Inlägg från: Antje |Visa alla inlägg
  • Antje

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-01-09 00:42:35 följande:
    Vadå andra lagar??? Det är inte olagligt att stanna i Sverige efter ett utvisningsbeslut. Trodde du det eller?

Vi fortsätter som vi gjort med bl a minskad ersättning för de som inte samarbetar, information om vad som händer nu och i framtiden om man inte samarbetar samt som en sista utväg tvångsutvisning. Sedan behöver samarbetet öka mellan länder både inom och utom Europa. Alla ska hjälpa till.

Du har fortfarande inte talat om vad du tycker vi ska göra med alla som fått avslag men som inte har ett land att återvända till som tar emot dem. Köra dem över gränsen och lämna dem i skogen på norska sidan?

Min gräns går vid SD. Absolut där.
    Vadå tvångsutvisning som sista åtgärd? Dom ska ut så fort som möjligt och där måste polisen bli hårdare för att få fast välfärdssnyltarna och eskortera dom till gränsen. Vi kan väl inte ha en massa illegala invandrare som dräller omkring här? Fördelar med det?

Menar du att vi har invandrare här som inte är födda någonstans? Vilket nonsens, dessutom har i princip alla asylmissbrukare som kommer hit passerat massvis med andra länder där dom enligt reglerna ska söka asyl först. Egentligen bör man neka alla som kommer landvägen hit att få sin asylansökan prövad och hänvisa dom att söka skydd i ett närliggande land istället.

På det viset skulle vi klara oss ifrån många mångkulturella besvär. Varför vill du oss så illa?
  • Antje
    Errol Flynn skrev 2014-01-09 15:15:07 följande:
    Börjar vi dela ut socialbidrag till illegala invandrare och tiggare kommer problemen eskalera. Det ska inte belönas att gömma sig och sedan ha "rotat sig" och skaffa barn som sedan används som ursäkt till att få stanna.
    Avvisningsbeslut = ut.

Eritreanerna som nu lämnat Israel för att söka asyl i Sverige fick 3500 dollar var om de lovade att inte återvända och eritreaner har flyktingstatus här. 9 av 10 får stanna så Israel kan vara lugna. Här är alla välkomna.
    Ja, det säger ju sig själv. Invandrare ska inte ha några förmåner alls. På så sätt kan vi bli av med trycket vid gränsen och får bara hit människor som har jobb och försörjning ordnat.

Om folket får bestämma så är inte alla välkomna hit, det är bara det att vi har en sociopat som inte gillar sitt land vid makten. Det vore bättre med någon som kunde ta ansvar för sitt folk.

Israels exempel är bra, vi borde också erbjuda en summa pengar för att permanent få ut tärande invandrare ur landet, 3500 dollar är ju bara ett par månaders socialbidrag för en somalisk flerbarnsmamma så vi skulle tjäna multum i längden på en sådan ansvarsfullhet.

Jag har aldrig riktigt förstått grejen med att afrikaner inte ska bo i afrika, eller att människor födda i mellanöstern inte ska bo i mellanöstern.

Det här är ett stort systemfel och vi är dom stora förlorarna.
  • Antje
    xmarcusx skrev 2014-01-09 15:18:04 följande:
    Sverigedemokraterna vill minska invandringen och skära i biståndet. Älskar när SD-folk försöker klä rasismen i någon slags humanism.
    Jag älskar när naiva rödingar inte har intellektuell förmåga att skilja på olika sorters bistånd.
  • Antje
    xmarcusx skrev 2014-01-09 15:30:02 följande:
    Så om jag skulle få lust att flytta till Kanada skulle det inte riktigt vara okej enligt dig?

Sociopat? Är du på riktigt? Herregud, det är nästan så att man tycker synd om de som röstar på SD som faktiskt kan argumentera.
    Självfallet ska europeer kunna flytta mellan olika europeiska länder.

Jag pratar om utomeuropéer,  vi befinner oss på helt olika nivåer i utvecklingen och vi har inget gemensamt med dom kulturellt sätt. Så det blir som du förstår väldigt problematiskt med enkelriktade och massiva folkförflyttningar.

Ja han har med stor sannolikhet diagnosen antisocial personlighetsstörning, 2012 beviljade han 111.000 permanenta uppehållstillstånd trots att det skapar massvis med extra brottsoffer, segregation, bostadsbrist och att det kostar enorma summor pengar för oss stackars skötsamma skattebetalare. (dessutom utan att fråga oss)

Något fel måste det ju vara på honom? Varför skulle han annars göra sitt land och sina medmänniskor illa?
  • Antje
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-09 15:47:41 följande:
    Ja vilken jävla galning. Det trodde nog inte alla de människor som röstade M.
    Nej, vem kunde tro att han helt tanklöst skulle pumpa in drygt en halv miljon utomeuropeiska invandrare på bara 7 år vid makten, den där extra femhundringen som vanliga arbetare på fulla allvar trodde dom skulle få i plånboken har nog ätits upp med råge

Årlig kostnad för massinvandring: ca 110.000.000.000 kr (lågt räknat)
    Folkmängd: ca 10.000.000

110.000.000.000 / 10.000.000 = 11.000 kr per skalle/år för erhållen kulturberikning.

Men vi får förvisso mycket för pengarna, alla som såg på Efterlyst igår kunde med lätthet notera att samhället blivit mer spännande och oförutsägbart sedan den fina mångkulturen flyttade in hos oss.

Om jag hatar Fredrik Reinfeldt? Ja det gör jag faktiskt.

• Antje
    themia skrev 2014-01-09 16:57:54 följande:
    Du glömde förstås intäktssidan,  men den är väl inte intressant för en invandrarhatare.
    www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till.../
    Intäktssidan? Givetvis handlar det om nettokostnaden. Även OECD-rapporten visar på en stor netto-kostnad (0,5% av BNP) trots att endast 60% av invandringens utgifter är medräknade, har du legat och sovit eller glömt tagit del av dom seriösa beräkningar som finns?

Om inte, varför länkar du till den bevisat förljugna DN-artikeln? Tror du alltid på tidningsrubriker? Så naivt och sött, du måste vara en sådan där miljöpartist eller något
  • Antje
    Digestive skrev 2014-01-09 17:17:20 följande:
    Nej, 111 000 immigranter fick inte PUT 2012 - siffran berör den totala immigrationen 2012. Verkligen ovanligt med lögner i den här folkströmningen.

Vilken politisk falang tillskrivs den här korrigeringen? Obestämd
    Jodå, 111.090 PUT utdelades under året 2012, åtminstone om man ska tro migrationsverket. www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6313943/1381926464222/tab1.pdf

Du måste sluta med lögnerna Digestive, vi vill inte ha ett låglöne-proletariat här i Sverige. Hur gärna du än vill skapa ett sådant genom en brutal och massiv utomeuropeisk invandring så kommer alltid verkligheten ikapp.

När du slutat att hata Sverige och dina medmänniskor kommer du se saken ur ett nyktrare perspektiv.
  • Antje
    Digestive skrev 2014-01-09 17:43:39 följande:
    Det går verkligen inte bra därborta.

Huvudrubrik - "Beviljade uppehållstillstånd" - siffran 110 090 står under underrubriken - "Samtliga".

Tror på människor som kan tyda enklare tabeller efter 10-års åldern.

Bedårande. *klappar på huvudet*
    Ja, avsikten var att räkna in samtliga PUT år 2012, det är nog inte jag som har problem med tolkningen.

Men så tror ju du också att Sverige mår bra av att flytta hit hundratusentals bidragstagande afrikaner och araber, så dina tolkningar och omvärldsanalyser kan man med fördel ta med en nypa salt.

*klappar på huvudet*
  • Antje
    Digestive skrev 2014-01-09 18:14:40 följande:
    Så ingen immigrant fick uppehållstillstånd överhuvudtaget året 2012? Skrattande Kan inte riktigt minnas året som så tokigt.

Sluta presentera skåpmat nu. Faktiskt en halv dag gammal floskel numera; nyheter24.se/nyheter/inrikes/758421-dn-public...

"År 2012 beviljade Sverige 25 252 permanenta uppehållstillstånd, inte 111 000."

*pussa på begynnande flint*

Kyss
    Länkade du just till den vänsterextrema skvallersajten Nyheter 24 för att knäppa mig på näsan?

Det här blir bara bättre och bättre Skrattande

Ingen begynnande flint här, långt blont hår som en fornnordisk prinsessa.

Du är mig en festlig prick du, nu när jag tänker efter Flört
Svar på tråden Varför hatar folk SD?