Inlägg från: MsFry |Visa alla inlägg
  • MsFry

Varför hatar folk SD?

FrauCasio skrev 2014-08-20 20:20:17 följande:

Utländsk media skrattar åt dumma Sverige. Helt absurt.

Vilken utländsk media?

Jag läser regelbundet olika dagstidningar och hemsidor från diverse utländska mediebolag men har inte noterat något speciellt hån mot Sverige. Vore därför intressant att se några exempel som du kan länka till.
  • MsFry
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 20:13:06 följande:
    Det är möjligt men hellre det än att ha mitt huvud i en dynghög full av hat och paranoia.

Det finns få om ens någon sak som jag tycker så illa om som när man gör illa dom som är svagare än en själv, som barn t ex.
    Som det som hände Aishas barn
    Sånt här kommer inte från tonåringarna själva, det här har dom lärt sig av sina föräldrar.
    Som i sin tur är ivrigt påhejade av hetsen som råder mot invandrare från vissa länder.
    En hets som sd och såna som du och andra liknande sitter och driver fram dag efter dag efter dag.
    Ni är ansvariga för det som händer i Tomelilla.
    Och du har mage att sitta och förringa det som händer, bara vifta bort det som ett litet ofog.
    Har du ingen skam i kroppen.

Sen undrar ni varför ni blir utestängda från att kunna påverka.
    Ni klagar på att ni är missförstådda och svartmålade.
    Ni förstår inte varför ni blir utbuade överallt där ni går fram.
    Ni förstår inte varför ni inte är välkomna i fackföreningar eller andra sammankomster
    Med den människosyn ni har och den hets ni bedriver, där sd är primus motor, är jag inte ett dugg förvånad.
    Det finns inget som väcker mitt förakt som att ge sig på dom som är svagare.
    Det är så fegt och så ynkligt, så jag saknar ord för det.

Men en sak vet jag, jag föredrar att vilken dag som helst i veckan ha mitt huvud uppe i det blå än att ha det insyltat i sds propagandaträsk.

Helt fantastiskt bra inlägg. Skriver under på varenda ord. Heja dig!
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-08-29 00:38:16 följande:
    " Av alla som har deltagit i undersökningen är det 89 procent 
    (1283 personer) som angett ett parti som de tycker är bäst."

Ungefär lika omfattande som när Novus kom fram till att 74% av svenskarna INTE vill ta emot fler flyktingar

novus.se/nyheter/2014/en-majoritet-av-vaeljarna-vill-att-sverige-skall-ta-emot-ofoeraendrat-eller-oekat-antal-flyktingar.aspx
    Länkade du fel nu eller förstod du inte innehållet i den länk du postade?
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-08-29 15:05:00 följande:
    Nej länken är rätt och statistiken bevisar det jag hävdade.
    Nej, undersökningen visar att 36 % vill ha samma nivå som idag, 26 % vill ta emot fler, 32 % vill ta emot färre än vad vi gör idag och 6 % vet inte.

Du kan inte slå ihop tre av grupperna och hävda att de inte vill ta emot fler flyktingar.

Det kanske var en språklig miss av dig men du fick det att låta som att du trodde att 74 % ville stoppa asylmottagandet helt.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-08-31 16:24:22 följande:
    Klart jag kan. Precis som media använt sig av rubriken. Eller får de dispens i sitt rubriksättande?
    Du menar att två fel gör ett rätt?

Det gör det inte.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-08-31 19:36:29 följande:
    Nästa gång kanske du kankritisera medias tolkningar. För de flesta zombies brukar inte göra det.
    Nu kritiserar jag din formulering.

Du menar väl ändå inte att du gör samma tolkning som den media du uppenbarligen föraktar gör?

Och du insinuerar att jag är zombien, nu måste du ju erkänna att du föll på eget grepp. Du vet ju inte ens vilken media jag läser/lyssnar på. Du gör bara antagande baserat på dina egna fördomar.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-08-31 21:49:01 följande:
    Nej, jag gör en helt annan tolkning. Att svenskar INTE vill ha fler flyktingar. 
    Fast det är fortfarande en felaktig tolkning av de siffror du hänvisar till.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-08-31 22:14:45 följande:
    Nej. Medias tolkning var lika rätt som min. 
    Jag vet inte vilken media du pratar om, en hänvisning eller länk skulle kanske förtydliga ditt resonemang.

Men det ändrar inte det faktum att siffrorna inte visar det du påstår. Bland annat har du räknat in de 6% som svarat "vet ej" till de som inte vill ha ett ökat asylmottagande och bara det är ju helt tokigt.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-09-01 16:44:39 följande:
    Så här kan man vrida till det i ljugmedia:
    En klar majoritet av svenskarna, omkring två av tre, anser att Sverige bör ta emot fler eller lika många flyktingar som i dag
    En undersökning gjord under måndagen visar att 62 procent av svenskarna vill ta emot lika många eller fler flyktingar.
    Din summering av siffrorna är ändå helt åt skogen, däremot återger ju faktiskt både expressen och aftonbladet undersökningens siffror korrekt.

Eller vad menar du inte stämmer med att 62 % vill ta emot fler eller bibehålla den nivå på mottagandet vi har idag? Det är ju faktiskt de siffror som novus kommit fram till.

Jag är inget fan av någon av tidningarna men är mkt nyfiken på hur du menar att de förvanskat siffrorna ovan.
  • MsFry
    StackarsMia skrev 2014-09-01 19:23:55 följande:
    Alltså, det här är ju ganska märkligt, men inte förvånande. Förstår du verkligen inte att det handlar om två tolkningar av samma siffror? Eller sitter de ideologiska skygglapparna på?

Min tolkning är exakt lika korrekt som medias. Allt handlar om hur man väljer att presentera statistiken.
    Ja det här är märkligt...

Kan inte du berätta vilka summor du lagt ihop för att komma fram till att 74% inte vill ta emot fler flyktingar?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?