare per år trots vetskapen om konsekvenserna är man per definition extrem och har kontroversiella åsikter.

Mina åsikter är inte färgade, jag är normal.

Varför pratar du alltid om det där "främlingsfientlighet" och "rasism"? Är det något samhällsproblem? Jag har förstått att den muslimska massinvandringen har medfört antisemitism osv. men det kan vi lösa genom deportering av dom som inte delar våra svenska värderingar.

Annars har jag inte märkt av något större problem med det där "rasism" som det ältas om på vänsterextrema hatbloggar och i den kommunistiska tidskriften Aftonbladet. Internationella studier visar med på att det där "rasism" och "främlingsfientlighet" är ett obefintligt problem bland svenskar.

Har du misstolkat dom studierna?

Är det inte ganska extremt och kontroversiellt att älta om ett problem som inte finns? Det kan givetvis bli ett problem om vi massimporterar folkslag som enligt forskning är väldigt rasistiska. tex Indier, araber och negrer (väldigt rasistiskt folk enligt statistik)
  • Crnac
    sjuttiofemman skrev 2014-01-04 20:19:03 följande:

Såna som du brukar prata om forskning men när det kommer till kritan så är det bara vinklad propaganda eller rena lögner.
    Källa på det?

www.interasistmen.com eller? Skrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?