Inlägg från: xmarcusx |Visa alla inlägg
  • xmarcusx

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-01-09 14:30:09 följande:
    SD har redan förslag i sin budget på detta. Man vill öka anslagen till UNHCR med 5.2 miljarder mer än regeringen vill satsa och därmed hjälpa otroligt många fler än vad Sverige gör idag. UNHCR skriker efter pengar och Sverige minskar anslagen till UNHCR och tar dessa pengar och lägger på de personer som lyckas smuggla sig själv till Sverige.
    sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/201...

Men regeringen och övriga i 7-klövern struntar fullständigt i att hjälpa i enlighet med UNHCR:s önskemål för att i stället se så goda ut som möjligt på hemmaplan, framför allt i medias ögon. Biståndet till UNHCR ger nämligen inga pluspoäng i hemmaopinionen på samma sätt som ett massivt mottagande av människor för parkering i utanförskapsområden i Sverige gör.

Biståndspengar som så väl behövs i krigsområden används hellre till att betala lön till statsråd: www.dn.se/nyheter/politik/ministe r-fick-bistandspengar-i-lon/
    Sverigedemokraterna vill minska invandringen och skära i biståndet. Älskar när SD-folk försöker klä rasismen i någon slags humanism.
  • xmarcusx
    Antje skrev 2014-01-09 15:24:56 följande:
    Ja, det säger ju sig själv. Invandrare ska inte ha några förmåner alls. På så sätt kan vi bli av med trycket vid gränsen och får bara hit människor som har jobb och försörjning ordnat.

Om folket får bestämma så är inte alla välkomna hit, det är bara det att vi har en sociopat som inte gillar sitt land vid makten. Det vore bättre med någon som kunde ta ansvar för sitt folk.

Israels exempel är bra, vi borde också erbjuda en summa pengar för att permanent få ut tärande invandrare ur landet, 3500 dollar är ju bara ett par månaders socialbidrag för en somalisk flerbarnsmamma så vi skulle tjäna multum i längden på en sådan ansvarsfullhet.

Jag har aldrig riktigt förstått grejen med att afrikaner inte ska bo i afrika, eller att människor födda i mellanöstern inte ska bo i mellanöstern.

Det här är ett stort systemfel och vi är dom stora förlorarna.
    Så om jag skulle få lust att flytta till Kanada skulle det inte riktigt vara okej enligt dig?

Sociopat? Är du på riktigt? Herregud, det är nästan så att man tycker synd om de som röstar på SD som faktiskt kan argumentera.
  • xmarcusx
    Antje skrev 2014-01-09 15:26:01 följande:
    Jag älskar när naiva rödingar inte har intellektuell förmåga att skilja på olika sorters bistånd.
    Skrev jag vad jag röstade på? Intellektuell förmåga var det ja.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?